אליעזר מרום ( צ’ייני) – אלוף במיל התארח בשבתרבות בכפר סבא והכריז: גם אני עם הנחלאווי

שבתרבות בכפר סבא בהשתתפות חברי הפאנל יאיר שמיר – שר החקלאות, יאיר שטרן – מנכ”ל התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור
עדי קול – ח”כ, יש עתיד, עדי מאירי – עיתונאית, אליעזר מרום ( צ’ייני) – אלוף במיל בהחיית רינה מצליח, פרשנית וכתבת חדשות ערוץ 2

השר יאיר שמיר אמר על כשלון השיחות עם הפלשתינאים: "מלכתחילה זה היה ללא סיכוי. השיח חייב להימשך כי הם תמיד יהיה פה ואנחנו נהיה פה אבל נכון לרגע זה אבו אבס או אבו מזן, חלש ולא מסוגל לעשות החלטה כזו או אחרת, וגם הפיוס עם החמאס להערכתי זה פרוטקשן. בחברות מהסוג שלו ברגע שאתה יוצא מחסלים אותו ואת נכסיו. כך הוא קנה לו פוליסת ביטוח לו ולילדיו. אבו מאזן הוציא פיוס עם חמאס כדי לשמור על מעמדו. כדי שזה שיחליף אותך יגן אליך. לדעתי זה לא כשלון אלא עוד שלב בשחות". 

"שתי מדינות לשני עמים זה לא בקווי היסוד של הממשלה זה לא מופיע במצע של הליכוד או ישראל ביתנו. זו אחת האפשרויות אבל זה לא קונצנזוס. אני אומר בראש מורם הפתרון של שתי מדינות לשני עמים לא אפשרי. רק אתמול אמר האימאם באל אקצה שהם מתגעגעים לשדרות הדקלים בבית שאן וחוף הים של יפו ומחכים בציפייה לצבאות תוניס ומיצרים וירדן שיבואו להושיעה אותם. אותנו. אתם יכולים להמשיך להשלות את עצמכם אבל המדינה היהודית היא של היהודים. נקודה. נכון, יש פה גם לא יהודים וצריך לתת להם אפשרות לחיות את חייהם ולתת להם יכולת לממש את המאווים הלאומיים עד גבול מסוים אבל, האדמה היא שלנו.!!! ". 

שמיר: (על השאלה עד כמה נהיה סובלניים מול הלחץ המופעל עלינו בעולם) " עובדתית וחוקית המעמד של השטחים זה שטחים בפיקוח…. זה המצב המשפטי וכל מי שאומר שאלו שטחים של אחרים – טועה. כדאי שנחזק את רוחנו ונחליט שזה המקום שלנו. היא (המדינה) היא שלנו!!!! אנחנו בונים מדינה לאויבינו למי שרוצה להשמיד אותנו, למי שרוצה לזרוק אותנו לים". 

צ’יני על אפשרות להיכנס לפוליטיקה "לפני 3 שבעות היי בכנס בניו יורק והיה לי זמן לחשוב ולהבין שקרה משהו בחברה הישראלית. הקונצנזוס לגבי פתרון שתי מדינו שתי עמים קיבל שינוי. התקווה לשלום שלוותה אותי כקצין בצבא שנוטעת את המוטיבציה ברגלי החיילים משהו השתנה בה. פעם קומץ היה אומר פעם – מדינה אחת. היום אומרים את זה רבים. אני לא איש של פוליטיקה – כרגע לפחות יתכן שבעתיד כן אנני פוסל זאת. אני לא יודע עדיין באיזו מפלגה. אבל אני רוצה לומר לציבור ולעצמי שמדאיג אותי זה שיותר אנשים נוטים ימינה ואין בושה לומר היום בואו נספח את יהודה ושומרון".

צ’יני (בשאלת דוד הנחלאוי)  "בנקרה של דוד הנחלאוי, התפוצצה חבית חומר נפץ. עשינו פה ערבוב גדול בין פוליטיקה חברה וצבא. כל עוד אנחנו נהיה שם ואני לא קורה לזה כיבוש, אפילו על פי החוק הבינלאומי זה לא כיבוש. פוליטית אם נישאר במצב הקיים אז יהי חיילי צהל בסיטואציות הללו – תמיד.. כי אנחנו שם וזה המצב, ונימצא חיילים מול ילדים שמשגעים אותם .אחר כך לחיילים אלו יש בעיה אח"כ לחזור להיות אזרחים שומרי חוק.צהל לא בוחר את משימותיו דוד הנחלאוי עשה עבודה יוצאת מהכלל, פעל בול על פי הפקדות והייתי נותן לו ציון לשבח. הוא פעל פי אלף יותר נכון מסגן אלוף אייזנר שתקע את הנשק שלו מתוך תסכול בבחור הדני. אני חושב שצהל נתפס פה במצב לא נעים, זו חולשה של הצבא. היו צריכים לראות בחזית את המפקדים נותנים לו גיבוי… במקום זה צהל העמיד בחזית דובר צהל וקצין חינוך ראשי וזו טעות. המפקדים היו צריכים לצאת ולהגיד שאנחנו מגבים את הפעילות של החייל, צהל היה צריך לתת גיבוי. המפקדים שכן התייצבו היו אמורים להגיד שחייל במדים בפייסבורק לא יכול לעשות מחאה וכל חייל במדים שיעשה מחאה בפייסבוק יישפט. חייל במדים שעושה מחאה בפייסבוק זה לא לגיטימי…. וזה למרות שגם אני הרגשתי הזדהות עם החייל". 

תגובות