חמש דקות מכפר סבא: נעצרה חוליית טרור מסוכנת שתכננה פיגועים המוניים

על פי כתב האישום, ארבעה פלסטינים מקלקיליה, קשרו להקמת חוליית טרור, שתבצע פיגועים באמצעות נשק חם נגד מטרות ישראליות יהודיות אקראיות. הארבעה ניסו, לייצר מטען חבלה שיופעל מרחוק, ולהשיג חומר נפץ עבור מטען זה. כמו כן, ייצרו, שבעה רימוני יד, אשר אחד מהם נוסה בשטח פתוח והתפוצץ בהצלחה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי כתב אישום כנגד תושב קלקיליה בן 21, בגין ייצור נשק, וקשירת קשר לפשע.
על פי כתב האישום, שהוגשו ע"י עו"ד רועי רייס, הנאשם קשר, עם שלושה פלסטינים תושבי קלקיליה, קשר להקמת חוליית טרור, שתבצע פיגועים באמצעות נשק חם נגד מטרות ישראליות יהודיות אקראיות.

ארבעת חברי החוליה ניסו, לייצר מטען חבלה שיופעל מרחוק, ולהשיג חומר נפץ עבור מטען זה, ללא הצלחה. כמו כן, ייצרו, שבעה רימוני יד, אשר אחד מהם נוסה בשטח פתוח והתפוצץ בהצלחה.

רוצים לקבל עוד עדכונים על כפר סבא? הצטרפו לדף השרון פוסט בפייסבוק

בסוף חודש נובמבר 2013 נעצרו הנאשם ושלושת חבריו לחוליה על ידי הביטחון המסכל הפלסטיני, ומעצר זה הוא שסיכל את המשך פעילותה של החוליה והוביל לפירוקה. השבוע כאמור הוגש כתב אישום. עניינם של חברי החוליה האחרים נמצא בטיפול הפרקליטות הצבאית.

רקע: בחודש יולי 2013 במסגד בקלקיליה, קשרו הנאשמים קשר לביצוע פשע של הקמת חוליית טרור שתבצע פיגועים בנשק חם נגד מטרות ישראליות יהודיות אקראיות. במסגרת הקשר ולשם קידומו, כמה ימים לאחר מכן,

במסגרת הקשר ולשם קידומו, הציע כל אחד מארבעת חברי החוליה את סוג הנשק החם בו צריכה החוליה להשתמש לצורך פעילותה: אחד הציע לבצע פיגועי ירי, השני הציע לבצע פיגועי מטען חבלה, והאחרים הציעו לבצע ירי טילי רקטות.

לאחר דין ודברים בהצעות השונות, החליטו הארבעה לאמץ את הצעתו של אחד מהחבורה, והגדירו חלוקת תפקידים. האחד למד ממידע באינטרנט אודות שיטת ייצור של מטען, באמצעות טלפון נייד, נורות וחוטי חשמל ואף ניסו לייצר את המטען באופן הנלמד, ללא הצלחה. אחד מברי החוליה פנה לתושב קלקיליה וביקש ממנו כי ישיג עבורו דשן אשלגן חנקתי אשר יכול להוות בסיס לחומר חבלה.

החוליה נעצרה באחת המספרות כאשר בשעות הצהריים, הביאו שניים מהחברים את המטען המיועד למספרה בה שהו השאר. דקות ספורות לאחר מכן נעצרו על ידי הביטחון המסכל הפלסטיני, מעצר זה הוא שסיכל את המשך פעילותה של החוליה והוביל לפירוקה.

תגובות