גינה קהילתית חדשה בשכונת סביוני הכפר בכפר סבא

מדובר ביוזמה משותפת של תושבי השכונה בשיתוף עם מחלקת קיימות בעיריית כפר סבא
תושבים רבים משכונת סביוני הכפר הגיעו לחנוכת הגינה הקהילתית החדשה בשכונה. במהלך האירוע בו לקחו חלק ילדים והורים שתלו כולם יחד מלפפונים, תרד, ליפא, קישואים, זוקיני, פטוניות ועוד.

בועז, המדריך המקצועי שמלווה את הקמת הגינה מטעם חברה גנרטור לצמיחה מקומית, הסביר לכולם על גידולי הקיץ והפעילות הצפויה בגינה.

גינה קהילתית זו מצטרפת לגינות נוספות שהוקמו לאחרונה בעיר בשכונת הדרים. מדובר במגמה עירונית אותה מובילה מחלקת קיימות בעירייה יחד עם תושבים מעורבים ואכפתיים, שיוצרים יחד תכנית שנתית של פעילות בגינה, השמה את הדגש על מועדים סביבתיים, על יצירת קהילה וגידול מזון מקומי. השותפים להקמתה של הגינה נפגשים אחת לשבוע ועובדים ומטפחים את הגינה בה הוקמו כעשר ערוגות משפחתיות המשמשות לגידול ירקות. בנוסף אחת לחודש מתקיים בגינה אירוע קהילתי-סביבתי.

יהודה בן חמו ראש העיר , "אני שמח מאד על קיומה של הפעילות השכונתית המגבשת, ששמה דגש על ערכי קיימות ושמירה על איכות הסביבה. העובדה שתושבים מתאחדים ומקימים גינה שכונתית היא בעיני יוזמה מבורכת שמחד מאחדת ומגבשת את הקהילה ומצד שני יוצרת גם חיזוק של הערכים הסביבתיים אותם אנו כעירייה מנסים לקדם. אני מעריך ומוקיר את כל הפעילים התורמים לעשייה ומאחל לכולם ליהנות מהעשייה הרבה".

עילאי הרסגור-הנדין סגן ראש עיריית כפר סבא, "פרויקט הגינות הקהילתיות מבטא את תפיסת הקיימות שאני מאמין בה: יצירת חיבור קהילתי, תוך שמירה על המרחב העירוני שסביבנו. לשמחתי היוזמה תופסת תאוצה. נמשיך להקים גינות קהילתיות נוספות ברחבי העיר ולהרחיב את פעילותה של מחלקת הקיימות".

יעל שי פורטנוי, רכזת קהילה ומנהיגות תושבים במחלקת קיימות, " הפעילויות בגינות הקיימות מרשימה ומרגשת בו זמנית. חשוב לנו לפנות לכל התושבים ולהזמין אותם להצטרך אלינו לעשייה".

תושבים המעוניינים לקחת חלק ולהיות מעורבים בתחום מוזמנים לפנות ליעל- yaels@ksaba.co.il

תגובות