אנסמבל גלרון ייצג את כפר סבא בקולומבוס העיר התאומה

האנסמבל בניצוחו של המנצח הצעיר והמוכשר דורון בן-עמי, שכתב גם את העיבודים היפים לכל השירים, הופיע בהרכב של כ – 15 זמרים וזמרות בארבעה קולות ברפרטואר עשיר ומגוון, שכלל גם שלושה שירים מהמקורות

חלפו כמה ימים מאז חזרו חברי "אנסמבל גלרון" ממסע הופעות מוצלח באוהיו שבארה"ב, מסע שהיווה ציון דרך ושליחות ציונית מהמעלה הראשונה, ועדיין מהדהדים קולותיה ועיבודי שיריה הנפלאים, אותם השמיעה בהופעותיה הרבות ברחבי העיר התאומה לכפ"ס-קולומבוס. הביקור נעשה במסגרת "שותפות ביחד"- היוצרת גשר חי בין 45 אזורים בישראל לבין 550 קהילות יהודיות בעולם. השותפות בין הקהילה היהודית בקולומביה לבין כפ"ס, החלה בשנת 2002 ובמסגרתה מתקיימות תכניות מגוונת בקרב שכבות הגיל השונות בתחומי חינוך, זהות יהודית ומנהיגות בקהילה.

האנסמבל בניצוחו של המנצח הצעיר והמוכשר דורון בן-עמי, שכתב גם את העיבודים היפים לכל השירים, הופיע בהרכב של כ – 15 זמרים וזמרות בארבעה קולות ברפרטואר עשיר ומגוון, שכלל גם שלושה שירים מהמקורות.

אנסמבל גלרון הופיע בתחילה בפני נציגי הפדרציה היהודית בקולומבוס ובאי בית-הכנסת "תפארת ישראל". את השבת עשו חברי המקהלה בבית הכנסת הגדול "אגודת אחים", שם גם נתנו קולם בהופעה. ביום אי ובמהלך יתר ימי השבוע הופיע האנסמבל בבתי-ספר יהודיים של המגזר החרדי, הקונסרבטיבי והרפורמי. החברים התפצלו לקבוצות של 3-4 זמרים, עברו בין הכיתות ,ולימדו אותם משירי הרפרטואר ובמיוחד את "והיא שעמדה". הילדים והמורים שיתפו פעולה ברצון בשמחה ובשקיקה והשעורים הסתיימו תמיד בריקודי הורה משותפים. בין היתר הופיע האנסמבל בפני מקהלה מקומית – מקהלת "הרמוני" המונה כ- 200 איש. המנצח/המארח כל כך הודה ונרגש עד שהזיל דמעות וחיבק בחום את כל אחד ואחת מחברי האנסמבל.

הקונצרט המרכזי היה ב"היכל ישראל"- מקום גדול ומפואר שהכיל קרוב ל- 1000 איש שבאו מכל קצוות הקהילה לשמוע את מיטב שירי המקהלה, כשהשיא היה בשיר "לו יהי" ששרנו בעברית ובאנגלית במשותף עם כל המקהלות על אותה במה.

תגובות הקהל באו ליד ביטוי בחיבוקים ונישוקים לרוב,ואמירות נוסטלגיות כמו: "חממתם לנו את הלב", "לא נשכח ערב זה", "הוצאתם מליבנו געגועים חזקים" ועוד. לקראת סיום השבוע נתנה המקהלה הופעה מרשימה גם בקתדרלה היוונית האורתודוקסית. הביקור הסתיים במפגש עם מקהלת אליאנס – מקהלת גברים מהטובות בארה"ב כולה, השרה בסגנון ה"ברבר שופ" (סגנון שירה מיוחד, שפרץ והתפשט בתחילת שנות ה- 50) כשכל צד שר בפני רעהו ממיטב שיריו.
סייעו לה מאד בהצלחת המסע שליח הסוכנות בקולומבוס ליאור אברבנאל, הגב’ סינדי, המתנדבת ליאת, החזן ז’ק חומסקי ועוד רבים וטובים אחרים.

ראש העיר יהודה בן חמו אמר כי הוא גאה מאד בלהקה הייצוגית של כפר סבא." ייצגתם אותנו בכבוד רב ולעונג היה לשמוע את השבחים הרבים שקיבלתם על ההופעות. אני מאחל לכולכם שנים רבות של מוסיקה וצלילים".

אליזה רגב מנהלת פרויקט שותפות ומנהלת האנסמבל אמרה כי, " המסע הותיר בנו חוויה חזקה ובלתי נשכחת מלווה בהרגשה של שליחות ציונית ממדרגה ראשונה שנעשתה בלב שלם ובנפש חפצה".

תגובות

תגובות