“אזור השרון כלל לא יכנס להטבה של לפיד”

כך אומר רוני בריק, יו”ר ארגון קבלני השרון. “גם בכפר סבא, הרצליה, הוד השרון ורמת השרון המחירים הממוצעים של דירות חדשות לא יאפשרו מתן הטבת המע”מ”
דווקא בכפר סבא וברעננה הפופולאריות הרוכשים לא ייהנו מההטבה של לפיד. התוכנית לא תחול בערים אלו ממילא. הסיבה: המחיר הממוצע של דירה חדשה גבוה מ-1.6 מיליון שקל.

התוכנית החדשה של משרד האוצר והשר יאיר לפיד לתת פטור ממע"מ לדירות חדשות שמחירן עד 1.6 מיליון שקל יצרה סערה בענף הנדל"ן, אבל הלכה למעשה מסקירת השוק עולה כי בכפר סבא וברעננה לפחות מדובר בסערה בכוס תה, שכן הטבת המע"מ לא תחול בהן ממילא. המשמעות: מי שימתין עד לאישור ההטבה כדי לרכוש דירה, עלול למצוא את עצמו מול שוק מסוחרר, בו ההתנפלות על הדירות תוביל לצמצום משמעותי של ההיצע וכתוצאה לזינוק מחירים דרסטי.

זאת מעבר לעובדה כי גם בערים בהן מוצעת כיום דירה חדשה למכירה ב-1.6 מיליון שקל, לא ניתן לדעת האם ביום אישור ההטבה יהיו רוכשי הדירה זכאים להטבה. הסיבה לכך, לפי שמאי המקרקעין עו"ד חיים מסילתי היא שהפרמטר הקובע את היכללות הדירה בהטבה הוא המחיר הממוצע שיקבע השמאי הממשלתי בכל עיר, שעשוי להיות אף נמוך יותר מ-1.6 מיליון שקל.

אושרי זפרני, סמנכ"ל שיווק בחברת גיא ודורון לוי, הבונה את פרויקט ALL & MORE ברעננה, מספר ש"ברעננה החלו לאחרונה בבנייתה של שכונת נוה זמר שתכלול כ- 3500 יחידות דיור. מדובר בשכונה הגדולה ביותר שהוחל בבנייתה בעיר בשנים האחרונות. עם זאת, ברעננה מחירי דירות 4 חדרים חדשות עולות כ-2 מיליון שקל ולכן גם אם הטבת המע"מ של לפיד תכנס לתוקפה היא לא תחול על רעננה".

גם בכפר סבא אין לרוכשים למה לחכות, שכן המחיר הממוצע של דירות 4 חדרים חדשות עומד על כ-1.7 מיליון שקל. אך למעשה הנתונים מעידים על כך שלא רק בכפר סבא וברעננה, אלא גם בערים פופולאריות אחרות במרכז הארץ לא יוכל מי שמבקש להישאר קרוב לתל אביב אך להימלט מהמחירים המאמירים בה – עם כ-2.8 מיליון שקל בממוצע לדירת 4 חדרים חדשה – ליהנות מההטבה בשום מצב.

"אזור השרון כלל לא יכנס להטבה של לפיד", אומר רוני בריק, יו"ר ארגון קבלני השרון. "גם בהרצליה, הוד השרון ורמת השרון המחירים הממוצעים של דירות חדשות לא יאפשרו מתן הטבת המע"מ. מוטב שממשלת ישראל תמהר ותפרסם את המחירים הממוצעים ואת הקריטריונים המדויקים לקבלת ההטבה, כי זוגות רבים ממתינים היום לשווא בציפייה שיוכלו לרכוש דירות בהנחה, בעוד שלאור פרסום הקריטריונים הם עלולים למצוא עצמם ללא דירה בשוק בו המחירים רק ממשיכים ועולים" .

המחיר הממוצע של דירה חדשה – 4 ח’

כפר סבא – 1.7 מיליון שקל, הוד השרון – 1.8 מיליון שקל, רמת השרון – 5 מיליון שקל, ירושלים – 1.7 מליון שקל, תל אביב  – 2.8 מיליון שקל, רמת גן – 1.8 מיליון שקל, חולון – 1.7 מיליון שקל, רעננה – 1.9 מיליון שקל.

נתונים : נתוני רשות המיסים עיבוד כלכלני אלדר שיווק

תגובות

תגובות