תלמידי “אוסישקין” מרמת השרון שייצגו את ישראל בתחרות ה -schoolovision 2014 זכו במקום השלישי בעולם

מדובר בתחרות בתי הספר שהתקיימה בסקוטלנד, שיותר מאלף ילדים ברחבי העולם לקחו חלק בהכנת קליפים שונים אותם שלחו לתחרות
מאות התלמידים מישראל צפו נרגשים בשידור המקוון בעת הכרזת התוצאות, לצד מנהלת בית-הספר אוסישקין שלומית שפיגלבט, המורים וההורים הנרגשים.

מדובר בתחרות בתי הספר שהתקיימה בסקוטלנד, שיותר מאלף ילדים ברחבי העולם לקחו חלק בהכנת קליפים שונים אותם שלחו לתחרות. מאות התלמידים מישראל צפו נרגשים בשידור המקוון בעת הכרזת התוצאות, לצד מנהלת בית-הספר אוסישקין שלומית שפיגלבט, המורים וההורים הנרגשים.

התחרות נעשתה בשיתוף בית ספר מסקוטלנד וכאחת משלושים ושש מדינות ברחבי אירופה, נבחר בית הספר אוסישקין לייצג את מדינת ישראל. בתחרות משתתפות מדינות מאיסלנד שבצפון מערב ועד אזרביז’אן בדרום מזרח ומאות ילדים מכל העולם משתתפים בפרויקט.

התחרות זכתה בפרסים רבים ואף השנה זכתה בפרס ליסבון 2013 ללמידה באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי, באמצעות האינטרנט ולמידה שיתופית. לתלמידי בתי הספר הזכות להציג את יכולותיהם המוזיקליות והייצוגיות בפני תלמידים אחרים, מוריהם והוריהם. הפרויקט מאוד מורכב וכולל עבודה במקביל עם מספר קבוצות ילדים מלווים במורות מבית הספר.

לשלב הנוכחי של התחרות העפילו רק 29 מדינות מכל העולם. יצירתם של ילדי אוסישקין נעשתה ברוח הנושא השנתי ”האחר הוא אני” והתפיסה החינוכית של בית הספר: אוסישקין- פנים רבות למצוינות, שמדברת על קבלת השונה והאחר. תלמידים, הורים ומורים נרתמו להצלחת הפרויקט ועזרו בביצועו. לצורך הכנת הקליפ לשיר חולקו תלמידים לקבוצות פעולה שונות: קבוצת עיצוב תלבושות, קבוצת כיריאוגרפיה, קבוצת חשיבה על רעיונות לתסריט, קבוצת זמרים ועוד.

מנהלת בית-הספר "אוסישקין" שלומית שפיגלבט, ציינה: "אני גאה על הזכות שניתנה לנו בהשתתפות בתחרות זו, על מנת לשקף את תפיסתנו החינוכית אוסישקין- פנים רבות למצוינות, שבהלימה לנושא השנתי שחרט על דגלו משרד החינוך: האחר הוא אני. אני גאה בתלמידים שלנו שייצגו בצורה מרגשת ומקצועית את מדינת ישראל, תוך שיקוף עשייתנו הענפה בבית הספר. אני רוצה להודות לכל צוות המורים וההורים שתרמו וסייעו להצלחת הפרויקט".

מהנהלת עיריית רמת השרון נמסר: ”אנו גאים בילדי בית-הספר אוסישקין על הזכייה במקום השלישי מתוך רשימה ארוכה של מדינות בעולם. מדובר בהישג מרשים ויותר מכך בהפצת הערכים החשובים שאותם הם חשפו לכל ילדי העולם. העירייה בשמם של תושבי רמת-השרון מוסרים ברכות חמות לכל התלמידים המוכשרים ולצוות הנהלת בי"הס וההורים, שהביאו גאווה גדולה למדינת ישראל ולעיר רמת-השרון".

השיר "האחר הוא אני" נכתב ע"י תלמידת "אוסישקין" אושר נחום, אשר הלחינה וכתבה את השיר יחד עם אחותה הצעירה מאיה נחום, ברוח הנושא השנתי והתפיסה החינוכית של בית הספר. הורים, תלמידים וצוות בית הספר נרתמו ותרמו להצלחת הפרויקט.

צפייה בקליפ שזכה במקום השלישי:
https://www.youtube.com/watch?v=Cahax9AkFo8

תגובות