‏‏הישג לנבחרת הדיבייט של הכפר הירוק שהוקמה רק לפני 5 חודשים

הנבחרת זכתה במקום השני בתחרות הארצית מתוך 200 נבחרות וכבר הוזמנה לאודישנים לאליפות הדיבייט הבינלאומית

הדיבייט עסק בהחלטת הממשלה בנושא: ביטול הזרמים במערכת החינוך. הנבחרת הוזמנה על ידי שר החינוך שי פירון לפגישה ולסיור בכנסת . 

נבחרת הכפר הירוק הביעה עמדה המתנגדת לביטול הזרמים. התלמידים ניסחו בצורה מנומקת ורהוטה את הטיעונים נגד תוך שהם מלהיבים ומרגשים את הקהל ואת השופטים.

הופעתה המרשימה של הנבחרת זיכתה אותה במקום השני. התחרות אורגנה על ידי העמותה הישראלית לתרבות הדיון : שיח ושיג, בחסות משרד החינוך.

סופי שרף, תלמידת כתה י’ שהחלה ללמוד השנה בכפר הירוק והצטרפה לנבחרת מספרת: למרות שנבחרת הדיבייט הוקמה רק לפני 5 חודשים הצלחנו להביס עשרות נבחרות ותיקות ומנוסות מאתנו. עם מוטיבציה אדירה שלנו וסיוע של הכפר, שהזמין את קובי ווילדר, מרצה לרטוריקה שיאמן אותנו, הצלחנו להגיע למקום השני והמכובד כנגד כל הסיכויים".

נבחרת הדיבייט מונה כיום 10 תלמידים וסופי לקחה על עצמה את המשימה להגדיל את מספר התלמידים בנבחרת ולהפוך אותה לנבחרת דומיננטית בארץ ובעולם: "אני קוראת לכל מי שרוצה להצטרף אלינו. השתתפות בנבחרת הדיבייט תורמת לפיתוח תרבות דיון, כריזמטיות, כושר עמידה מול קהל, הקשבה ומנהיגות. בכוונתנו להשתתף בקרוב במיונים כדי שנבחרת הכפר תצטרף כחברה בנבחרת הנוער הארצית".

יפעת ברונשטיין, המורה שאחראית על נבחרת הדיבייט בכפר הירוק מציינת כי: "התלמידים המשתתפים בתוכנית הדיבייט זוכים לרכוש כלים ומיומנויות המשמשים אותם בשיח היומיומי עם חבריהם ועם המבוגרים ומסייעים להם להביע את עמדתם ולהשיג את מטרותיהם"
הכפר הירוק מפוקח על ידי המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך. ד"ר בני פישר ראש המינהל בירך את התלמידים על ההישג המרשים וציין כי "מנהל הכפר, ד"ר קובי נווה (סיסקו), נענה ברצון לכל יוזמה של התלמידים להרחיב דעת בתחומים שונים ומעניק להם את כל התמיכה הנדרשת כדי שיוכלו להצטיין"

הדיבייט, שמקורו באנגליה, הוא ויכוח פורמלי בעל-פה בו אנשים מתווכחים בעד ונגד נושא מוסכם מראש. בארץ מתקיימות תחרויות דיבייט של תלמידי תיכון והדבר מעודד אותם לגלות מעורבות והבנה בשלל נושאים העומדים על סדר היום הציבורי בארץ ובעולם. תלמידי ישראל משתתפים קבועים בתחרויות בינלאומיות בקטגוריה של דוברי אנגלית שזו אינה שפת אמם.

בצילום:
מימין לשמאל: קובי וולדר המאמן, עדו מרוז, סופי שרף, עדו פרידמן, ינון קדישזון ינאי, אורי שדה, טל שוורץ.
צולם על ידי עמותת שיח ושיג.

תגובות

תגובות