ההורים בכפר סבא הקימו עצומה: להוריד את מחיר הצהרונים בגני הילדים

המאבק להוזלת התעריפים בגנים ובבתי הספר בכפר סבא ממשיך: עשרות הורים שלחו מיילים לראש העירייה ולחברי המועצה. בנוסף הוקמה עצומה בפייסבוק בשם: “צהרון ולא רק לעשירון העליון”

 את המאבק מובילה עו"ד אפרת מלניק "יחד נדרוש לתקן תיעדוף שגוי של עיריית כ"ס. מחירי צהרונים בעיר יקרים ב 40% מהנדרש בישובים האחרים. הנפגעים הם ההורים לילדי גן – בכיסם וביכולתם להשאר בעיר – שמכבידה ידה על תושביה הצעירים. למי שאין כסף רב (תמיכת הורים בכיסוי המינוס) אין יכולת להתמודד עם עלויות אלה, רק לעשירון העליון יש". 

לטענת מלניק "מדובר בפער שערורייתי שלא פעם מכשיל הקמת צהרונים וכך לדוגמא בבי"ס שילה ובר אילן לא הוקם צהרון בשנה שעברה
למרות שנרשמו באתר האינטרנט לפחות 15 ילדים בכל בי"ס". כשבעלי שוחח עם מנהל הצהרון זה לא השתלם לו כלכלית לפתוח בשל התקורה הגבוהה שהעיריה גובה ממנו והתנה את הפתיחה ברישום 25 ילדים על מנת לסבר את האוזן בדקתי ומצאתי תעריפים של צהרונים
אותם מנהלות עיריות בערים אחרות".

כך למשל, ברעננה – כולל ארוחת צהריים וחוג – תשלמו 985 ₪ לחודש, בחולון – כולל ארוחת צהריים ושני חוגים – 950 ₪, ברמת גן שכונת רמת השקמה – כולל ארוחת צהריים – 540 ₪, בבת ים- 970 ₪, בפתח תקוה – 800 ₪.

מלניק "בכוונתנו ההורים לא לשתוק לנוכח התעריף המופקע הנ"ל, כיוון שלטעמנו לא ייתכן שעיריה עם כ"כ הרבה תושבים המשלמים ארנונה
תגבה יותר מערים אחרות, המצב צריך להיות הפוך. ובכלל לא ייתכן שהעיריה תגבה תקורה של כ-40% ממפעילי הצהרונים. זהו רווח על חשבוננו! או במילים אחרות "ארנונה סמויה". יש לצפות לראות אותי והורים נוספים נוכחים בישיבה הבאה של העירייה".

ההורים יגיעו למחות בישיבת המועצה הקרובה ב-21/5

תגובות

תגובות