תושב הוד השרון חשוד בחשיפת איבר מינו בפני תלמידות בית ספר

מדובר במספר תלונות שהוגשו נגד החשוד ויש חשד כי גם ברעננה פעל באותו האופן. הורי החשוד נתגוררים בכפר סבא והוא עצמו מתגורר בהוד השרון

התלמידות שהתלוננו הן בנות כ 14 כאשר אמה של אחת מהן חשפה הפרשה בפני השוטרים. מדובר בחשוד שנתפס אתמול על ידי שוטרים כאשר הוא מכסה את איבר מינו בחולצה, ישנו חשד סביר שהחשוד ביצע את המעשים המיוחסים לו, הוא נחקר, מילא פיו מים וסירב למסור גרסה.

ב"כ החשוד אמר בדיון בבית המשפט:"החשד הוא לביצוע עבירה בזויה ועל כך אין מחלוקת, עם זאת, לא מדובר בעבירה שפוגעת באופן ישיר, מכוון, מתוכנן באדם ספציפי, מדובר כאן בעבירה שלא כוללת איזה מגע עם קורבן ספציפי ולכן המסוכנות היא גבולית. ואני אומר את הדברים בלי להקל ראש בחומרת המעשה. מדובר גם בעבירה שניתן לאיין את המסוכנות שנשקפת מעצם ביצועה באמצעות מעצר בית. לא מדובר בעבירה שהוא יכול לבצע בתנאים של מעצר בית. יש לנו חלופה מצויינת להציע, למעשה יש לנו שתי חלופות, הן בבית האב שמתגורר בכפר סבא והן בביתו בהוד השרון, בפיקוח בכפוף לערבויות שבית המשפט יכול לקבוע. באשר לעילה של שיבוש, הבנתי מנציג המשטרה שאין ראיה לכך שקיימת היכרות בינו לבין מי מהמתלוננות.

"יש כאן שתי מתלוננות שלא נקבו בשמו, אני מניח, אולי מסרו פרטים מזהים שלא בהכרח מובילים אליו. בכל מקרה, גם אם מתכוונים לבצע מסדר זיהוי את הפעולה הזו הוא לא יכול לשבש, לכן אין הצדקה להחזיקו במעצר בשל חשש שהוא ישבש את הליכי החקירה. מגיעה בקשה מופרזת ל-7 ימים, שמה מסתתר מאחורי הבקשה הם מס’ תיקים שלגביהם אין למשטרה ראיה שמבססת חשד סביר למעורבות. אני לצורך הענין היום אצא מנקודת הנחה שיש חשד סביר ויותר מכך אני סבור שגם אם בתיק הזה, יוגש כתב אישום בסופו של דבר, על אירוע אחד או מס’ אירועים, יהיה נכון לא להותירו במעצר בשים לב לטיב החשד או האשמה בעתיד, אנו לא מדברים כאן על עבירה שלא ניתן לאיין את המסוכנות מעצם ביצועה בחלופת מעצר, השאלה הם כבר היום ניתן לפנות לכיוון החלופה הזו אם לאו. כאשר המשטרה לא יכולה להצביע על איזו ראיה שמבססת חשש לשיבוש, צריך לשחרר אותו לחלופת מעצר גם אם יוצאים מנקודת הנחה המחמירה ביותר, שמדובר בעבריין מין רצידיביסט שמבצע עבירת מין בפומבי, מעצר בית מאיין את המסוכנות הזו. מדובר באדם שאין לחובתו רישום פלילי, נשוי, אב לשני קטינים, עובד כמנהל מערכות מחשב בעבודה מסודרת, משך שנים רבות, מתפקד באופן נורמטיבי לחלוטין, בנסיבות אלה, גם אם ביצע משהו המעצר הוא טראומה עבורו, המעצר נקודת מפנה, זה אני אומר גם אם אנו יוצאים מתוך הנחה שהוא ביצע. אני שוב מבקש לאסור את שמו של החשוד בשים לב לטיב החשד ולנזק הבלתי הפיך שיכול להיגרם לו, למשפחתו ולפרנסתו".

שופטת בית המשפט מרב גרינברג קבעה כי יש להאריך המעצר "החשוד נעצר אתמול על ידי שוטרים, שהוזעקו למקום לאחר ששתי קטינות טענו כי ביצע בנוכחותן מעשה מגונה. המבקשת עותרת להארכת מעצרו ב-7 ימים לצורך חקירת מספר תיקי חקירה שהצטברו ומכולם עולה פרופיל דומה באשר לזהות מבצע העבירות. עיינתי בתיקי החקירה ומצאתי כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות, והעובדה שהוא נעצר על ידי שוטרים כשהוא ללא מכנסיו כמו גם, הדברים שאמר לשוטרים, כל אלו מחזקים את החשד כנגדו. טיב העבירות, החשד שנעברו כלפי קטינות באופן מכוון, וריבוין מקים עילת מעצר של מסוכנות בעוצמה שאינה נמוכה. יצוין כי החשוד בחקירתו לא שיתף פעולה והגם שזו זכותו המלאה יש בכך כדי להרחיב את מספר הפעולות המבוקשות ובין היתר, פעולות המחייבות זיהוי החשוד כמבצע העבירות המיוחסות לו. מהות פעולות אלו מולידה אף חשש מובהק לשיבוש".

תגובות