“מעבירים את זה הלאה”- טקס הוקרה למתנדבות ולמתנדבים מכיתות ט’ ו – י’

השבוע, התכנסו הורים ובני משפחה, רכזות שכבה ואנשי חינוך בספריית תיכון בגין, כדי לכבד ולהוקיר 86 נערות ונערים מכיתות ט’ ו-י’,
על התנדבותם במסגרת התוכנית העירונית "מעבירים את זה הלאה". את הטקס כיבדו בנוכחותם ראש העיר, שלום בן משה, אריאלה בר-עמי איטקיס מ"מ מנהל אגף החינוך ומנהלת מחלקת בתי הספר, דני אבידור יו"ר ועד ההורים העירוני, מנהלות בתי ספר וסגניות.
תוכנית ייחודית זו היא חלק מתוכנית הלימודים השנתית בכל בתי הספר בראש העין, זו השנה השנייה, בתמיכה ובעידוד לאורך כל הדרך, של אריאלה בר-עמי איטקיס ואגף החינוך. התכנית נרקמה ע"י רוני תגור, מנחת תחום חינוך באגף החינוך, מטעם התכנית "עיר ללא אלימות", ובהיענות מיידית ומחבקת של מנהלת תיכון בגין, זהבית גולדמן. המתנדבים מכיתות ט’ ו-י’ התגייסו לתוכנית מכל בתי הספר העל-יסודיים בעיר: תיכון בגין, אולפנת זבולון, תיכון עתיד וחט"ב גוונים והיובל. הם עברו הכשרות ע"י רוני תגור, וקיבלו מגוון חומרים לצורך בניית מערכי שיעור לתלמידים בכיתות ו’ ו-ז’.

השנה עסקו התלמידים בשלושה נושאים: לחץ חברתי, מנהיגות וגלישה בטוחה באינטרנט, וכבוד במערכות יחסים. הם תרמו מזמנם ומכישרונם, ולא חסכו כל מאמץ להביא מחשבה חדשה ורעיונות יצירתיים ל- 1200 תלמידים בבתי הספר בעיר. התלמידים התקבלו בברכה ובשמחה בכל בתי-הספר בעיר, ע"י המנהלים והתלמידים גם יחד.

את הטקס הנחתה רוני תגור, שהציגה מצגת מרגשת, וסקרה בפני הנוכחים את העבודה שנעשתה ע"י המתנדבים וגם – את מה שחושבים התלמידים הצעירים על המנחים שלהם: "למדנו מהם המון ובעיקר – לא לעשות מה שכולם עושים, אם אנחנו לא מסכימים".
במצגת שהוכנה בצורה מקצועית ויפה ע"י רכזת התיקשוב העירונית באגף החינוך – עדנה יצחק – הוצג משוב שמילאו התלמידים בסיום המפגש האחרון:

הם העידו כי התנהגותם השתנתה (במקצת או בהרבה) בעקבות המפגשים, הם ביקשו יותר מפגשים שיועברו ע"י תלמידים בוגרים, ורבים אף ציינו, שהם גם רוצים להיות מנחים, כשיגדלו.
משפטים כמו: "כל אחד יכול לעשות שינוי, גם אם הוא קטן, ולשנות הרבה מאד", או: "צריך להיזהר ולא לשחות עם הזרם", נכתבו על-ידם בכיתות בסיום התוכנית.
ראש העיר ברך את המתנדבים, וציין את חשיבותה של התוכנית, בה המנחים מדברים עם התלמידים הצעירים בגובה העיניים, וכך יכולים להשפיע וליצור שינוי.

ריגשו במיוחד שלוש תלמידות-מנחות: שירה בר דויד מתיכון בגין, עדי טל מהיובל ורום בראל מגוונים, שסיפרו על החוויה המרגשת והמעצימה שעברו.

את הטקס ליוו בשירה ובגיטרה מאיה ברנדסקי וזוהר יעקב מתיכון בגין, שהקסימו בהופעתן את הנוכחים.
ההורים שישבו בקהל, היו נרגשים לראות ולהבין את חלקם של ילדיהם בתוכנית העירונית, ובהגיעם להוקיר את ילדיהם – היו הרוח בגבם.
רבי נחמן מברסלב כותב בליקוטי מוהר"ן (תנינא קיב’): "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן".
אין כל ספק ש – 86 תלמידים שלנו עשו כדי לתקן.

תגובות