תנו לבית שלכם לעבוד עבורכם

משכנתא הפוכה לבני 60 ומעלה היא הלוואה ייחודית אשר פותחה על בסיס מודלים בינלאומיים מקובלים ומצליחים, במטרה לשרת את הצרכים והרצונות של האוכלוסייה המתבגרת
תוחלת החיים המתארכת והמודעות הגוברת לאיכות החיים מעלים את סף הצרכים הפיננסיים של האוכלוסייה המתבגרת. אלא שהעלייה בתוחלת החיים מציבה מבוגרים שחצו את גיל ה-60 במצב לא פשוט, מצד אחד הם כבר לא חלק ממעגל העבודה אך מהצד השני, מצפות להם עוד שנים רבות וארוכות. לפיכך, משכנתא הפוכה לבני +60 היא פתרון אטרקטיבי להבטחת עתידו הפיננסי של כל בעל דירה. בזכות משכנתא הפוכה, בעלי הדירה מקבלים כסף המעניק להם שקט וביטחון כלכלי לשארית חייהם ללא כל צורך להחזיר את ההלוואה.
אז מה היא בדיוק משכנתא הפוכה, למי היא מתאימה, מה גובה הסכום המקסימלי של ההלוואה ואיך הפכה המשכנתא ההפוכה לגלגל ההצלה של הזוגות הצעירים? עידן אולנטוך, מנכ"ל מנכ"ל אולנטוך מסביר.

אז מה זה בדיוק "משכנתא הפוכה" לבני 60+?
"משכנתא הפוכה לבני 60 ומעלה היא הלוואה ייחודית אשר פותחה על בסיס מודלים בינלאומיים מקובלים ומצליחים, במטרה לשרת את הצרכים והרצונות של האוכלוסייה המתבגרת. ההלוואה אינה כרוכה בהחזרים חודשיים והלווים יכולים לקבל את ההלוואה כסכום חד פעמים או בתשלומים לפי בחירתם. ההחזר מתבצע בדרך כלל במועד מכירת הנכס ע"י הלווים או יורשיהם כאשר הריבית שנצברה מתווספת להלוואה ומשולמת בעת פירעון ההלוואה. את המשכנתא ההפוכה כולה או חלקה ניתן לפרוע בכל עת וללא קנסות בין אם באמצעות מכירת הנכס או באמצעים אחרים.
הלוואת המשכנתא ההפוכה היא ללא זכות חזרה ולפיכך כאשר במועד הפירעון סכום ההלוואה יהיה גדול משמעותית מסכום הנטו ממכירת הנכס הלוואה לא יידרש לשלם את ההפרש."

מי זכאי לקבל "משכנתא הפוכה"?
"ההלוואה מוצעת לבני 60 ומעלה אשר בבעלותם המלאה בית או דירה שישמשו כעירבון להלוואה. מאחר שאין החזרים חודשיים בהלוואה מסוג זה, הלווים אינם צריכים להיות בעלי הכנסה חודשית קבועה. כמו כן, אין צורך בעריכת ביטוח חיים והלווים לא נדרשים להצהרת בריאות."

מהו סכום ההלוואה אותו ניתן לקבל?
"סכום ההלוואה המקסימלי תלוי בגיל הלווים במועד קבלת ההלוואה ובמקרה של זוג לווים, בגילו של הצעיר מבני הזוג. ניתן ללוות החל מ- 15% מערך הבית ועד 50% מערכו.
סכום ההלוואה המקסימלי מהווה למעשה את מסגרת ההלוואה לה הלווים זכאים. באפשרות הלווים להשתמש רק בחלק מהסכום ובעת הצורך להגדיל את סכום ההלוואה על פי צרכיהם. כך למעשה הלווים ישלמו ריבית רק על ההלוואה שנלקחה בפועל."

באילו מקרים ההלוואה תועמד לפירעון?
"ההלוואה תועמד לפירעון במקרים הבאים: בכל עת לפי רצון הלווים, עם עזיבת הלווים את הבית באופן קבוע, במועד פטירת אחרון הלווים, במידה והלווים יעברו לבית אבות באפשרותם לפרוע את ההלוואה בפרק זמן של 5 שנים ממועד העזיבה,
במקרה של פטירה, תינתן ליורשים תקופה של עד 12 חודשים לפירעון ההלוואה, לרבות בדרך של מכירת הבית."

אילו דברים נוספים חשוב לדעת על משכנתא הפוכה?
"ראשית יש להבין כי הגוף המלווה לעולם לא רוכש את הבית והלווים שומרים על בעלותם המלאה על הנכס. שנית, הלווים ממשיכים לגור בבית ככל שירצו ומבלי שיצטרכו להחזיר ולו אגורה אחת. בנוסף, הלווים זכאים לעשות בכספי ההלוואה שימוש לכל מטרה שיראו לנכון."

נכתב ע"י עידן אולנטוך, מייסד ומנכ”ל אולנטוך מומחים משכנתאות

תגובות