כפר סבא: האם יש בקרה על שלטי תמ”א המוצבים בעיר?

 חברת המועצה ענת קלומל תקבל בישיבת המועצה תשובה לשאלה בנוגע לשלטי תמ”א בעיר “האם עיריית כפר סבא לוקחת בחשבון בהצבת שלטים אלו לפני קבלת היתרי בנייה המציגים מצג שווא”
ייתכן והפריחה של תמ"א 38 הולידה תופעה של הצבת שלטים בבניינים גם ללא היתר הבנייה או אישור מהנדס העיר או אישור הדיירים לגבי הפרוייקט של הבניין עצמו (אישור כל הדיירים ולא רק חלקם) בכדי להעלות את ערך הדירות בצורה פקטיבית, כך טוענת חברת המועצה ענת קלומל המחכה לתגובת העירייה בנושא "הצבת שילוט תמ"א 38 ללא היתרים יוצרת מצג שווא שעלול להטעות את התושבים, במיוחד, את אלו העתידים לרכוש דירה בבניינים אלו. הצבת השלטים גם שאין אישור מעשי בפועל לגבי ביצוע פרוייקט תמ"א 38 מעלה את מחיר הדירות בעשרות אחוזים ללא סימוכין לכך".

לטענת קלומל "באתר עיריית כפר סבא לא נמצאו הנחיות להצבת שלט פרוייקט תמ"א 38 ולא נמצאו אילו פרטים מחוייבים להוסיף לשלט באתר עיריית כפר סבא".

למשל, בעיר תל-אביב לפי חוק התכנון והבניה הפירוט בשלט כולל: היזם, האדריכל, קבלן מבצע, מנהל עבודה וכו’. דוגמה נוספת בעיריית בת ים: למידע והנחיות לקבלת רשיון להצגת שלט תמ"א 38/פינוי בינוי
www.bat-yam.muni.il/show_item.asp?levelId=57661&itemId=%206220&template=18
יחד עם זאת הפרטים המבוקשים בעיריית בת ים אינם מלאים כמו בעיר תל-אביב ויש לדרוש פרטים נוספים.

קלומל וחבריה לסיעה יובל לוי ואלי כהן מבקשים לדעת מהו הנוהל של הצבת שלט פרוייקט תמ"א 38 בעיריית כפר סבא? ואם כן, באיזה שלב מותר להציב שלט פרוייקט תמ"א 38?, האם כל אזרח יכול להציב שלט זה ?, האם עיריית כפר סבא לוקחת בחשבון בהצבת שלטים אלו לפני קבלת היתרי בנייה המציגים מצג שווא כאילו התקבל היתר ומתנהל פרויקט בניה שהותר כדין, עלול להוות הפרת חוק בהיותו יוצר מצג שווא כלפי אזרחים המוטעים לחשוב כי העירייה התירה בנייה ולכן יחליטו לרכוש דירה בבניינים אלו?, באיזה שלב עיריית כפר סבא מאפשרת להציב שלט תמ"א?, האם יש בקרה על הצבת שלטים בבניינים בעיר כפר סבא?
במידה ושלט תמ"א 38 הוצב בצורה חוקית יש לציין מפורש על השלט: תאריך תחילת הפרוייקט כדי שלא יווצר מצב ששלטים אלו יהיו מונחים במשך שנים רבות.

בישיבת המועצה השבוע שתתקיים ביום רביעי יקבלו חברי הסיעה תגובה. 

תגובות