עיריית ראש העין מקדמת את התחבורה הציבורית

המפעיל הזוכה במכרז יעניק עדיפות, תיגבור ושינויים משמעותיים במסלולי הקווים, בתדירויות ובאופן ההפעלה.

בחודשים האחרונים, פועלת מחלקת התחבורה באגף ההנדסה בעיריית ראש העין כדי לקדם ולהאיץ פעילויות לייעול מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוך מתן מענה לצרכי העיר כיום ולקראת הבנייה העתידית בעיר. לפיכך, עולה ביקוש לתהליכים החדשניים שהעיר מובילה בתחום הן במשרד התחבורה, הן בוועדת התכנון המחוזית והן ברשויות נוספות דוגמת משרד השיכון ומשרד התחבורה.

לקראת המכרז החדש הקרוב לבחירת מפעיל לתחבורה הציבורית, הודגשה התפיסה לפיה המפעיל הזוכה במכרז יעניק עדיפות, תיגבור ושינויים משמעותיים במסלולי הקווים, בתדירויות ובאופן ההפעלה.

בחודשים הקרובים, עוד טרם השלמת המכרז למפעיל, יופעל קו מהיר מראש העין ישירות לתל-אביב, ובמקביל יקודמו נתיבי עדיפות לתחבורה ציבורית לאורך כבישים מס’ 5 ו- 444. כמו כן, סוכם על התנעת השינויים המיידים הבאים:

תוספת של נסיעות בשעות השיא בבוקר בקו 282 לת"א, הרחבת זמני השירות בשעות הלילה של קו מס’ 27 מפ"ת, ביצוע פיילוט הפעלת קו ישיר משכונת נווה אפק לתחנת הרכבת בשעות השיא בבוקר והפעלת תחבורה ציבורית בשכונת רמב"ם בעיר.
ראש העיר שלום בן משה, חיזק את התפיסה כי אין להרחיב את העיר בלי לשדרג את מערך התחבורה הציבורית בהתאם. תפיסה זו, באה לידי ביטוי בהסכם הגג המתהווה ובהחלטות הועדה המחוזית. בנושא זה, נערכו דיונים בפורומים רבים וניתן לראות את חלקם בקישור הבא:
www.news1.co.il/Archive/0024-D-92073-00.html

כחלק מקידום מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוגברה פעילות השאטלים המקשרים בין תחנת הרכבת ראש העין צפון לפארק התעשייה אפק כדי לתת מענה לצרכים של העובדים באזור התעשייה פארק אפק ולעודד אותם להשתמש ברכבת ובכך להקל על עומסי התחבורה. בימים אלו, הצוות המקצועי המשותף של העירייה ורכבת ישראל מסכמים את שנת הפעילות הראשונה של השירות, המוכיחה כי קיים ביקוש רב לפתרונות תחבורה ציבורית ממוקדים ויעילים.

בסקר שנערך בקרב הנוסעים המשתמשים בשאטל עלה כי: 46% מהמשיבים אמרו כי הם משתמשים בשירות למרות העובדה כי יש ברשותם רכב פרטי. בנוסף, רוב המשיבים לסקר אמרו כי הם משתמשים בשירות מידי יום ומעל לתקופה של שישה חודשים ו 60% מהם אמרו כי הם מאוד מרוצים מהשירות. לראייה מס’ הנוסעים ממועד הפעלה עלה במאות אחוזים. בין התגובות של הנוסעים שעלו בסקר: " הרעיון של השאטל מוצלח ומבורך, לא ברור איך לא היה קודם. טוב לדעת שיש צד שמקשיב ", "בלי השאטל לא הייתי עובדת באזור הזה ", "יוזמה מבורכת, תודה ! יש עוד עשרות אם לא מאות לקוחות פוטנציאלים בפארק".

תגובות