השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: “נבחן את הפיכת פרויקט החייאת הנחלים של הוד השרון לפרויקט לאומי”

כך הודיע השבוע השר להגנת הסביבה במהלך פגישת עבודה וסיור עם ראש העירייה חי אדיב בפארק הוד השרון ולאורך תוואי הנחלים בעיר

ביום שלישי השבוע, התקיימה פגישת עבודה בין השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ, וראש עיריית הוד השרון  חי אדיב. בפגישה לקחו חלק מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, מנהל מחוז מרכז, גידי מזור, מתכננת המחוז, ורד אדרי, הצוות המקצועי בעיריית הוד השרון וגורמים נוספים.

בפגישה, הוצגה בפני השר וצוות משרדו תוכנית המתאר לעיר הוד השרון "2050 לעתיד" העוסקת בין היתר בשימור מרחביה הירוקים של העיר, במעבר כלל עירוני לשימוש בתאורת לד חסכונית וידידותית לסביבה וכן מגוון התוכניות החינוכיות אותן מפעילה העיר לשמירה על ערכי הטבע והסביבה בהתאם לחזון העירוני "הוד השרון- עיר קהילה ירוקה".

בהמשך, הציג אדיב את מימוש תוכנית החייאת הנחלים הייחודית של הוד השרון, הכוללת שיקומם של כ- 17 ק"מ של נחלים זורמים בתחומי העיר לצד הקמת פארק הוד השרון המשתרע על פני 1400 דונמים וכולל הקמת אגם אקולוגי, לצד אגני האחו לח הפעילים של העיר, מערבית לאזור התעסוקה נווה נאמן. עד כה ביצעה העירייה כ- 2 ק"מ בנחל הדר.

"נושא החייאת הנחלים הינו חשוב ביותר", ציין השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ במהלך הביקור, "מדובר במהפכה סביבתית ומחשבתית של ראש העיר, חי אדיב,שיקום המשביח את העיר, את תרבות הפנאי ואת השכונות סביב. מדובר בהשפעה המניבה אפקט חינוכי סביבתי בלתי רגיל ונפעל על מנת להפוך את פרויקט החייאת הנחלים בעיר לפרויקט לאומי". השר ציין בישיבה עם ראש העיר כי הוא שוחח עם יו״ר קק״ל על מנת שזו תשקיע משאבים בשיקום נחלים ובפרוייקטים סביבתיים וכי הוא הנחה את מנכ״ל המשרד, דוד לפלר, להציג לקק״ל מספר פרויקטים כשהחייאת הנחלים ההוד השרון הוא אחד מהם.

תוכנית החייאת הנחלים המבוצעת בימים אלו בהוד השרון כולל 4 נחלים: נחל הדר, קנה הדס ופרדס עד כה השלימה עיריית הוד השרון החייאת כ- 2 ק"מ בנחל הדר המים המוזרמים בנחל הם מי קולחין מטוהרים המגיעים ממט"ש הוד השרון ומהאגנים הירוקים של העיר המהווים את שלב א’ של הפרויקט וכבר כיום פועלים כמוקד טיהור מים ולמידה סביבתית. בפרויקט נשתלים צמחים טבעיים בלבד שגדלו לאורך שנים עברו באגן עמק הירקון. לאורך גדות הנחל שבילי הליכה, אופניים, פעילויות תרבות ופנאי. החייאת הנחלים הינה חלק מפרויקט פארק הוד השרון המשתרע על פני 1400 דונמים וכולל הקמת אגם אקולוגי,מהגדולים במדינה בשטח של 27 דונמים הנבנה בימים אלו וכאמור את אגני האחו לח הירוקים הפועלים לטיהור המים ממכון הטיהור.

חי אדיב: "פרויקט החייאת הנחלים הינו פרויקט עירוני ההופך למציאות. אני מברך על ביקורו של השר ומודה לו ולצוות המשרד להגנת הסביבה על החלטתו החשובה לפעול על מנת להפוך את הפרויקט לפרויקט לאומי. העיר הוד השרון פועלת הלכה למעשה לשמירה על ערכי הטבע והסביבה הן בייזום פרויקטים והן בהפעלת תוכניות חינוכיות ייחודיות בהתאם לערכים אלו,זוהי מחויבותנו לתושבי העיר והמדינה היום ולדורות הבאים".

לדברי גידי מזור, מנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה: "זהו חזון שמתממש, הוד השרן מייחסת חשיבות רבה לתחומי הקיימות וצועדת קדימה בחשיבה ייחודית שלא הייתה קיימת בעבר. פרויקט החייאת הנחלים הינו פרויקט תקדימי ומבורך" .

תגובות