העיר הראשונה המפרגנת לפעילים החברתיים בתחומה: פתח תקווה

 יש ערים שראשי הרשויות והדוברות שלהם מתייחסים לפעילים חברתיים כמו מטרד ויש עיר כמו פתח תקווה הלוקחת צעד קדימה את הפעילות החשובה שלהם
כנס ההוקרה לפעילים הקהילתיים מהמנהיגות המקומית ולמתנדבים בתוכניות הקהילתיות בפ"ת, נערך ע"י המחלקה לעבודה סוציאלית –קהילתית מהאגף לשירותים חברתיים ובריאות, ביום שלישי 20.5.14, בנוכחות איציק ברוורמן ראש העיר וגיא עפארי- מנהל האגף לשירותים חברתיים ובריאות. כנס זה הוא הזדמנות להודות לפעילים על עבודה ממושכת ומאומצת משך כל השנה שלא תמיד זוכה להכרה, ולהוקיר את העובדה שבזכות פעילותם הקהילתית העיר הופכת לעיר חזקה יותר.

שולי ביתן , מנהלת המחלקה ציטטה את מרגרט מיד, שהייתה אנתרופולוגית אמריקאית, ואמרה: "לעולם אל תטילו ספק בכך שקבוצה קטנה של אזרחים מודאגים ואכפתיים יכולה לשנות את העולם; זה הדבר היחיד שאי פעם הביא לשינוי". כשאנו מתבוננים על ההיסטוריה האנושית אין ספק שדבריה הוכיחו את עצמם, הוסיפה ביתן.

ראש העיר הודה לפעילים ולאנשי האגף ואמר כי "אחד המרכיבים שהופכים עיר- לעיר חזקה היא העובדה שהתושבים בה מגלים אכפתיות, מעורבות ושייכות לקהילה. ערכה של הפעילות הנעשית ע"י האזרחים תורמת בצורה משמעותית לקידום העיר. אנחנו, בעיריית פ"ת מעודדים שיתוף של הציבור בתהליכי קבלת החלטות ומעודדים הליך של פיתוח תוכניות בשותפות עם הציבור ולרווחתו".

הפעילות בה הפעילים עוסקים נוגעת באוכלוסיות מגוונות ובסוגיות חברתיות כמו: חד- הוריות, יוצאי אתיופיה, קהילה נגישה, נשים ,גברים, משפחות, תעסוקה, פעילי שכונות המאבק על בסיס סירקין, שימור קיימות ועוד.

 

תגובות

תגובות