ביום שישי: סיירת ההורים חוזרת לפעול בכפר סבא

לאחר פגישה בה לובנו הבעיות בין המשטרה לנציגי הסיירת אושרה לחברי הסיירת פעילות בשטח. הסיפור המלא בכתבה הבאה
ביום שישי תחזור הסיירת לפעול כרגיל. 

רקע: רס"ר ניקול חביב, מפקדת בסיס מרכזי כפר סבא הודיעה ליו"ר סיירת ההורים גיל עופר כי פעילות הסיירת מוקפאת "ע"פ החלטת מפקד העיר כפר סבא וקצין המתנדבים הוחלט על הקפאת פעילות סיירת הורים עד גמר ברור פרטי המקרה.כמפקד היחידה אבקשך להודיע לכלל המתנדבים של סיירת ההורים כי לא יינתנו אמצעים לפעילות. יש להבהיר כי עקב ההחלטה על ההקפאה אינכם מבוטחים".

גיל עופר זעם "לא מובנת המהומה. לא מקובל עלי הנוסח "הקפאת פעילות" לא מלמדים כאן אף אחד לקח, לא עושים כאן עונש קבוצתי ולא עוצרים פעילות שאחר כך קשה להתניע. לחלק מהמתנדבים גם כך יש "בטן מלאה" על התנהלות המשטרה ומעולם אף אחד לא דיבר על "הקפאת פעילות" לכן בכל הכבוד הראוי, בצניעות ובענווה הראויה אני לא מקבל שום הקפאת פעילות עד שמישהו יכתוב או לפחות יתקשר אלי ויסביר על מה כל המהומה".

"היחס אלינו היה בעייתי"

עופר מציין עוד כי מזה תקופה ארוכה ובעיקר בשנה האחרונה יש בעיות רבות בפעילות מול המשטרה. "ציודים לעתים חסרים. ניידות לא זמינות. דברי מפקד תחנת כפר סבא בכנס העשור שלא היו דברים מעודדים במיוחד. על אף זאת משיקולים רבים המשכנו הפעילות בערוץ זה".

לדברי עופר, בתקופה האחרונה היחסים עם המשטרה אף הקצינו כאשר אחד ממפקדי הצוותים של סיירת ההורים הוכרז כ"לא אמין" והוכרח להקפיא פעילותו. הנושא טופל אולם השאיר משקעים.

במקביל היו לתחנת הקניון תלונות לסיירת ההורים בנושא אישורים רפואיים של המתנדבים ותעודות מתנדב. "השבוע הודיע ניקול באופן חד צדדי על הפסקת פעילות סיירת הורים כפר סבא בשל בעיית רישום ואמינות. לדבריה יש מתנדב שיצא בלי תעודה, מתנדב שנרשם ולא יצא, ומתנדבת שלא היה בידה אישור רפואי. גם אם ניקול צודקת (והיא לא – כי בדקתי הדברים) עדין לא יתכן מצב שמחליטים באופן חד צדדי על הקפאה. מדובר ביחידה וותיקה שעובדת בלא דופי כבר עשר שנים. הודעתי לניקול וליורם שאני אשמח להיפגש איתם היום אולם לפני כן עליהם לבטל ההקפאה. ענתה לי ניקול : "להחלטה הזאת אתה לא שותף ואם אתה רוצה להציב תנאים זה לא יעבוד. עד שלא תהיה פגישה לא תהיה פעילות". עניתי לה "מכוון שההחלטה נעשתה באופן חד צדדי ומכוון שלדבריך אני לא שותף , אז לא תהיה פגישה". אני לא מוכן לשבת כשמישהו באופן חד צדדי מחליט משהו. חשוב לי להבהיר דבר אחד. גם אם ניקול צודקת. גם אם היתה בעיית רישום של מתנדב, עדין לא מחליטים באופן חד צדדי על הפסקת פעילות. אם היה מאוד חשוב להם היו מזמנים אותי לפגישה, עושים לי נו נו נו ומחליטים ביחד, והדגש על הביחד. אם ניקול לא מוצאת אותי אז יורם תמיד כשהוא צריך מוצא אותי.

המשטרה:"התגלו ליקויים"

חשוב לציין כי לא מכבר חגגה הסיירת עשור לפעילותה בראשות גיל עופר ובכך הייתה לסיירת ההורים הראשונה בארץ שחוגגת עשור של פעילות רציפה. בארוע השתתפו המנכ"ל הארצי של עיר ללא אלימות (עומד שלישי משמאל) מפקד תחנת כפר סבא, ראש העיר ועוד מכובדים נוספים.

בין החברים בסיירת ניתן לראות את גיל עופר, יו"ר סיירת ההורים, גדי קרייטנברגר, איריס מעוז, דודו אשכנזי, יכין דהרי, יעל כספי, עזרא אשכנזי, ניסים גווילי, דליה ירימי, סיגל קוצ’מן ועוד רבים נוספים.

סיירת ההורים הפכה לגוף חשוב, משפיע ומתריע בכפר סבא ומהווה דוגמה ומופת לסיירות הורים שהוקמו ברחבי הארץ.
מנהל מחלקת הביטחון של עיריית כפר סבא, חזי ניר השיב לגיל עופר:"יחידת סיירת ההורים הנה יחידה משטרתית תחת המשמר האזרחי ומופעלת למשימות עירוניות. סיירת ההורים הוקמה לפני יותר מעשור ורותמת הורים מתנדבים להפגנת נוכחות וטיפול בבעיות בלילות שבהם הנוער נמצא בחופש (שישי וחופשים)​. ישנם אי הסכמות בין מפקדי היחידה למשטרת כפר סבא.​ אני סמוך ובטוח כי הדברים ילובנו במפגש הקרוב ביניהם והסיירת תמשיך לעוזר ולבצע את עבודת הקודש שלה. ​ עיריית כפר סבא שותפה להפעלת היחידה ולמציאת עמק השווה בין שני הצדדים.​ וכחלק מההערכות לחופשת הקיץ מתגברת בלילות את הסיורים על מנת לשמור על בני הנוער ובד בבד למנוע מקרי וונדליזם והקמות רעש ​". ​

דובר מרחב שרון במשטרה הגיב לדברים "סגל הפיקוד של תחנת המשטרה בכפר סבא החליט להקפיא את פעילות היחידה לאחר שמצא בפעילותה ליקויים וזאת עד לברור הנושא".

סוף טוב כאמור, לאחר מפגש בין הצדדים, הסיירת חוזרת לפעול.

תגובות

תגובות