פתח תקווה מהדקת הקשרים עם בולגריה

משלחת תלמידים ממחוזות שונים בבולגריה מתארחת אצל בני נוער בעיר, תלמידי תיכון וחטיבות. תלמידי המשלחת מבולגריה הינם תלמידים אשר זכו בתחרות חיבורים שהתקיימה בבולגריה, בנושא הצלת היהודים בזמן מלחמת העולם השנייה
חברי המשלחת ביקרו בתל אביב, חיפה וירושלים, וכן בכנסת וב”יד ושם”. עם בואם לפתח תקוה נפגשו עם ראש העיר איציק ברוורמן וסגניו. ראש העיר בירך על בואם ואמר כי הקשר של ישראל עם התפוצות הינו חשוב לעין שיעור, והוא שמח שהם מבקרים בישראל בכלל ובפתח תקוה בפרט, ולומדים על השואה התרחשה באירופה בזמן מלה”ע השנייה.
יעקב ג’רסי ראש המשלחת הבולגרית ועוזר מושל סופיה, הודה למארחים ואמר כי זהו אחד הביקורים המוצלחים שהיו בשנים האחרונות. על האירוח היו ממונים מוניקה כהן מנהלת קשרי חוץ, חיים מטליס והעומד בראש הועדה לקשרי חוץ, חבר המועצה רון כץ.
לציין כי מי שמקשר בין בולגריה לישראל הוא מנשה רגיב, שאינו תושב העיר, אך פועל רבות ליצירת קשרי תרבות וחברה בין בולגריה לישראל בכלל, ופתח תקוה בפרט. מנשה רגיב הוא שפעל לטובת הנסיעה של תזמורת הקונסרבטוריון בניצוחו של מיכאל דלמן והמקהלה בניצוחה של שלומית מדר-לוי, שתתקיים באוקטובר הקרוב. קרוב ל 100 בני נוער חברי התזמורת והמקהלה ייסעו לבולגריה ויופיעו בפני הפרלמנט ובמופעים רשמיים נוספים בסופיה ובערים נוספות.

תגובות

תגובות