כפר סבא: התלמידה סתיו מויאל מתיכון ‘הרצוג’ זכתה במקום הראשון

סתיו מויאל הלומדת בכיתה יב’ בתיכון “הרצוג” בכפר סבא היא הזוכה במקום הראשון בתחרות עבודות חקר בנושא ,כחול לבן”. סתיו, שעבודת החקר שלה נבחרה מבין עשרות עבודות שנשלחו לתחרות, זכתה בפרס כספי
את התחרות נושאת הפרסים יזמו במשותף משרד התמ”ת, משרד החינוך, התאחדות התעשיינים, מטה “כחול לבן”. מטרת התחרות היתה כתיבת עבודות חקר בנושא קניית מוצרי” כחול לבן”, במטרה להגביר את המודעות לרכישת מוצרים מתוצרת ישראלית ולהעצים את העוסקים בתחום.

בין השאר בחנה וועדת הפרס קריטריונים כגון- קשר הדוק לנושא עמדות כלפי מוצרים מתוצרת כחול-לבן, עמידה בסטנדרטים של עבודה מצטיינת במדעי החברה, מקוריות הנושא או מקוריות בדרך הבדיקה, דרך החקירה היא המתאימה ביותר לנושא, חדשנות – העבודה מאירה פן שאינו נדון בהרחבה בספרות, או בוחנת נתונים עדכניים על תופעה מוכרת.

סתיו כתבה עבודת חקר בכלכלה במסגרת הלימודים לבגרות במקצוע מדעי החברה שנושאה היה אסטרטגיות שיווקיות בחברת פלפוט בשיווק מוצרי יבוא ומוצרי כחול לבן. העבודה בדקה האם קיימת התייחסות שונה באסטרטגיות השיווקיות שנוקטת הפירמה בשיווק מוצרי כחול לבן ומוצרי יבוא.

ממצאיה של סתיו היו מעניינים וחשפו את העובדה שהצרכן מעוניין במוצר איכותי וזול במידת האפשר,ולכן אדיש לארץ היצור של המוצר ואין לו רגישות מיוחדת לתוצרת מקומית. לאור הממצאים הגישה סתיו את ההמלצות שקבעו כי יש להגביר את המודעות לחשיבות של קניית מוצרים מתוצרת מקומית, כאשר הם עומדים בתחרות של איכות ומחיר. סתיו אף הציעה להחדיר תכניות לימוד מתאימות לבתי הספר כבר בגיל ברך.

יהודה בן חמו ראש העיר, “שמחתי מאד לשמוע על הזכייה המכובדת. אני בהחלט חושב כי יש לשים דגש על קניית מוצרים תוצרת כחול לבן במטרה לחזק את התעשייה הישראלית. כאן בכפר סבא אנחנו גם שמים דגש על קניית מוצרים של עסקים מקומיים. אני מברך את התלמידה וכמובן את בית הספר ומאחל לכולם המשך עשייה אקדמית ברוכה”.

סמדר גולדשטיין מנהלת ביה”ס הרצוג,”זהו כבוד גדול לבית הספר ואני בהחלט מברכת את התלמידה על הזכייה החשובה. תודה לגב’ ציפי בן ארי אשר הנחתה את התלמידה”.

תגובות

תגובות