נתניה : “יום האזרחות הטובה 2014”

תושבי שכונת “קרית נורדאו” בנתניה התעוררו לבוקר של התרחשות מסקרנת. באחת מחלקות השכונה הוותיקה התרכזו כ- 200 עובדי לוריאל ישראל ותושבים, והחלו, בניהול מנהלת אגף רבעים ושכונות בעיריית נתניה, לטפל בשטח עד שהפך לגינה קהילתית ירוקה ומושקעת
הגינה הקהילתית הוקמה במסגרת פעילות "יום האזרחות הטובה" (Citizen Day) העולמי של קונצרן לוריאל. במהלך יום זה, מעודדות חברות לוריאל ברחבי העולם את עובדי החברה לתרום לקהילה בה הם חיים, לתת מעצמם ומהידע שלהם, ולעשות למען אחרים.

בלוריאל ישראל פנו לעיריית נתניה ויחד בחרו להקים את גינה הקהילתית בשכונת "קרית נורדאו" בנתניה, הסמוכה למשרדי לוריאל ישראל.

בנתניה 10 גינות קהילתיות ברחבי העיר, אשר הוקמו ע"י העירייה מתוך כוונה ליצור פעילות משותפת לקהילה הגרה בקרבת מקום, התושבים מקיימים מפגשים קבועים בניהול אגף רבעים ושכונות, באמצעות החברה להגנת הטבע, ובשיתוף המתנ"סים והתושבים, ויחד מטפחים את הגינה, שותלים שתילים, מקיימים פעילויות חווייתיות-קהילתיות ועוד.

בסיום הקמתה של הגינה הקהילתית, לצד צמחי התבלין והעצים החדשים, אמרה נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל כי "זהו יום שבו ליחיד יש הזדמנות לתרום לכלל, וכאשר הופכים אותו למנהג קבוע, הוא הופך להיות כוח מניע בתרומה עולמית לקהילה. אנו קשובים לקהילה בה אנו נמצאים לאורך כל ימות השנה, אך ביום זה, אנו גם יוצאים אל השטח ומשאירים חותם פיזי למעורבותנו בקהילה. תושבי השכונה ימשיכו לטפח ולטפל בגינה, על ידי שתילת ירקות העונה, שיחי תבלין, עצי פרי ועוד, ויחזקו בעצמם את שיפור פני השכונה שלהם."

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודתה למנכ"ל לוריאל ישראל, נאוה רביד ולעובדי החברה על הירתמותם למען הקהילה, "אני מודה לכל העוסקים במלאכה הברוכה של הקמת הגינה הקהילתית, אין זה מובן מאליו שלוריאל ישראל, כחברה מסחרית, נרתמת ופועלת למען הקהילה. לוריאל ישראל מהווה מודל עולמי של מעורבות חברתית ונתינה למען הקהילה".

מנהלת אגף רבעים ושכונות, אורנה רג’יניאנו: "בסיס הרעיון העומד מאחורי הגינה הקהילתית הינו חיזוק הקשר בין האדם וסביבתו, טיפוח סביבת המגורים, פיתוח מנהיגות מקומית, הכשרת הלבבות לנושאים סביבתיים, ותרומה להגנה על שטחים פתוחים בעיר ולשימור הטבע המקומי. אני מודה ללוריאל על רוח ההתנדבות, השילוב עם חברות ציבוריות כלכליות המוכנות להתנדב בקהילה הינו שדה המצמיח, תרתי משמע, לתהליכים רבים, המאפשר למתנדבים לתרום לאורך זמן באופן אישי ומקצועי".

תגובות