נתניה : תצוגה חדשה “שכונות ושיכונים ” במוזיאון העיר

יוזמת מנהלת אגף רבעים ושכונות אורנה רג’יניאנו ומנהלת מוזיאון העיר חוה אפל, לקחו חלק תושבים מרחבי הארץ אשר דנו בנושא השיכון הציבורי בארץ בכלל ובנתניה בפרט, המהווה אבן יסוד בקליטת העלייה, והשפיע רבות על תהליכים עירוניים בישראל ובנתניה
במסגרת הפעילות העירונית – תרבותית בנתניה, התקיים יום עיון אקטואלי במוזיאון העיר בנושא התפיסה החברתית העומדת מאחורי השיכון הציבורי במדינת ישראל- נתניה כמקרה בוחן.

ביום העיון, יוזמת מנהלת אגף רבעים ושכונות אורנה רג’יניאנו ומנהלת מוזיאון העיר חוה אפל, לקחו חלק תושבים מרחבי הארץ אשר דנו בנושא השיכון הציבורי בארץ בכלל ובנתניה בפרט, המהווה אבן יסוד בקליטת העלייה, והשפיע רבות על תהליכים עירוניים בישראל ובנתניה.
בין היתר נשאלו שאלות ומושגים מתוך הווי השיכון הציבורי והאם המושג "שיכון", הוא הגדרה אדריכלית או סוציולוגית? מה בין שיכון לשכונה? וסוגיות נוספות.

מירב אהרון-גוטמן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון הציגה תפיסה מעניינית העוסקת במשמעיות החברתיות של השיכון הציבורי-המרפסות הפתוחות.

האדריכלית, פארה גולדמן, הציגה את ההיסטוריה האדריכלית של שיכון הציבור שנולד עם המהפכה התעשייתית באירופה ולאחר מכן נדד אל התפיסה הקיבוצית-עירונית.

ד"ר הדס –שדר, חוקרת ההיסטוריה של השיכון הציבורי, הציגה סכמות מעניינות של הפוליטזציה של השיכון הציבור.
מבקר הקולנוע, רון פוגל הקרין קטעי סרטים העוסקים בדימוי השכונה, ביניהם הסרטים: "סאלח שבתי", "חולה אהבה משיכון ד’", ועוד, וכן, על ומקומה של נתניה כעיר של הווי השכונות.

כמו כן סיפר חבר המועצה הממונה על השכונות, עקיבא יצחקי, על ראשיתה של השכונה "נווה שלום" ומוסדותיה הראשונים ועל הווי ילדותו ,על משמעות העזרה ההדדית בין השכנים, ועוד.

את יום העיון ליוותה תערוכה של תלמידי בית הספר היסודי "מסילות" שיחד עם המנהלת רותי ניסן וצוות המורים הציגו תערוכה של שלושה דורות.

עוד השתתפו: חברת המועצה הממונה על התרבות, שושנה (צ’וצ’י) זילברברג, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים בישראל, עומרי שלמון ועוד.
 

תגובות