כפר סבא : לוחמי הסייבר של המחר ילמדו ב’הרצוג’

ההתפתחויות הטכנולוגיות החדשות שהן חלק בלתי נפרד מחיי כולנו במאה ה- 21 הולידו את הצורך באבטחת מידע, תחום שבו ישראל מהווה מעצמה עולמית של ממש 
תחום הסייבר שהיה בעבר חלק לא משמעותי במערך הלחימה של צה"ל ושל חברות במגזר הפרטי הפך בשנים האחרונות לתחום חשוב מעין כמוהו שאין להקל בו ראש. כיום מבינים יותר ויותר את החשיבות הביטחונית והאזרחית של נושא הסייבר, ואם בעבר דיברו על שלוש זירות לחימה – ים, אוויר ויבשה – הרי שהיום כבר יש זירת לחימה חדשה.

בתיכון "הרצוג" בכפר סבא תיפתח במהלך שנת הלימודים הקרובה מגמה חדשה- מגמת הנדסת תוכנה עם התמחות בסייבר. מגמה זו היא ייחודית בעיר כפר סבא ותיכון "הרצוג" הינו בין התיכונים הבודדים שהתקבלו לתוכנית באזור השרון כולו. הפרויקט הוא פרי יוזמה של מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, שכן היום ברור שלזירת הלוחמה העולמית התווסף מימד חדש – לוחמת הסייבר, שמחייב היערכות מחודשת של הכשרת כוח אדם ייעודי , אשר יתמחה במכלול מרחב האינטרנט.

התוכנית משלבת לימודים במדעי המחשב – התלמידים ילמדו עשר יחידות בהנדסת תוכנה ופרויקט גמר בתחום הסייבר. לימודים מוגברים במדעים, מתמטיקה. במהלך הלימודים יצטרפו למורי הכתה עוזרי הוראה, מומחי סייבר מיחידת העילית של צה"ל 8200 , בתחומים הרלוונטיים לסייבר בהיקף של כשש שעות שבועיות.

במהלך השנה יתקיימו תחרויות בין תלמידי בתי הספר השונים המשתתפים בתוכנית. במקביל ללימודים השוטפים, ייצאו תלמידי המגמה לסיורים בחברות המיישמות טכנולוגיה מתקדמת בתחומים שונים, וישמעו הרצאות ממגוון אנשים העוסקים בתחום. לבוגרי המגמה תינתן עדיפות בשילובם בשירות הצבאי ביחידות הסייבר השונות.

ראש העיר יהודה בן חמו ברך את מהנהלת בית הספר והצוות החינוכי ואמר כי "מדובר ביוזמה חשובה מעין כמוה. כמדינה שנמצאת תחת איום צבאי מתמיד אנו מצוויים לפתח עוד ועוד תחומים שיאפשרו לנו להתמודד עם המשימות הלאומיות הרבות המוטלות עלינו. אני בטוח כי בוגרי המגמה ישתלבו במערך לוחמי הסייבר של העתיד ויוכלו לתרום לביטחונה של מדינת ישראל".

סמדר גולדשטיין מנהלת התיכון אומרת : "כבוד גדול הוא לנו שתיכון הרצוג נבחר ע"י מטה הסייבר הצה"לי, יחד עם עשרים בתי"ס מצטיינים בארץ, להשתתף בפרוייקט "גבהים" . מדובר בתוכנית לימודים ייחודית שנכתבה בשיתוף עם הצבא ומטרתה להכשיר תלמידים מצטיינים לתחום מדעי המחשב והתמודדות עם אתגרי המרחב האינטרנטי".
 

תגובות