הגן הירוק הראשון בכפר סבא – גן “צבר”

הגננת חגית אלמוג מספרת כי “בגן הכנו פסלים מחפצים ישנים ומפסולת. עשינו למשל פסל אריה גדול לפי הספר האריה שאהב תות. הכנו גם כלי נגינה מקופסאות ישנות ומבקבוקים ובפורים הילדים התחפשו למלך ולמלכת המחזור באמצעות בקבוקים ועיתונים ישנים”
צוות גן’ צבר’ בניהולה של הגננת חגית אלמוג קיבל השבוע הודעה על כך, שהוסמך כגן ירוק מתמיד מטעם המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך וזאת מכיוון שעמד בכל הקריטריונים הנדרשים והעניק לכל הנושא הסביבתי מקום משמעותי בתוכנית העבודה ובאורח החיים היומיומי בגן. בעיר ישנם כיום 7 גנים שקיבלו הסמכה כגן ירוק וכעת הפך ‘גן צבר’ לגן הראשון בכפר סבא, שזכה לתואר גן ירוק מתמיד.

זהו בעצם השלב המתקדם לאחר הסמכת מוסד חינוך לירוק. במסגרת תהליך ההסמכה נדרשת הגננת לכתוב תכנית מעמיקה, רחבה ומשמעותית ולאחר כל הבדיקות מקבל הגן תעודת ‘ירוק מתמיד’.

הפעילות הינה בהובלת מחלקת קיימות באגף לאיכות הסביבה ומחלקת גני הילדים בעיריית כפר סבא ובשיתוף פעולה הדוק עם היחידה האזורית לאיכות הסביבה והפיקוח של משרד החינוך.

הפעילות בגן צבר שמה דגש רב על שימוש חוזר בחומרים ישנים, כמשחקים יד שנייה ואפילו חומרי פסולת, שהופכים לעבודות יצירה. הגננת חגית אלמוג מספרת כי "בגן הכנו פסלים מחפצים ישנים ומפסולת. עשינו למשל פסל אריה גדול לפי הספר האריה שאהב תות. הכנו גם כלי נגינה מקופסאות ישנות ומבקבוקים ובפורים הילדים התחפשו למלך ולמלכת המחזור באמצעות בקבוקים ועיתונים ישנים".

"אנחנו מחנכות את הילדים להרגלים של התנהגות מקיימת מתוך מחשבה שילד אחד מושך אחריו את המשפחה כולה והם משמשים כמעין סוכני שינוי", מוסיפה הגננת חגית. "הפעילות המקיימת שהובילה להסמכה הגיעה מתוך תחושת אחריות אישית וסביבתית וכבוד לסביבה. רציתי לעורר את זה אצל הילדים בגן וההורים בבית ולהקנות מודעות לצריכה נבונה וצמצום פסולת",

יהודה בן חמו ראש העיר אמר כי , "הצוות החינוכי בגן צבר בהובלת הגננת חגית אלמוג לקח על עצמו להוביל תהליכי שינוי בכל הקשור לחינוך סביבתי משמעותי ועל כך מגיעה להם תודה והוקרה רבה. אני מאמין כי השינוי נמצא בידיו של הדור הצעיר ואם נקדיש זמן לחינוכם האיכותי והמקיים של ילדינו הצעירים בטוחני כי נגדל בוגרים ערכיים ואכפתיים בכל הקשור לשמירה על ערכי הקיימות".

עילאי הרסגור-הנדין סגן ראש עיריית כפר סבא, "גן צבר הוא הראשון בשורה של גנים שיקבלו בסיום ההסמכה את תקן ‘גן ירוק מתמיד’. החינוך לקיימות כבר מגילאי הגן מאפשר לנו לגדל דור של ילדים ירוקים שיגדלו ויהיו אזרחים ירוקים. אלה הילדים שישנו את העולם שלנו כשיגדלו, והשינוי הזה מתחיל ממש כאן ועכשיו".
 

תגובות