כפר סבא: העירייה שיפצה את רחוב הרצל – רק בצדו הצפוני

לדיירי רחוב הרצל בצדו הדרומי הובטח שיקום כבר בשנת 2011 ולתושבים נמאס לחכות “אנחנו כבר נמצאים בתחילת 2014 ואין שום סימן שמישהו מתכוון לממש הבטחה זו, וזה בשעה שאנו עדים לשיפוצים נרחבים בכמה מרחובות אחרים בעיר”
תושבים מרחוב הרצל מתלוננים על כך שהחלק הדרומי לא שופץ בניגוד לצידו הצפוני של הרחוב וכך לטענתם: "התאורה ישנה וחלשה אולי בת 40 שנה. העצים לא נגזמים והעטלפים עליהם מלכלכים את כל הבתים. הכביש צר מאד ואין מקומות חניה. ניתן להרחיבו על חשבון המדרכות הרחבות שאין בהם צורך וליצור מקומות חניה נוספים. איך יתכן שמשפצים חצי רחוב?? זה נראה לנו מחדל נוראי". אומרת בשם הדיירים יהודית וייס המתגוררת ברחוב.

וייס "הרצל הוא הרחוב הראשון של כפ’ס עם עצים עתיקים שגורמים להרבה לכלוך והסתרת השמש המדרכות משובשות עם טלאים רבים והכביש במיוחד בחלק הדרומי מלא מהמורות וסדקים. מדוע משפצים חצי רחוב? אולי בגלל לחץ של הדתיים שקשור לבית הכנסת? או סיבה אחרת ? פנינו והתלוננו ואין שום תגובה משום גורם. לא ברור סדר העדיפויות. השבוע עברתי ברחוב גורדון ובשביל לכוון רח גאולה ואורו עיני. כל השיפוץ והתאורה ממש יפה. מה סדר העדיפויות? אנו משלמים ארנונה מהגבוהים במדינה ואין תמורה. גרים במרכז כפ’ס בהרגשה של סלאמס והזנחה והמדיניות ממש לא ברורה. הבחירות מאחורינו ועכשיו כבר כלום לא חשוב אפשר להתנהל בעצלתיים. אני גרה בו כמעט 30 שנה ולא קרה בו כלום".

מהנדס העיר ארז אייזנר השיב לתלונה ,רחוב הרצל אכן שודרג באופן מלא בצדו הצפוני, בקטע בין רח’ הכרמל לרח’ ויצמן. עלות הביצוע הסתיימה בכ – 3.0 מיליון ₪ וזאת עקב אלמנטים מיוחדים בריצוף ובשימור הרחוב, בעיות קשות של שורשי העצים, ריהוט גן מיוחד והחלפת תשתיות מאוד מורכבות. על פי הערכתנו עלות שיקום הקטע הדרומי, בין רח’ ויצמן לתל אביב/יפו יהיה יקר יותר ויתקרב לכ – 4.0 מיליון ₪.
עקב העלויות הצפויות לא נכלל הרחוב בתוכנית הפיתוח שאושרה לשנים 2014-2015. לנושא מצב הרחוב אנחנו מבצעים באופן רציף עבודות תחזוקה גם לאורך המדרכות וגם בשיקום מפגעים בכביש". 

תגובות