ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל ארגן כנס ראשי רשויות ערבים ויהודים בניסיון להרגיע הרוחות

ראשי הרשויות יזמו פגישה משותפת במטרה להעביר מסר מרגיע לתושביהם, על רקע אירועי הימים האחרונים שערערו את תחושת האמון בין תושבי האזור. ראשי הרשויות קראו לציבור לחזור לשגרת חיים של דו-קיום זה לצד זה ולהאמין שזה המפתח היחיד לעתיד טוב ביותר באזור. 
ראשי רשויות יהודים וערביים במשולש נפגשו יחד במטרה לקרוא להרגעת הרוחות ולחזרה לשגרת חיים של דו-קיום

ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל, שימי אליאל, נפגש הבוקר בעיריית טייבה עם ראשי ערים והמועצות השכנות טייבה, קלנסווה וכפר-ברא.

ראשי הרשויות יזמו פגישה משותפת במטרה להעביר מסר מרגיע לתושביהם, על רקע אירועי הימים האחרונים שערערו את תחושת האמון בין תושבי האזור.
ראשי הרשויות קראו לציבור לחזור לשגרת חיים של דו-קיום זה לצד זה ולהאמין שזה המפתח היחיד לעתיד טוב ביותר באזור.

ראשי הרשויות יצאו גם בקריאה לממשלה לעשות מאמץ אמיתי להרגיע את הרוחות ולעצור את ההסתה.

ראשי הרשויות החליטו להמשיך ולהיפגש גם באופן שוטף בימי שגרה.

ראשי הרשויות הערביים החליטו לעשות סיורי משמר משותפים לשמור על הסדר הציבורי. למנוע התארגנויות ופרובוקציות.

שימי אליאל, ראש מועצת כוכב יאיר: "אנחנו המנהיגים יהודים וערבים גם יחד, מוכרחים להתאחד כדי להוריד את הלהבות.

זו האחריות שלנו, כמנהיגים, לעמוד על המשמר ולא לתת לרקמת היחסים היציבה של דו-קיום שבנינו כאן לאורך השנים להיפגע.

ברגעי משבר תמיד צץ לו הפחד מהאחר, מהשונה ואנחנו כולנו חייבים להכניע אותו ולתת לקול השפיות לנצח!

תפקידנו לומר כאן היום כי רק דו-קיום ושכנות טובה ואמיתית הם המפתח לחיים טובים כאן באזור, הם המפתח לפיתוח האזור והמדינה שלנו בכלל.

אנחנו מכאן קוראים גם לממשלה לעשות מאמץ אמיתי להרגיע את הרוחות בתוך הארץ. לשדר מסר של שלום ופיוס. מהסתה שמאבדת שליטה בסוף נותרים רק מפסידים.

היו הרבה קריאות והפחדות ברשתות החברתיות בימים האחרונים וצריך לשים לזה סוף.

אנחנו יחד מחזקים את תושבי הדרום היהודים והערבים שעוברים שוב ימים לא קלים ומזמינים אותם להתארח אצלנו , לבוא לכוכב יאיר, לטייבה, לטירה, לכפר ברא ולהירגע"

אריק ברמי, יו"ר ועדה קרואה: "כולנו צריכים לגנות אנשים חסרי תרבות של הרצח של הנער בשועפט. זה לא כתוב בתנ"ך , זו לא המורשת שלנו ואני בטוח שגם לא שלכם בקוראן. כמובן שאנחנו מגנים מכל וכל גם את הרוצחים של הנערים שנחטפו.

בטייבה היו מספר אירועים לא קיצוניים, ע"י קומץ של צעירים. היו קריאות לא לבוא לשווקים. זה יכול להרוס את הכלכלה ולהחמיר את המצב. אם אנשים לא יעבדו זה יהיה יותר חמור".

פואד ריאן, ראש מועצת כפר ברא: "אמא זו אמא מכל צד. תג מחיר זו פצצה מתקתקת שצריכה להחריד ולהדליק נורה לכל מי שרוצה לחיות בד-קיום . לא ברור מי הגוף האינטרסנטי שרצה לעשות מזה מנוף אבל דיווחו על בלאגן אצלנו והתמונה שהצטיירה לא הייתה אמיתית. מציירים את ערביי ישראל כגיס חמישי וזה לא ככה. אולי מדובר ב100 צעירים חלקם שב"חים. סתם מנסים להפחיד את הציבור היהודי.

לכולנו יש מכנה אחד משותף, כולנו מתנגדים לכל תופעה אלימה.

צריכה להיות אחריות גם בממשלה. מנהיגות זה לומר דברים אנטי פופולאריים. דברים שמשתמעים בשתי פנים יכולים להתפרש לא נכון. ראש הממשלה חייב לעצור את זה. כולנו שומעים את המוזיקה של הדיבור, היא מוזיקה של הסתה שמשלהבת את הרוחות.

שיך עבד אלבאסט סלאמה ראש מועצת קלנסווה: "אני כינסתי גם אימאמים וגם אנשי חינוך והוצאנו יחד גינוי מוחלט לכל אלימות. זה נוגד את הדת שלנו. יש כאן שני היבטים האזרח והמנהיגים. אם המנהיגים שלנו היו יושבים יחד כבר מזמן היינו במקום אחר. אם לא כל המדינה שלנו רותחת. למנהיגים יש השפעה גדולה.

הבעיה שהכל צץ על רקע של שנים, בקלנסווה יש 22,000 תושבים, אין לנו מגרש כדורגל. תכנית מתאר שתקועה כבר 10 שנים. צעירים לא יודעים איך הם יכולים להגיע לבית, אין אדמה לבנות עליה, אין להם כסף. יש סיר לחץ שבסוף מתפוצץ. צעיר שרואה עתיד למול עיניו יהיה לו קשה לצאת לעשות מהומות.

אנחנו צריכים להיות חכמים לא רק אחרי מעשה אלא גם להיפגש באופן שוטף. לצאת ביוזמות משותפות. חברי הכנסת שלנו נעלמו בימים האחרונים. דווקא היהודים התקשרו.

בואו נשב יחד ונטפל בהפקרות של כל השנים. אחרת זה יתפתח. אנחנו קוראים גם לשרי הממשלה להגיע לשטח ולהרגיע את הרוחות".

מימין: עבד אלבאסט סלאה ראש עיריית קלנסווה, שימי אליאל ראש מועצת כוכב יאיר, אריק ברמי יו"ר ועדה קרואה בטייבה, ממדוח עאסי ראש מועצת כפר ברא.

תגובות