מעצבת האופנה, מיטל כץ:”הימים לא קלים אבל אני לוחמת”

מיטל כץ, מעצבת אופנה מהוד השרון פתחה חנות בגדים מעוצבים בפלורנטין והגיעה רחוק עם העצובים המיוחדים שלה. בראיון מיוחד היא מספרת איך היא מתמודדת כמו שאר העסקים הקטנים בצל הלוחמה
המעצבת הישראלית מיטל כץ ( 37 ) גדלה בהוד השרון ונמצאת בנוף האופנה הישראלי כבר 15 שנה. סיפור חייה מרתק ולא שגרתי הכולל פגישה אישית עם מעצב העל טומי הילפינגר ועל איך התגלגלה להיות מעצבת אופנה .

הסיפור של מיטל כץ מתחיל מיד בתום שירותה הצבאי כשהיא בקושי בת 22. מיטל חיפשה אחר תיק ( פשוטו כמשמעו ) וכשלא מצאה תיק שענה על הציפיות שלה החליטה שהיא תעצב לעצמה תיק.

התחום היה לה חדש לגמרי ולא היה לא שום מושג מאיפה מתחילים והיכן היא משיגה חומרי גלם, כך החלה מיטל לחקור וללמוד את הענף. כעבור חצי שנה כבר היו לה ביד כמעט כל חומרי הגלם , שם הספקים המובילים והמתפרות , הכל מלבד חומר גלם אחד , שלאחר חיפושים רבים נאמר לה שאין להשיגו בארץ ושהוא קיים רק בארה"ב .

כץ הנחושה שהחליטה כמובן לא לוותר, הגיעה למפעל דרך האינטרנט וקיבלה את הקטלוג של החברה האמריקאית. כשראתה את הקטלוג מיד הבינה מיטל מה היא רוצה לעשות בחיים.

כך מצאה את עצמה מיטל במטוס בדרך לניו יורק לבקש בלעדיות וללמוד על חומרי הגלם.

כשהגיעה לארה"ב, בעל החברה התלהב כל כך מהעיצובים ומהרעיונות שלה ואמר לה שהוא חייב לקחת אותה לפגישה בחברה של מעצב העל טומי הילפינגר ולהראות להם מה ניתן לעשות עם החומרים שלו בקולקציית ילדים שלהם .

כשהגיעה למשרדי החברה של טומי הילפינגר נפגשה עם ג’ני אחותו של מעצב העל שגם התלהבה מאוד מהעיצובים של המעצבת הצעירה. במיוחד התלהבה מדגם מסויים של ג’ינס שעיצבה עם כיסים בתלת מימד ואת החגורות עם הדפסי התלת מימד וזה נתן להם השראה לקולקציית ילדים.

לימים היא קיבלה בדואר גיליון של עיתון שיצא לחברה עם ג’ינס בעיצוב שלה ומכתב תודה שבזכותה לטומי הילפיגר יש קולקציית ילדים משולבת בחומרים של המפעל.

לאחר מספר חודשים של שהות בארה"ב חזרה כץ לארץ עם אמביציה ורעיון גדול ופתחה בעזרת מימון של מט"י קרן לעידוד עסקים קטנים חנות בשינקין שם מכרה את העיצובים שלה ובמקביל שיווקה חומרי גלם פלסטיק תלת מימד בחומר רך לחברות ילדים כגן פוקס קידס, נעלי גלי,נמרוד ועוד..בפוקס קידס ונעלי גלי השתמשו בחומרים בהלחמה על ביגוד ונעליים.

כשנה לאחר הקמת החנות החלה האינתיפאדה ה- 2 בה היו מתקפוות ואנשים פחדו להסתובב ברחובות מה שפגע קשות בכלכלה הישראלית ובעסקים הקטנים בפרט ואז לאחר ששרדה בקושי הגיעו אירועי ה-11 בספטמבר מה שהחמיר יותר ויותר את המצב גרם למיטל להיכנס להיקלע לחובות והוביל אותה לסגור את החנות.

בשלב הזה מכרה את העיצובים שלה לחנויות מעצבים ובמקביל עיצבה עצמאית לחברת ההלבשה התחתוונה גו אנדר.

עם הזמן גדל הביקוש לעיצובים ומיטל החלה להגדיל את הייצור והשיווק בחנויות עקב דרישה מהלקוחות הפרטיות ובעקבות הדרישה החליטה מיטל לפתוח מחדש את הסטודיו שלה בשכונת פלורנטין ממנו היא משווקת לכ-30 חנויות אופנה מובילות.

בשנת 2011 בנוסף להמשך הפעילות והרחבתה סיימה לימודי ייעוץ עסקי וכיום בין שאר עיסוקיה כץ מרצה ומתנדבת ואף העבירה קורס בהתנדבות מלאה (בשנקר דרך אגודת הטקסטיל) למעצבים הרוצים לצאת לעצמאות. היא מלווה וחונכת מעצבים, הרוצים להתקדם בענף הכה לא פשוט הזה.

עכשיו לנוכח השבועות האחרונים כשהחלו שוב לשגר טילים על ישראל נמצאת מיטל בפחד שהסיוט יחזור על עצמו שנית.

בינתיים נעצרו חלק מהמכירות שתוכננו והחנויות יושבות וממתינות ללקוחות האמיצות, החנויות בדרום ובמרכז נפגעות הכי הרבה וזה גלגל שגורם לכל השרשרת בעיה כלכלית וככל שזמן התקיפות יהיה ארוך כך יהיה קשה לשרוד את זה.

הסטודיו של מיטל שממוקם בשכונת פלורנטין איננו ממוגן וכשישי אזעקה כל מה שנותר לה זה לצאת החוצה להיצמד לקיר ולהתפלל.
ביום חמישי האחרון כל הטילים שיורטו נפלו ממש ליד הסטודיוו נמצאו חלקים של הטילים מטרים ספורים מהסטודיו.

"הימים לא קלים אבל אני לוחמת" כך אומרת מיטל .

תגובות

תגובות