מאות משתתפים בכנס גינון לקראת השמיטה שערכו העיריה והרבנות הראשית לפ”ת

בכנס, אותו הנחה ראש אגף גנים ונוף מר אודי ויזנר, נשאו דברים הרבנים הראשיים בנימין אטיאס ומיכה הלוי שליט”א, שהדגישו את חשיבות קיום מצוות השמיטה, אך תוך הקפדה על אחדות ויחסי שכנות טובים
על אף המתיחות הביטחונית והאזעקות, כ-250 תושבים, נציגי ועדי בתים וגננים, הגיעו ביום חמישי האחרון לכנס ייחודי שהתקיים באולמי "היכל שלמה", ביוזמת עירית פ"ת והרבנות הראשית בעיר, שמטרתו היכרות עם גינון נכון לקראת שנת השמיטה.

הכנס, ביוזמת הרבנים הראשיים לפ"ת, שאורגן על ידי אגף גנים ונוף בראשות אודי ויזנר, ואגף קשרי תושבים בראשות הרב אשר שוקר, נועד להנחות ועדי בתים משותפים וגננים, כיצד ניתן לשמור על עיר ירוקה והמשך טיפוח הגינון, תוך שמירה על הלכות השמיטה, שתחול ברה"ש הקרוב.

בכנס, אותו הנחה ראש אגף גנים ונוף מר אודי ויזנר, נשאו דברים הרבנים הראשיים בנימין אטיאס ומיכה הלוי שליט"א, שהדגישו את חשיבות קיום מצוות השמיטה, אך תוך הקפדה על אחדות ויחסי שכנות טובים.

את ברכת ראש העיר, שנאלץ להיעדר מפאת ישיבות היערכות ביטחוניות, הביא הרב אשר שוקר, ראש אגף קשרי תושבים ותרבות הדיור.
את ההרצאה המרכזית נשא מר ישראל דרורי, מנהל אגף גנים ונוף, ובה הנחיל את תורת הגינון תוך הקפדה על השמיטה.
כ-250 המשתתפים, חרדים, דתיים וחילוניים, נהנו מידע מקצועי וטיפים לגינון נכון בכלל, ובשנת השמיטה בפרט.
"למדנו כי ניתן להמשיך ולטפח את הגינה גם בשנת השמיטה, והדרישות אינן כה מסובכות", ציינו בשביעות רצון נציגי ועדי בתים מכל שכונות העיר שנכחו באירוע.

לארגון האירוע חברו אגף השכונות, אגף חינוך ותרבות תורניים ואגף תרבות תורנית שארגן את הופעתם של האחים גת, כוכבי התוכנית "הכוכב הבא".

האחים ריגשו את הקהל בשירה מיוחדת, ואף התאימו את השירים לנושאי צומח ואדמה.
"אנחנו רואים באירוע סימן להמשך שיתוף פעולה בין הרבנות הראשית בעיר ובין עירית פ"ת", ציינו בסיפוק רבני העיר. "חשוב שנמצא פתרונות לכל הנושאים הדרושים, תוך שמירה על האחדות והתחשבות בצרכי כל התושבים."

בכנס חולקה חוברת הנחיות שהופקה לקראת האירוע. תושבים המעוניינים בכך יכולים לפנות למשרדי אגף תרבות הדיור לקבלת המידע.

תגובות

תגובות