סייעות גני הילדים ברעננה השתלמו בתכנית: “שפת הג’ירף – מפתחות קסם לתקשורת לא אלימה”

33 סייעות מכלל גני הילדים העירוניים ברעננה, סיימו באחרונה (יום א’ 29.6.2014), השתלמות בתכנית “שפת הג’ירף” – מפתחות קסם לתקשורת לא אלימה”, אחת מהתכניות המרכזיות להטמעת אקלים מיטבי בגני ילדים
הקורס כלל עשרה מפגשים, שהתקיימו בשעות אחר הצהריים, ביוזמה משותפת של מחלקת גני ילדים ומחלקת פיתוח ארגוני והדרכה בעיריית רעננה ובשיתוף עם "מפעם השרון" – המרכז את נושא ההדרכה מטעם השלטון המקומי.

במסגרת המפגשים השתלמו הסייעות בתכני "שפת הג’ירף", – שפה,המביעה בפתיחות ובכנות את רגשות הדובר ומתעניינת באופן אמפאתי ברגשותיו ובצרכיו של השני. זוהי שפה, המגבירה את יכולתנו להגיב באהדה לאחרים ולטפח את יכולתם שלהם להגיב אלינו מאותו מקום. התכנית פותחה על מנת ליצור הפנמה של ערכי יסוד כהתחשבות בזולת, הבנה לצרכיו, נכונות לדחיית סיפוקים מידיים, מניעת אלימות ופיתוח סובלנות. את התוכנית יזם ד"ר מרשל רוזנברג בארה"ב והיא הותאמה למערכת החינוך הישראלית ע"י ליאור עידן אבורמן ואיטי כהן ז"ל בשיתוף עם היחידה למניעת אלימות במשרד החינוך (שפ"י).

את הקורס הנחתה ליאור עידן-אבורמן – יוצרת ומנחה של השיטה, וכן נטלו חלק בהנחיה המרצים יוחי אבס, המומחה בשפה יוצרת מציאות (NLP), ויעל אוסרווסר, רכזת חינוך לקיימות – גני ילדים רעננה, מהיחידה האזורית לאיכות הסביבה, שהנחתה 2 מפגשים בנושא של קיימות חברתית – פיתוח רגישות ואמפתיה לסביבה.

הקורס נחתם במפגש סיום מרגש, שכלל פעילות מסכמת וחלוקת תעודות בהשתתפות הגב’ חניתה דרור, מנהלת המחלקה לגני ילדים במנהל החינוך בעיריית רעננה והגב’ אורלי חימוביץ, מ"מ מנהלת מחלקת פיתוח והדרכה. במהלך המפגש ציינו הסייעות, מסיימות הקורס, את החוויה העוצמתית והמשמעותית שחוו במהלך הקורס, ואת העובדה כי הקורס תרם והעשיר אותן בידע, כלים וחוויות, שכבר יישמו בהצלחה בעבודה בגן ובחייהן האישיים .

בתמונה: סייעות גני הילדים בסיום קורס

תגובות