מדריך לרכישת מצלמה לרכב

הטרנד של השנים האחרונות בכל הקשור לאביזרים לרכב הוא רכישת מצלמה לרכב
הידועה גם בשמות כגון "מצלמת דרך לרכב" ו"מצלמת דשבורד". יש סיבות רבות לקנות מצלמה לרכב, והשילוב של מחיר נמוך למדי ויתרונות רבים וחשובים, הפך את מצלמות הרכב לאביזר פופולארי מאוד בשנים האחרונות. מצלמת הרכב תוכל לצלם עבורכם את כל מה שקורה ברכב הן במהלך הנסיעה, וגם לא בזמן הנסיעה. הצילומים הללו יסייעו לכם במקרים רבים כגון תאונות דרכים, פריצה לרכב שלכם, תאונות חנייה, התגוננות מפני דו"חות שקיבלתם שלא בצדק ועוד. אז אם אביזר זה מעניין אתכם כתבה זו תסייע לכם לרכוש מצלמת רכב המתאימה לצרכים שלכם.

מדוע צריך מצלמת רכב?

כל מי שיש לו מצלמת רכב יכול להפיק ממנה רבות. חשוב להבין כי מצלמת רכב איכותית יושבת על השמשה הקדמית של הרכב (או על הדשבורד) ומצלמת את כל מה שקורה במהלך הנסיעה. העלות של מצלמה כזו הוא כמה מאות שקלים בלבד (יש גם מצלמות בכ- 200 שקלים ואפילו פחות), ובמחיר הנמוך הזה תוכלו לצלם תאונות, פגיעות וכמובן גם את החוויה עצמה של הנסיעה. עם הסרטונים של המצלמה תוכלו לעשות מגוון שימושים. היתרון הגדול ביותר הוא בכל הקשור לתאונות ופגיעות ברכב שלכם.

אם רכב פגע בכם (במהלך נסיעה או בחנייה), תוכלו להשתמש בחומר המצולם על מנת לתבוע את הביטוח. גם במקרה של תאונה בה אתם פגעתם באחרים, הצילומים יוכלו לעיתים לסייע לכם. בכל מקרה של פגיעה, עדיף שיהיו הוכחות מצולמות, במיוחד אם האשם הוא לא בכם! במקרה של רכב שפגע בכם בחנייה (תאונות חנייה) הצילומים הללו חשובים במיוחד מכיוון שפעמים רבות הרכב הפוגע לא משאיר את הפרטים שלו. באמצעות הצילום תוכלו להגיע אל הרכב הפוגע וכך לחסוך את עלות התיקון. מצלמת רכב היא אידאלית לצרכי ביטוח (כולל "הונאות דריסה" – מקרים בהם מאשימים אתכם לשווא כי דרסתם מישהו), אך ניתן גם ליהנות ממנה לצרכים אחרים, למשל – צילום הטיול המשפחתי שלכם, צילום אירועים יוצאי דופן המתרחשים במהלך הנסיעה ועוד. את כל אלה לא ניתן לצלם בצורה איכותית ושוטפת ללא מצלמת רכב ברמה גבוהה.

כיצד לבחור מצלמת רכב?

ישנם סוגים רבים של מצלמות רכב בטווח מחירים רחב. מצלמה לרכב BLACKSYS למשל, עולה פחות מ- 200 שקלים וניתנת להפעלה בפשטות דרך חיבור לשקע הטעינה ברכב. ראו לדוגמא כאן יש גם מצלמות יקרות יותר.

כאשר בוחרים מצלמת רכב, חשוב לשים לב לכמה פרמטרים מרכזיים, בין היתר – איכות הצילום, זוויות הצילום האפשריות, כמות המידע שניתן לאחסן במצלמה, הגודל של הסרטון המופק, הדרכים השונות בהן ניתן להתקין את המצלמה על הרכב, נוחות השימוש במצלמה, אורך החיים של הסוללה, אפשרויות ההטענה של הסוללה וכמובן גם המחיר, הנובע מכל הפרמטרים הללו גם יחד (לפרטים על סוגי מצלמות לרכב ניתן להיכנס לדף זה). אז כיצד בוחרים? בהתאם לתקציב ולצרכים שלכם. אם אתם צריכים מצלמה פשוטה בלבד תבחרו מצלמה מסוג אחד, ואם אתם זקוקים למצלמה איכותית ומורכבת יותר, המחיר יהיה כמובן גבוה יותר. אם יש לכם את התקציב לכך, רצוי לבחור מצלמה שיש לה כמה סוגי חיבורים לרכב, שניתן להטעין אותה בקלות (למשל באמצעות חיבור למצת) ושאיכות הצילום שלה היא גבוהה במיוחד (עם זוויות צילום רבות, סאונד איכותי ומערכת הפעלה פשוטה ויעילה). וכמובן, יש חשיבות גם למחיר. יש מצלמות ב- 150 שקלים ויש גם מצלמות שמחירן מתקרב לאלף שקלים. כל אחד יקנה כמובן בהתאם לתקציב שלו.

אז אם אתם מחפשים אחר אביזר זול ופופולארי שיצלם את הנסיעה שלכם וייסע לכם במגוון דרכים, מצלמת דרך לרכב היא פתרון אידאלי עבורכם!

תגובות