“המשטרה פתוחה לביקורת”

ארביב התארח בפורום מג’די וציין כי “חבל שאין עוד עשרות ערבים שנמצאים בפורום מאג’די חוץ מסגן שר החקלאות לשעבר וואלד קאסם מטייבה, המדינה והמשטרה כשלו בחיבור בין המגזר היהודי לערבי”
בשישי האחרון התארח ניצב מנשה ארביב תושב השרון המתגורר בבני דרור בפורום מג’די. 
את המפגש הנחה כתב ערוץ 10 לענייני משטרה-דורון הרמן

"יש לעשות רה ארגון במשטרה בנושאים של מוקד 100 ושוטרי הסיור", אמר בפורום מאג’די ניצב מנשה ארביב עד לא מזמן ראש להב 433 במשטרה ונציג המשטרה בארה"ב.

ארביב ציין כי אינו מאמין שמישהו ביח’ העילית להב 433 שתף פעולה עם עו"ד רונאל פישר בנושא יו"ר וועד העובדים בנמל אשדוד או חשודים אחרים.

ארביב אמר כי טוב שהמשטרה פתוחה לביקורת. אם שוטר חרג  המערכת יודעת לטפל בו. יודעים לטפל בשוטרים שסורחים.
ארביב הוסיף כי אירוע ה-100 במוקד ש"י אירוע חמור "תקלה חמורה שאסור שתקרה במשטרת ישראל. בנוגע לנצ"מ שי אזולאי ציין ארביב כי- שי אזולאי מפקד תחנת כפר סבא לשעבר לא הודח. הועבר לתפקיד אחר, הוועדה צרכה לבדוק את כל נושא מוקדי ה-100 של משטרת ישראל. מערך מקצועי ומגבה כדי שאירועים כאלו לא יקרו. "שי אזולאי לא היה צריך להיות מועבר מתפקידו .עשה כל מה שביכולתו לעשות כדי לשנות מערך מוקד ה-100 במחוז ש"י ולמפכ"ל יוחנן דנינו יש עוד מה לעשות בהחלטות וועדת הבדיקה במוקד ה-100".

עוד אמר ארביב כי שילוב אגפי המודיעין החקירות שנעשה לפני יותר מעשור היה טעות "חבל שאין עוד עשרות ערבים שנמצאים בפורום מאג’די חוץ מסגן שר החקלאות לשעבר וואלד קאסם מטייבה, המדינה והמשטרה כשלו בחיבור בין המגזר היהודי לערבי".

יש פער עצום בין המגזר היהודי לערבי בחינוך בתשתיות – ארביב ציין כי אף אחד לא יכול להזיז את האוכלוסייה הערבית מזרחה
את היהודית מערבה. "האוכלוסייה הערבית והיהודית ימשיכו לחיות במדינת ישראל, צריך למצוא מתכון שיחבר בין האוכלוסיות
ממשלת ישראל ומשטרת ישראל . על המשטרה לגייס יותר מתנדבים מהמגזר הערבי אך לא עושה מספיק. על המדינה להשקיע יותר בכפרים ובערים הערביות כבישים תאורה פארקים חינוך".

"ב-5 השנים האחרונות המשטרה עשתה קפיצת דרך גדולה במאבק בארגוני הפשיעה. היום כמעט כל ראשי ארגוני הפשע הכבדים
נמצאים או בבתי עלמין או בבתי סוהר או בחו"ל. עבריינים ישראלים פזורים בכל הגלובוס. ניתן לצמצם את הפשיעה החמורה .לא ניתן להקטינה לחלוטין.

בנוגע לשחיתות ראשי הערים ציין ארביב כי- רוב ראשי הציבור ישרים פועלים מתוך שליחות ציבורית שלטונית רוב ראשי הרשויות מבצעים עבודת קודש ציבורית ממדרגה ראשונה .הרבה מאוד מסתכנים בעצם ביצוע תפקידם, רואים בתפקידם שליחות ציבורית. משכורתם לא בשמיים, מדובר בראשי רשויות טובים. המשטרה יודעת לחקור ואזרחים יודעים להתלונן, יש כאלה שנכנסים לקואליציה וכאלו שנמצאים באופוזיציה.

ארביב הדגיש כי הוא "נגד הוצאת צווי איסור פרסום והמשטרה יורה לעצמה ברגל .מה שלא רוצים לפרסם לא מפרסמים. יודעים לנהל חקירות בשקט יש כאלה שרצים מהר קצינים מפקדים להוציא צווי איסור פרסום. אין כל ערך בהוצאת צווי איסור פרסום, כאשר ניתן לעקוף אותם ברשתות החברתיות תחכים המשטרה אם תרד מהנושא הזה. תנהל חקירות בשקט".

ארביב שעמד בראש צוות החקירה של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ואחרים הסביר כי מהחקירה לא דלף שום פרט דבר שמיתר את הצורך בהוצאת צווי איסור פרסום "יודעים לחקור ולעשות את העבודה בשקט רק מגביר מוטיבציה וסקרנות .אם מוציאה ומישהו מפר שתחקור ותעניש באשר לדברים לגביו בפרשת הרב איפרגן הסכים ארביב לומר כי "אני שלם עם עצמי". 

סיפר כי קבל לפחות הצעה אחת להתמודד לראש רשות "בשלב זה אינו מתכוון להצטרף לפוליטיקה הארצית "אנו לא מדינה מושחתת, אנשים יודעים להתלונן ולהעביר אינפורמציה. המשטרה יודעת לחקור ולחקור טוב". 



תגובות

תגובות