מרב יעקב, מורה חיילת מכפר סבא, המירה את השרות הלאומי בגיוס לצה”ל “אני מרגישה שיצאתי מבועה”

במהלך התיכון היא הצהירה דת והחליטה ללכת לשירות לאומי, אך סמוך לתחילת השירות היא קיבלה זימון למיונים, התלהבה מאד מהמסלול והחליטה לחזור מהצהרת הדת ולהתגייס לצה”ל
מרב יעקב, מכפר סבא, היא מורה חיילת שהחליטה לוותר על השירות הלאומי ולהתגייס לצה"ל. ההחלטה והתפקיד אליו התגייסה שינו את חייה:"אני מרגישה שיצאתי מבועה", היא אומרת. 

מרב יעקב, בת 19 מכפר סבא היא מורה חיילת במסלול תרבות תורנית המיועד לבנות דתיות. היא משרתת בצפת עם נוער בסיכון- תוכנית "קידום נוער".

פעילותה הייתה הכנת הנוער לקראת הגיוס לצה"ל. במסגרת הפרוייקט הקדישו יום שלם להסברה על משמעות וחשיבות הגיוס לצה"ל. כחלק מהפרוייקט, הביאו חניך לשעבר שכרגע משרת בצה"ל, מצטיין מחלקה שיוצא לקורס מ"כים, "אחד משלהם", שיסביר על התפקיד שלו. לדבריה, כל יום היא רואה את התקדמות החניכים שלה והיא מרוצה ונהנית מהתפקיד.

במהלך התיכון היא הצהירה דת והחליטה ללכת לשירות לאומי, אך סמוך לתחילת השירות היא קיבלה זימון למיונים, התלהבה מאד מהמסלול והחליטה להתראיין, לחזור מהצהרת הדת ולהתגייס לצה"ל.מירב

"השרות שלי מדהים, אני שמחה מכל רגע במסלול תרבות תורנית בצפת בו אני עושה לנוער בסיכון הכנה. יושבת איתם פרטנית, מלווה אותם ללשכת גיוס, דוחפת אותם עם צוות מדהים". 

איך המשפחה קיבלה את החלטתך לוותר על שירות לאומי ולהתגייס?

"המשפחה תמכה מאוד כי בהתחלה הייתי אמורה להיות בשירות לאומי ושם לא מצאתי את עצמי. בחרתי במסלול הזה והמשפחה תומכת ומלווה". 

באלו מקרים את נתקלת?

"היה לי חניך שהגיע מסמים והיום הוא מצטיין, היו נערות שהגיעו מאפס מוטיבציה וכיום הם הרבה יותר מוכנים להקשיב ועושים מאמץ". 

היית ממליצה לנערות להתגייס במקום שירות לאומי?

"כל מסגרת היא טובה, כל אחת צריכה למצוא עצמה ואני מאוד ממליצה על הצבא, אני מרגישה שיצאתי מבועה והכרתי אנשים בראש שלי וזה אינדיבידואלי. אישית עבדתי תמיד עם נוער גם בבני עקיבא, וזה לי תורם לי מאוד. אני ממליצה לכל מי שאוהב לעבוד עם נוער להתגייס לתחום".

תגובות

תגובות