סיירת הורים בכפר סבא – הסוף?

פרישתו של גיל עופר מסיירת ההורים בכפר סבא, הביאה לפרישתם של חברים ותיקים נוספים בסיירת, בטן מלאה על המשטרה והגרוע מכל: מפקד העיר יורם כהן הודיע על הפסקת פעילות הסיירת החל מהיום
מאז הסכסוך קודם בין סיירת ההורים למשטרה, משטרת ישראל החלה להשעות מפעילות את המתנדבים הראשיים בסיירת בתרוצים שונים. חברים ותיקים בסיירת הושעו ע"י המשטרה שהודיעה שאין לה בעיה להעמיד סיירת במקביל לסיירת זו.

ביום ד’ המשטרה ניסתה לארגן מפגש הדרכה לסיירת ההורים והיה ויכוח בין חברי הסיירת האם להגיע או להחרים את המפגש כמו כן החלו להיווצר מגעים בין סיירת הורים כפר סבא לשיטור העירוני שעומד לקום על פעילות דרכם ועזיבת המשטרה לאור המצב. 
בינתיים הוחלט ע"י סיירת הורים לקיים סיורים כרגיל בימי שישי בערב

ואז באופן מפתיע יורם כהן הודיע היום על הפסקת הפעילות לאור "רה ארגון"…

חברי הסיירת הפועלים בהתנדבות מלאה כועסים מאוד על ההתנהלות. גיל עופר הוציא לחברי סיירת ההורים מייל בו ציין בין השאר "אני כאחראי היחידה לא מוכן שנהפוך למשמר אזרחי סוג ב’. המשטרה בשנה האחרונה נוהגת איפה ואיפה. כשהם מאבדים ניירות (כולל אישורים רפואיים שזהו מסמך מאוד אישי!!!) אף אחד לא נותן את הדין. כשאצלנו רחמנא לצלן יוצא מישהו פעם אחת וזה כשהוא רשום ביחידה אחרת במשא"ז (ובעל הכשרה של יותר מכולנו) זה מצריך שיחת אזהרה שלי אצל קצין האג"מ. כשמתנדבים מגיעים ואין ניידות והם חוזרים הביתה בבושת פנים אף אחד במשטרה לא נותן את הדין. אצלנו כשיש חשד שלא הוכח שמתנדבת  דיברה לא ראוי לשוטרת , ישר זורקים אותה. לא שואלים. לא מבררים. כלום. ישר זורקים מתנדבת וותיקה שפועלת למעלה מעשור.

"המשטרה שינתה לחלוטין היחס אלינו והפכה אותנו לנטל. נתתי 11 שנים התנדבות. נהנתי מהם. היו קשיים לא פשוטים בדרך אבל פעלתי כי נהנתי. אם אין הנאה אז המוטיבציה נפגעת. אם אנחנו הופכים לסוג ב’ אז תודה רבה שהמשטרה תפעל לבד. כשהמשטרה היתה צריכה אותנו לפני כעשור היא נלחמה כדי לעזור לנו, כנראה כיום עם השיטור המשולב והירידה בקריאות הם מרגישים שאנחנו פחות נחוצים.

אם הייתי עדיין מפקד היחידה הייתי מודיע על הקפאה מוחלטת של היחידה לשנה והעיר היתה מתעוררת אני מבטיח לכם, אבל אני לא בעמדה הנ"ל כרגע וזאת עמדתי הפרטית בלבד". 

בצהרי יום חמישי במפתיע לחלוטין וככל הנראה על רקע הביקורת נגד המשטרה, הוציא יורם כהן, מפקד העיר מכתב לחברי הסיירת "בעקבות רה ארגון שתחנת כפר סבא עושה בימים אלו יחידת סיירת הורים כ"ס תפסיק את פעילותה החל מהיום ועד להודעה חדשה.
המשמרת שתוכננה למחר מבוטלת!". 

תגובות