בית הספר יצחק שדה בכפר סבא : בגלל הקרינה ההורים הנחו את ילדיהם לשחק רק במגרש האחורי

ההורים בבית הספר בפניה דחופה לראש העירייה יהודה בן חמו:”קיימת קרינה המסכנת את הילדים, בייחוד במגרש הספורט , מגרש המשחקים וכיתות א’ וב'”. סגן ראש העירייה עילאי הנדין, בתגובה:”בחדר בו אני יושב יש קרינה גבוהה פי ארבעה”

"ברצוננו להביע את מורת רוחנו הרבה מכך שמאז ספטמבר 2012, כאשר הבאנו לתשומת ליבך לראשונה את ענייו תורן האנטנות בסמיכות לביה"ס יצחק שדה, לא חלה כל התקדמות ממשית במצב,, כך כתבו ההורים בבית הספר יצחק שדה לראש העירייה יהודה בן חמו "על אף המפגשים התכופים ונכונותנו לשתף פעולה עם רצונה הטוב של העירייה לטפל בעניין ולהמנע מפרובוקציות, קשר עם התקשורת והפגנות, עדיין אין התקדמות. בדיקה שנעשתה לבקשתנו מורה על כך כי קיימת קרינה המסכנת את הילדים, על אף שעומדת בתקן. בייחוד במגרש הספורט , מגרש המשחקים וכיתות א’ וב’. עם פתיחת שנת הלימודים, ההורים מנחים את ילדיהם לשחק בחצר האחורית ולא במגרש הספורט והמשחקים משום שזה חשוף לקרינה רציפה". 

במקביל העבירו ההורים שוב מכתב למשרד לאיכות הסביבה ולמשרד מבקר המדינה. "הטיפול המדשדש של פגישה אחת לכמה חודשים על מנת לעדכן שהעניין בטיפול, לא מקובלת. בתקווה למעורבותך האישית בנושא חשוב זה ולהתקדמות ממשית במהרה והסרת האיום הבריאותי מעל ראשי ילדינו". 

סגן ראש העירייה צביקה צרפתי:"לפני כשלושה שבועות נערכו בדיקות בבית הספר שנמצאו תקינות ונערכה פגישה עם נציגות ההורים והיועץ רם דישון שנבחר ביחד עם ההורים בפגישה הוצגו התוצאות והודעת חברת הסלולר שמקדמת את הנושא רם דישון אמר להורים שע״פ הבדיקות אין חשש ורמת הקרינה נמוכה והרבה מתחת לסף המחמיר. למרות זאת עיריית כפר סבא פועלת כפי שסיכמה עם נציגות ההורים". 

עילאי הרסגור הנדין, סגן ראש העירייה:"תוצאות הבדיקות מראות על קרינה נמוכה הרבה מעבר להמלצות המשרד להגנת הסביבה (מדובר על 0.75% מההמלצה, פחות ממאית מהקרינה המותרת). בחדר בו אני יושב רוב שעות היום יש קרינה גבוהה פי ארבעה. יש רק שתי דרכים אפשריות לשנות את מיקום האנטנות: 1. לשכנע את החברות להעביר את האנטנות למקום אחר מרצונן החופשי. 2. לשנות את החוק". 



תגובות