קניתם רכב ראשון? מזל טוב! עכשיו צריכים לדאוג לביטוח הרכב

קניית רכב חדש מביאה עמה המון התרגשות, קשה לחכות עד לרגע בו אפשר יהיה לצאת לנסיעה ברכב
לא נרצה להיות עוכרי השמחה, אך אין להזיז את הרכב מהחנייה ללא פוליסות ביטוח מתאימות. החוק אוסר על נסיעה בכבישים ללא ביטוח חובה, ההיגיון הבריא תומך גם בתוספת של פוליסת ביטוח מקיף לרכב וביטוח צד ג’. כל אחת מהפוליסות מביאה עמה כיסויים משלה, כאשר רק שילוב של שלושת הפוליסות יחדיו הוא אשר מעניק את הכיסוי המלא.

מה חשוב לשאול לקראת קניית ביטוח רכב?

מי נושא באחריות לתיקון הרכב במקרה של תאונה? מהו גובה ההשתתפות העצמית? האם ישנה חובה לעשות שימוש במוסכי הסדר? מה קורה במצבים בהם הרכב אינו ניתן לתיקון? האם ישנה זכאות לרכב חלופי?

כיצד לפעול במקרים בהם הרכב נגנב? האם ישנה משמעות לאמצעי המיגון בהם נעשה שימוש? האם תהיה חקירה? כיצד תנהג חברת הביטוח במקרים בהם הרכב הגנוב נמצא על ידי המשטרה?

מי אחראי לנזקים הנגרמים במהלך הנסיעה לרכבים אחרים? לרכוש צד ג’? מי אחראי לפצות את בעל הרכוש על הפגיעה?

פוליסת ביטוח חובה לרכב

פגיעות גוף המתרחשות במהלך תאונות דרכים אינם מכוסות תחת סל הבריאות הכללי של קופת חולים. הטיפול אמנם ניתן על ידי קופות החולים, אך הגורם המממן את הטיפול הוא חברות הביטוח. החוק בישראל אוסר על נסיעה ללא ביטוח חובה, חשוב לזכור כי הביטוח מכסה את הנהג, את הנוסעים ואת הולכי הרגל, נסיעה ללא ביטוח חובה משמעה עבירה על החוק הגוררת אחריה קנס כספי משמעותי. שימו לב, במקרה של פגיעת גוף ללא ביטוח חובה צפויות תביעות כספיות משמעותיות לכיסוי עלויות הטיפול, אין להזיז את הרכב מהחנייה או להחזיק ברכב ללא ביטוח חובה.

נציין כי הכיסויים אותם מציעות חברות הביטוח בפוליסות ביטוח החובה זהים, על כן, אין כל סיבה שלא לבחור בהצעת הביטוח הזולה ביותר. ביטוח רכב הוא ענף מאוד תחרותי בישראל, חברות הביטוח נלחמות ביניהן על כל מבוטח תוך פרסום מבצעים ומחירים מוזלים. בעזרת השוואת מחירים קצרה ניתן יהיה לחסוך אלפי שקלים.

פוליסת ביטוח מקיף

זוהי פוליסה המבטחת את שווי הרכב, אם רכשתם זה עתה רכב ראשון שילמתם בעבורו סכום משמעותי, לא תרצו לסכן את ההשקעה תוך נסיעה ללא ביטוח רכב מקיף. הביטוח המקיף מכסה נזקי תאונות, גנבות, אש, גשמים, מעשה חבלה ונזקים הנגרמים לרכב המכוסים בביטוח צד ג’. פוליסת הביטוח המקיף תעניק לבעל הרכב זכאות לפיצוי כספי במקרה של גניבה או אבדן טוטאלי של הרכב. הפוליסה אמנם יקרה מעט אך בהשוואה לשקט הנפשי לו תזכו מדובר בקנייה חכמה.

פוליסת ביטוח צד ג’

כיסוי אחריותו של בעל הרכב לנזקים הנגרמים לרכוש הזולת כתוצאה של פגיעת רכב. כך למשל, מכסה ביטוח צד ג’ מקרים בהם הרכב מתנגש בגדר ביתית או פוגע בנגרר. הפוליסה מעניקה כיסוי גם לייצוג משפטי במקרים בהם מוגשת כנגד בעל הרכב תביעת נזיקין.

תגובות