ארבעה טיפים להיערכות לארוחת ראש השנה

ענת ואן דר ואלט, השפית הראשית של חברת ההסעדה והשירותים לעסקים Sodexo ישראל מפרטת כיצד להיערך באופן מיטבי לאירוח ארוחת החג
אירוח המשפחה לארוחת ראש השנה עלול לגרום למתחים ולבטים רבים שילוו את המארח ומשפחתו לתוך השנה החדשה. ענת ואן דר ואלט, השפית הראשית של חברת ההסעדה והשירותים לעסקים Sodexo ישראל מפרטת כיצד להיערך באופן מיטבי לאירוח ארוחת החג:

500-600 גר’ אוכל לאדם

כמויות המזון שנדרש לקנות הינן נושא ללבטים רבים. החשש הגדול ש"ייגמר האוכל" לצד חוסר הרצון לזרוק אוכל רב גורמים לבלבול רב. באופן עקרוני ארוחת ערב חגיגית אמורה לכלול כמויות מזון של 500-600 גר’ לאדם בממוצע. החלוקה היא בד"כ כ-200-250 גר’ למנה העיקרית, כ-100 גר’ למנה הראשונה, 150 גר’ לתוספת וכ-100 גר’ ירק חי או מבושל. מעבר לכך, אסור לשכוח שבראש השנה אוכלים האורחים גם כמות לא מבוטלת של אוכל כחלק מהברכות כך שרצוי לא להפריז בכמויות.

לא להגזים במגוון

אמנם קיימת שאיפה לגיוון בתפריט כדי לקלוע לטעמים של כל האורחים אבל יחד עם זאת, הדבר הופך את ההכנה למורכבת במיוחד ואנו עלולים למצוא את עצמנו ללא מקום בתנור או ללא מקום בכיריים כמה שעות לפני שהאורחים מגיעים. יתרה מזאת, כל הפעולות הנוספות הופכות למורכבות הרבה יותר לרבות ניקיון, הגשה וכו’. מומלץ לבחור 2-3 מנות עיקריות, 2 תוספות, מנה ראשונה אחת ו/או מרק, ירק מבושל או שניים וסלט חי אחד ולא מעבר לכך.

הכנות מקדימות להכנה

בדומה לאופן הצגת הדברים בחלק מתוכניות הבישול, רצוי להגיע להכנת המנות כשכל המרכיבים מוכנים לצד משטח העבודה. באופן זה לא יישכח אף מרכיב והעבודה תהפוך לפשוטה יותר. יתרה מזאת, הכנת המרכיבים טרם ההכנה כוללת גם חיתוך, מדידה מדויקת, במידה ונדרשת, שטיפה וכל פעולה מקדימה אחרת הנדרשת לכל אחד מהמרכיבים. לאחר סיום ההכנות ניתן להדליק את התנור או את הכיריים ולהתחיל בעבודה. באופן זה הריכוז בהכנה עצמה יהיה הגבוה ביותר, והתוצאות בהתאם.

עדיפות לתבשילים ברוטב ולמנות הדורשות בישול או צלייה ארוכים

מומלץ לבחור בהכנה של מנות המוגשות ברוטב ודורשות בישול או צלייה ארוכים. דווקא מנות שהן לכאורה קלות להכנה ודורשות הכנה פרטנית קצרה והגשה מידית, כגון סטייק, הן מנות שקשה מאוד להכין ולהגיש בזמן אמת למספר רב של אנשים. לעומתן, מנות כגון צלי בקר, תבשילי ירקות, רוסטביף, עוף בקדירה וכו’ הן מנות מתאימות יותר להכנה בכמויות גדולות ואינן דורשות טיפול מורכב במיוחד. יתרה מזאת, מנות אלה הן בד"כ מרשימות יותר כשהן נפרסות בשולחן, לעיני האורחים.

שתהיה שנה טובה ומתוקה, שקטה ורגועה, לכל עם ישראל. בתאבון.

תגובות