זוכרים את ההבטחה לחניה חינם בכפר סבא? קבלו את המציאות

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו הבטיח לפני הבחירות חניה חינם בכל כפר סבא. בואו תקראו מה התשובה לשאלה היכן ההבטחה לחניה חינם… 
בכפר סבא קיימת מצוקת חנייה. במרכז העיר החנייה קשה במיוחד. לאחרונה התפרסמו ידיעות רבות על מצוקת החנייה.

עקב מצוקת החנייה ברחוב וייצמן וברחובות הסמוכים לו, תושבים נאלצים לעבור על החוק ומקבלים דוחות ע"י פקחי חברת שוהר, קבלנית הדוחות של עיריית כפר סבא. ציבור התושבים אינו יכול לעמוד בגזירה זו, גזירת המחסור בחנייה.

לכאורה, עיריית כפר סבא וחברת שוהר נהנות ממצב זה בו המחסור החמור בחנייה מביא להכנסות נאות של מיליוני שקלים לקופת העירייה ולקופת חברת שוהר.

סיעת תפו"ח ביקשה הבהרות בישיבת מועצת העיר: מה יש בדעת העירייה והעומד בראשה לעשות כדי להקל על מצוקת החנייה? האם קיימת תוכנית-אב עירונית לשינוי ושיפור החנייה בכפר סבא? באם קיימת תוכנית כזאת משנים עברו, האם היא מופעלת או שהיא במגירה? מה הייתה עלות כתיבתה של תוכנית זו? ראש העיר מתבקש להסביר מדוע העירייה ממשיכה להעסיק את חברת שוהר, למרות הביקורת הקשה על החברה ועל פעילותה בכפר סבר ובערים אחרות?". 

תשובת ראש העירייה, יהודה בן חמו:,מזה כשנה שוקדת העירייה על תוכנית כוללת לתחבורה בעיר, בהובלת ראש העיר, מנכ"ל העירייה ומהנדס העיר יחד עם משרד התחבורה. בתוך כך נעשתה בדיקה נרחבת של נושא החניה, במטרה להקל על תושבי העיר. בהנחיית ראש העיר, הוחלט לפתוח אלפי מקומות חניה חדשים לתושבי העיר ללא תשלום, ולאפשר גמישות רבה יותר במציאת מקום חנייה בשעות השונות של היום.  השלב הראשון של הרפורמה בחניה שכלל 380 מקומות חניה, כבר יצא לדרך באזור בית חולים מאיר לפני כחודשיים.

השלב השני בוייצמן ובאזור התע"ש עתיד לצאת לדרך בחודשים הקרובים. ההסברה לתושבים תחל כבר בשבוע הבא.
העירייה שכרה משרד תכנון הנדסי ,מורן הנדסה, העוסק בתחום תכנון מערכי חנייה. המלצות המשרד היו לייצר עדיפות לתושבי העיר במספר אזורים בעיר.

עלות כתיבת תכנית האב- 150 אלף שקלים. 

עוד נמסר מהעירייה:"העירייה ממשיכה בתכנון וקידום לביצוע של תוספת מקומות חנייה נוספים: לדוגמא בשנת 2013 הוספו למערך החנייה העירוני כ – 130 חניות, מתוכם כמחצית חניות למנויים בחניון הנגר באזור התעשייה. בנוסף, קידמה העירייה תכנון להוספת חניות באזור התעשייה כמענה להקמת מסוף תחבורה ציבורית. במקביל אנו נערכים להערכת תמונת התחבורה הצפויה בעוד כ – 20 שנה. העיר כפר סבא מושכת אוכלוסייה מבוססת וקצב הגידול והעלייה ברמת המינוע מצביעים על צפי לעומס על תשתיות התחבורה בעיר לרבות מערך החנייה. העירייה בשיתוף גורמי הממשלה הרלוונטיים עמלים על פיתוח מערך תחבורה ציבורי יעיל ונגיש לכלל תושבי העיר." כולל מערך של שבילי אופניים שאנחנו מעריכים שיתנו גם פתרון". 

יובל לוי:"הובטח פה בבחירות ע"י ראש העיר המכהן שבשנת 2014 תהיה חנייה חינם לתושבי כפר סבא בכחול לבן. אפילו העירייה יצאה בזה בסמוך לפני הבחירות וטענה שתהיה חנייה חינם בכחול לבן לתושבי כפר סבא. כמוו שלמשל נהוג בערים כמו למשל רעננה, השאלה אם כל התוספת האדירה הזאת של חנייה בבית החולים מאיר, שזה בחניון שלהם עצמם, אם אתם מתכוונים לממש הבטחה ב-2014 לחנייה חינם או שעברו הבחירות ועבר קורבנן". 

צביקה צרפתי, סגן ראש העירייה השיב ללוי:"עזוב, נו". 

יובל לוי: "המנכ"ל העלה את זה – חינם בכחול לבן". 

תזכורת

בחודש אוגוסט 2013, חודשיים לפני הבחירות יצאה הודעה דרמטית מעיריית כפר סבא לפיה "לאחר חשיבה מעמיקה ותוכנית עבודה הוחלט לפתוח אלפי מקומות חנייה חדשים לתושבי העיר ללא תשלום, ולאפשר גמישות רבה יותר במציאת מקום חנייה בשעות השונות של היום. הסדרי החנייה החדשים יכנסו לתוקפם בתחילת השנה (2014)".

חודש ינואר עבר חלף עבר לו והנה אנו בפתחו של החורף, שנה אחרי,  אך החניה בכל העיר טרם הפכה חופשית כמובטח.

באותה הודעה לציבור הודגש כי "תכנית העבודה המקיפה נערכה ע”י מהנדס ומתכנן תנועה, בשיתוף עם גורמי המקצוע בעירייה.
מהנדס העיר ארז אייזנר אמר אז לתקשורת: "במשך תקופה ארוכה שקדו גורמי המקצוע בעירייה על התכנית המהפכנית, שכוללת הוספת מקומות חנייה ברחבי העיר, ופטור לכל תושבי כפר סבא מתשלום החנייה – פטור מלא מתעריף חנייה לתושבי העיר בכחול לבן בכל העיר".

תושבים רבים פנו מאז הבחירות לעירייה בכל אמצעי תלונה, ודרשו ליישם את ההבטחה שניתנה סמוך לבחירות "מדוע העירייה לא מיישמת את ההבטחה הזו, מדוע אף לא חבר מועצה אחד מזיז פה את הדברים ודואג לרווחת הציבור, הרי הבטיחו, למה מחכים?!", אמרה אחת התושבות המקפידה להעלות הנושא מול האחראים בעירייה באופן תכוף.

תגובות