40 תלמידים בכיתה: הורי רמז מובילים מחאה בדרישה לצמצום מספר התלמידים בכיתה

דניאל סיסלמן:”אני שואל את עצמי, אם משרד החינוך באמת ייתן הרבה “שעות רוחב” כמה זה כבר יעלה לרשות”

הורי רמז הפגינו השבוע מול העירייה בדרישה לצמצום התלמידים בכיתות. "ההורים נחושים בדרישה שראש העיר יעשה הכול כדי לשנות את רוע הגזירה של 40 בכיתה", אומר סיסלמן

המטרות שלנו: קריאת תיגר על פתרון הבעיה האמתית של הצפיפות בכיתות ע"י הפתרון החלקי בלבד של "שעות רוחב" שעד כה לא יודעים להגיד לנו כמה כל כיתה מקבלת.
חלוקת כיתות כפי שהייתה בשנה שעברה (עד מקסימום 32 ילד בכיתה עם כניסת הרפורמה של פירון).

ברמז יש די מקום לעניין זה. אין ממש באמירה של משרד החינוך כאילו בג"ץ מחייב פיצול מיידי. נהפוך הוא, הדבר יוצר חוסר שוויון בין תלמידי המרכז שלא קיבלו תקציבים לפתרון הצפיפות לעומת הפריפריה שכן קיבלה מאוד מליוני שקלים.
חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה" כדי לפתור את בעיית הצפיפות בכ"ס.

סיסלמן "ראש העיר שוחח עמנו בלשכתו. למרות הזדהותו המוחלטת עם המאבק, הבהיר שמדובר בבעיה ארצית, וממילא אין די תקציב עירוני כדי לפתור את הבעיה.
לעמדתנו, ברגע שמשרד החינוך הפסיק את המשא ומתן עם מנהיגי מאבק הסרדינים ושלחו את כל הרשויות וראשי וועדי- ההורים לפתור את בעיותיהם אצל מנהלות המחוז- מאותו רגע הכדור עבר בלעדית לעירייה. בעניין התקציב העירוני – אני שואל את עצמי, אם משרד החינוך באמת ייתן הרבה "שעות רוחב" כמה זה כבר יעלה לרשות?".

מהעירייה נמסר בתגובה:"עיריית כפר סבא כפופה להנחיות משרד החינוך שאינו מאפשר פתיחת כיתות לא תקניות. ראש העיר עשה ועושה כל מאמץ על מנת לצמצם את מספר התלמידים בכיתות ואף פנה באופן אישי לשר החינוך וקיים פגישות עם מנהלת המחוז ובכירים נוספים במשרד החינוך. עם זאת, יש לציין כי הכיתות בכפר סבא הכיתות הינן כיתות תקניות בכל הקשור למספר התלמידים".


תגובות