משבר קואליציוני ברמת השרון?

מחזיקת תיק החינוך דברת וייזר מסיעתו של איציק רוכברגר לא השתתפה בישיבת המועצה ביום ראשון האחרון, מאחר ומ”מ ראש העיר
שירה אבין לא נתנה לה אפשרות להציג את נושא פתיחת שנת הלימודים ולקחת חלק פעיל בנושא כמחזיקת תיק החינוך
וייזר "הרגשתי כי לאור אי שיתופי בהצגת הנושא איני יכולה לקיים את חובתי הציבורית ולקחת חלק בישיבת המועצה היום, בה חובתנו הציבורית היא לקיים דיון מקצועי וענייני בנושא והפקת לקחים על מנת שנוכל להמשיך ולשפר את השירות לתושבי העיר."
עוד הוסיפה דברת כי לאחרונה נעשו ניסיונות חוזרים ונישנים לפגוע ולהגביל פעילותה למען ילדי העיר.
בנוסף לוייזר גם שאר חברי הקואליציה לא השתתפו בישיבת מועצת העיר.

וייזר הוסיפה כי עדיין לא התמקדה לרדת ולנתח את ההשלכות הפוליטיות. "נפגעתי והתאכזבתי, צריכה להיות אמירה מקצועית.
תיק החינוך זהו תיק חשוב לא מצליחה להבין את דרך ההתנהלות. לא קיבלתי שום טלפון לא מאיציק רוכברגר ולא משירה אבין.
איני מתכוונת ליזום. באתי ממקומות בהם ראיתי איך דברים צרכים להתנהל. נתתי את הנשמה 10 חודשים בהתנדבות מלאה ימים כלילות בנושאים רבים. יחד עם שירה מאז מונתה צמוד אליה. עדכנתי אותה בחודש האחרון נכנסו שיקולים אחרים ל א זומנתי לכל הישיבות לפעמים רק ברגע האחרון.

וייזר הוסיפה וציינה כי לפני שהחלטתי לא להגיע לישיבת המועצה שיתפתי חבר נוסף מהסיעה גם שאר חברי הסיעה לא הגיעו. לא משהו מאורגן וכן שאר הסיעות בקואליציה לא הגיעו.

וייזר פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה –"היום בערב התקיימה ישיבת מועצה ולראשונה מאז נבחרתי לחברת מועצה ע"י הציבור ולמחזיקת תיק חינוך ע"י המועצה הנבחרת, להדיר את רגליי מהישיבה. נדהמתי לגלות, בעת מעבר על סדר היום שנשלח כהכנה לישיבת המועצה כי אחד מהנושאים לדיון הינו "דבר מ"מ ראש העיר אודות פתיחת שנה"ל תשע"ה וסקירת שיפוצי קיץ".

לאחר שהתברר לי כמחזיקת תיק חינוך בעירייה כי אין בכוונת מ"מ ראש העיר לאפשר לי להציג את הנושא או לאפשר לי לקחת חלק פעיל בסקירת נושא חשוב זה שעל סדר היום ולאחר מספר רב של מקרים שאירעו לאחרונה בהם מתוך כוונה תחילה נעשו ניסיונות חוזרים ונישנים לפגוע ולהגביל את פעילותי למען ילדי עירנו החלטתי להדיר רגליי מישיבת המועצה.

לא כל שכן, הרגשתי עוד כי לאור אי שיתופי בהצגת הנושא איני יכולה לקיים את חובתי הציבורית ולקחת חלק בישיבת המועצה היום, בה חובתנו הציבורית היא לקיים דיון מקצועי וענייני בנושא והפקת לקחים על מנת שנוכל להמשיך ולשפר את השירות לתושבי העיר.

הקלות בה חלק מחברי האופוזיציה משתמשים בשמי ובתפקיד אותו אני עושה ימים כלילות לצרכיהם הפוליטיים על מנת לנגח, אך מאידך אינם מרימים קול צעקה כאשר ישנו ניסיון כה בוטה לדחוק את רגליי ולא לאפשר לי להוביל את העשייה החינוכית וההכנה לקראת פתיחת שנה"ל שעמלתי כה רבות עליה בהתנדבות מלאה בתקופה האחרונה. הייתי מצפה מחברי האופוזיציה להרים קול צעקה על הניסיון, הייתי מצפה מאותם חברים שיתעקשו לקיים את החלטת המועצה אשר התקבלה באופן דמוקרטי ברוב קולות והאצילו לי את סמכויות החינוך.
לא זו בלבד שכן חלקם פועלים לעיתים בצורה הפוכה כשזה משרת את האינטרסים הפוליטיים שלהם בדיוק באופן שדאגו להצטלם לעיתון ביום פתיחת הלימודים בעוד שהם ואחרים יודעים שתרומתם למערכת החינוך בעיר ולפתיחת שנה"ל בפרט הייתה אפסית עד כדי לא קיימת.

בטני מלאה לעתים מהקלות הבלתי נסבלת והיד המהירה על הדק המקלדת כשהנושא משרת את האינטרס הפוליטי, ובכלל זה ההתעסקות בישיבה היום של מי מחברי האופוזיציה, מדוע בחרתי לא להגיע לישיבה הערב…שהינו רק סימפטום לתופעה רחבה יותר של תעמולה על חשבון עשייה, אולם עבורי נושא החינוך נותר בראש מעייני, ועמלי הרב – בהתנדבות מלאה – במסגרת תפקידי כאחראית תיק חינוך באה לידי ביטוי בין השאר, אך לא רק, גם בפתיחה המוצלחת של שנת הלימודים ועתיד להעסיק אותי עבור תושבי העיר שכן איני מתכוונת להפסיק לפעול למען ילדי העיר ונושאי החינוך שעבורי מצויים בעדיפות העליונה". 

טל עז גד חבר מועצת העיר ובכיר ברשימתו של איציק רוכברגר ציין כי- כל אחד לא הגיע משיקוליו הוא ומעיסוקיו הוא. לא משהו מאורגן אני לא הגעתי מטעמים שבחרתי לא להגיע. היו נסיונות לפגוע לא רק בדברת גם בסגני ראש העיר בחברי הסיעה האחרים בבעלי התפקידים מטעם הסיעה .ואני מגבה את דברת וייזר.
איני מתכוון לשבת עם חברי האופוזיציה שרק הבוקר בית המשפט דחה את עתירתם של עו"ד חברי המועצה אבי גרובר ועידן למדן
נגד איציק רוכברגר,

עז גד הוסיף כי איציק רוכברגר לא מעורב בנעשה ברשימה.כרגע ממתינים לחזרתו של רוכברגר

סגן ראש העיר יעקב קורצקי ציין כי לא הגיע לישיבה וסיבותיו עמו. קורצקי הוסיף כי אינו מתעסק בשטויות וברכילויות ובחודש הרחמים והסליחות מצטער באם פגע במישהו. עוד הוסיף קורצקי כי יסביר למי שצריך להסביר מדוע לא הגיעו הוא ועמיתו לסיעה לישיבה. 

חבר מועצת העיר אבי גרובר מהאופיזציה פרסם בכמוד הפייסבוק שלו את התגובה הבאה "בשעה שבע הערב הייתה אמורה להתחיל ישיבת המועצה החגיגית לפתיחת שנת הלימודים. כל מנהלי האגף על מחלקותיו הגיעו כדי להציג לנו את התוכניות לשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה ולעדכן בעבודות ובשיפוצים שנעשו בקיץ.
אבל הפוליטיקה הזולה הגיעה גם לכאן, כאשר למעט שירה אבין, כל הקואליציה כאיש אחד, כולל מחזיקת תיק החינוך דברת וייזר, בחרו להחרים את הישיבה והביעו בכך את התודה שלהם לכל אותם אנשים שעשו לילות כימים למען פתיחה חלקה עד כמה שאפשר של שנת הלימודים. עצוב ומביש לראות עד כמה איש אחד שם עצמו מעל לעיר ולא פחות זה אומר הרבה על חבריו לדרך.

גם חבר מועצת עיריית רמת השרון עידן למדן פרסם תגובה בעמוד הפייסבוק שלו "ישיבת מועצת העיר החלה בחצי שעה איחור – ה..ישיבה ה…חגיגית לפתיחת שנה״ל החלה בחצי שעה איחור, ולמה?
בגלל שחברי מועצה מסיעת ראש העיריה הנבצר ושותפיו הקואליציוניים (כולל מחזיקת תיק החינוך) עושים פוליטיקה קטנה ונקמנית.
חבל ששוב מוכח לציבור הטעות הגדולה שבחר בראש עיריה נבצר/מושעה בשל כתב אישום וקנה חתול בשק.
אך כתב האישום כנגד הקואליציה מתחיל להירשם בדקות האלה של הזלזול בחינוך ובציבור הבוחרים.

תגובות