מחלקת רישוי עסקים נתניה

בעיריית נתניה המחלקה האחראית לרישוי עסקים היא האגף לרישוי עסקים, חוזים ושילוט
למרות השם המפוצץ, העיסוק העיקרי של האגף הוא בהוצאת רישיונות עסק ובפיקוח על רישיונותיהם של אלפי עסקים הפועלים בתחומה של נתניה. במסגרת תפקיד זה נמצאים עובדי האגף בקשר רציף עם גורמי הרישוי הרבים המעורבים בתהליך הוצאת רישיון העסק בעיר, וכן מסייע לבעלי עסקים המעוניינים להגיש בקשות לרישיון לעסק.

חברות רישוי עסקים מציעות לכם ליווי מקצועי בכל תהליך הנפקת רישיון העסק, מהפגישה הראשונה במחלקת רישוי עסקים בנתניה ועד קבלת הרישיון. הניסיון העשיר שלהם בהנפקת רישיונות, הופכים את התהליך לנוח וקליל.

סמכויות מחלקת רישוי עסקים בנתניה
מעבר לקבלת הבקשות לרישיון עסק מטעם בעלי עסקים בנתניה, אחראי אגף רישוי עסקים גם למתן היתרים חריגים לעסקים בתחומים שונים. בין היתר מעניק האגף היתרים לפיצוציות לפעול בשעות הלילה, ומאפשר למסעדות ולבתי קפה להציב שולחנות וכיסאות לשימוש לקוחותיהם על המדרכה הסמוכה לפתח העסק. בקשות להיתרים אלה צריכים בעלי העסקים להגיש באמצעות טפסים ייעודיים, שניתן להוריד ולהדפיס אותם מעמוד האינטרנט של האגף באתר עיריית נתניה. את הטפסים המלאים ניתן להגיש במשרדי האגף ברח’ ויצמן 22, קומה 4, או באמצעות הפקס שמספרו 09-8605877.

אכיפה מטעם מחלקת רישוי עסקים בנתניה

היות שרישיון עסק הוא דרישה הקבועה בחוק, כל עסק (גם בנתניה וגם בשאר המדינה), הפועל ללא רישיון תקף למעשה עובר על החוק וצפוי לקנסות ולעונשים חמורים. אגף רישוי עסקים מבצע ביקורות בעסקים בעיר במטרה לזהות סכנות אפשריות לציבור ולמנוע אותן באמצעות מתן דוחות לתיקון הליקויים. המטרה, כמובן, היא שמירת שלום הציבור, ביטחונו ובריאותו.

תנאים מיוחדים לרישיון עסק לגני אירועים

גני אירועים המבקשים לקבל רישיון עסק נדרשים לעמוד בהנחיות של עיריית נתניה לאולמי שמחות. גני אירועים שמעוניינים לקיים בשטח הגן גם הופעות (אם במסגרת האירועים הנערכים בהם, ואם במסגרת נפרדת), צריכים להגיש בקשה נפרדת לרישיון. עוד בקשה נפרדת יש להגיש כדי להגיש בתחומי גן האירועים משקאות משכרים, שהם כמובן חלק בלתי נפרד מכל אירוע שהאורחים בו הם בני 18 ומעלה (גני אירועים שמתכננים להציע את עצמם רק לחגיגות בר או בת מצווה כנראה יהיו פטורים מרישיון זה).

שילוט לעסקים בנתניה

כחלק מתפקידיו דואג אגף רישוי עסקים להיתרים לשילוט לעסקים בעיר, הכרוכים בתשלום אגרה שנתית. האגף גם מפקח כי השילוט של העסקים השונים אינו חורג מהמותר בחוק, ומסיר שילוט פיראטי שהוצב ללא היתר. גם כאן, המטרה העיקרית של האגף היא לדאוג לתושבים ולמבקרים בעיר, ועל כן כל בעל עסק שבקשתו לשילוט נפסלת על ידי האגף יכול גם להגיש בקשת ערעור על ההחלטה, ולפרט את הסיבות שבגינן הוא מבקש אישור לשילוט. אגף רישוי עסקים מחויב לדון בבקשות אלה בתוך 45 יום ולהשיב למגיש הערעור על ההחלטה הסופית בעניינו.

תגובות