פרשת פיטוריו של דני הרוש עולה לדיון בוועדת ביקורת בעיריית כפר סבא

אני מקבלת בימים האחרונים מאות תגובות במייל, בפורטל השרון פוסט, בפייסבוק – כולם מאוכזבים וזועמים על הפיטורים של דני הרוש, האיש שבמקום לקבל עובד מצטיין לפני החג, פיטרו אותו בטענה שאין לו תואר 
שלחתי מייל לכל חברי מועצת העיר. ביקשתי התערבותם הדחופה. עילאי הנדין סיפר שהוא מאוד מעריך את דני אבל אין מה לעשות…אלה דרישות האוצר.

לא עזרו טענותיי והסבריי שהאוצר לא דרש את פיטוריו של הרוש. חברי המועצה מפחדים להתערב. לשאול שאלות.
אל תצפו. זה כבר לא יקרה מצידם כנראה. הפחד משתק. ואני מתנהלת מולם במייל, בתכתובות רבות.

היחיד שהתערב הוא יור האופוזיציה יובל לוי שזימן דיון בוועדת ביקורת וביקש מהמנכל להגיע עם מסמכים והסברים מדוע פיטר את הרוש. מדוע לא הוצע לו תפקיד אחר? מדוע נשלח הביתה!

לא אלאה אתכם בפרטים אך מלל רב נשפך ביני ובין חברי המועצה מאז שלחתי אליהם את המכתב ומיותר לציין מה רבה אכזבתי מהתנהלותם האילמת. 

תודה לכל מאות התומכים ובמיוחד לאייל יוניאן ואריה אברהם, גם הם היו פעם חלק מהעירייה והיום כבר לא…הם ביקשו להצטרף למאבק.

דני הרוש עצמו נרגש מאוד מהתגובות החמות ואמנם אין לו פייסבוק אך באמצעות בני משפחתו הוא קורא את כל התגובות ומוסר תודה! ולא, אין לו כוונה לשתוק, בקרוב הוא יאמר וידבר על הכל!

למי שביקש את המייל שלו, בקרוב אתן מייל חדש שלו, את המייל ששימש אותו בעירייה, סגרו לו….
הטלפון של דני לכל מי שביקש הוא: 050 -3166440

יובל לוי כתב למנכ"ל כך -"מצורף מכתבה האחרון של העיתונאית המוערכת אירית מרק. למכתבה מצורפת תגובת הכחשה מצד משרד האוצר לטענות שהיוו עילה לפיטורי בכיר העירייה דני הרוש. אודה למענה מהיר לשאילתה וכן לתוספת התייחסותך לתגובת האוצר.

חלילה לנו כי יוותר רושם שוועדת פיטורין פעלה על סמך טענה שמשרד האוצר דרש פיטורי עובד בכיר ומשרד האוצר לא יעמוד לגבות טענה זאת. למיטב ידיעתי הנך ראש הועדה. אבקש לקבל את הפרוטוקול ואת טענות עורך הדין של העובד ואת טענותיכם ואת נימוקי ההחלטה. לידיעתך הנושא יעלה בועדת ביקורת. מחובתנו לשמר את אמון הציבור במוסדות השלטון המוניציפלי ואת האמון במוסד ב״שומרי הסף״ כחפים משיקולים אישיים זרים. מחובתך להזים בדחיפות ובאופן ברור את הכתם הכבד שמטילה תגובת האוצר לכאורה שצורפה כאן על ידי אירית.האם התגובה אוטנטית? אם כן אזי הנך נידרש למסקנות חותכות ומידיות. אוי לועדת פיטורין שדנה בחיי גורלות ודרישת הפיטורין שלה מבוססת על טענה שאין גיבוי ראוי מאחוריה". 

המישנה אורן כהן:"דני הרוש הוא אחד המנהלים המעולים שהכרתי בעיריית כפ"ס בפרט וברשויות המקומיות בכלל. צר לי על פיטוריו ויותר מאשמח אם ההחלטה תשתנה. בחירת המנהלים ברשות נתונה לראש העיר ולמנכ"ל העירייה ע"פ הנהלים הידועים ועל כן זוהי החלטה שלהם. אם וככל שיתברר כי דבריו הנחרצים של סגן ראש העיר הנדין שהפיטורים נכפו עליהם ע"י האוצר – אינם נכונים , הרי שזה חמור בפני עצמו ושוב קיבלנו הוכחה שהאיש איננו מבין את שליחותו ותפקידו.". 

עילאי הרסגור הנדין:"שלום למשנה לראש העיר אורן כהן, לצערי אני כמעט ולא רואה אותך בישיבות העירייה, גם לא בישיבת הקואליציה בה היית יכול לשאול שאלות ולקבל תשובות. עניתי רק עכשיו משום שהייתי הבוקר בכנס מקצועי בתחום הגינון, על מנת לבצע על הצד הטוב ביותר את שליחותי ותפקידי. אם שמת לב לכך אני נותן דגש מיוחד לפיתוח הסביבתי של השכונות שבתחום אחריותך. בהזדמנות קפוץ אלי ואספר לך על כך. אני מכבד כל אדם, אפילו כאלה שמתנגדים לחינוך לסובלנות. הרשה לי לספר לך כמה דברים על דני הרוש: התחלנו לעבוד ביחד לפני כחצי שנה. הכרתי אדם אנושי, מקצועי ובעל יכולות גבוהות. בזמן הזה קידמנו ביחד פרוייקטים חשובים, בהם השינוי הארגוני המקיף שמתבצע כעת באגף שמיועד לקחת את נקיון ותחזוק העיר כמה צעדים קדימה. מדובר בצעדים תשתיתיים וארוכי טווח שאין בהם סיפוק מיידי כמו הודעה לתקשורת, אבל בעזרת עבודתם של דני, של מנהלי המחלקות באגף ושל המנכ"ל יביאו, כך אני מאמין, לשינוי משמעותי. אני מצטער על כך שהוא נאלץ לעזוב, לא רק משום שנהניתי לעבוד איתו, אלא גם בשל תרומתו למערכת. לא היתה אפשרות חוקית להשאיר אותו בתפקידו בהתאם לדרישות משרד האוצר. לגופו של עניין, דני הרוש כיהן כסמנכ"ל תפעול בעיריית כפר סבא ולאחרונה סיים את תפקידו. זאת עקב אי השלמת לימודיו לתואר האקדמי הנדרש לתפקיד. כל ייחוס אחר לסיום העסקתו אינו נכון ומנוגד לעובדות. מתוך כבוד והערכה לדני הרוש, לא נמצאה אפשרות לחלופה אחרת בארגון שאינה מצריכה תואר אקדמי ושהולמת את מעמדו ואת תנאי שכרו והעסקתו. לא דיברתי עם דני על ההתייחסויות האחרונות בתקשורת לסיום תפקידו, אך לדעתי אתם פוגעים בו כשאתם רומזים שעליו לעבוד בתפקיד זוטר בעירייה כתחליף לעבודתו כסמנכ"ל. יש לו מספיק ניסיון וכישורים על מנת לכהן בתפקידים בכירים בארגונים אחרים". 

מנכ"ל העירייה אשל ארמוני משיב ליובל לוי:"בהמשך לפנייתך הריני להשיבך כי בידי הנהלת העירייה אסמכתאות ברורות של פניות משרד האוצר והגורמים הרלוונטיים במשרד הפנים לגבי אי עמידתו של מר הרוש בתנאי ההשכלה הנדרשים לתפקיד. בשל צנעת הפרט לא יועברו מסמכים אלה בתפוצה דיגיטלית, שכן ההליכים בפני וועדת הפיטורים העירונית הינם הליכים שנערכים תחת הגנת פרטיות הן של הגורמים העורכים את השימוע והן של הגורמים שכלפיהם מתבצע השימוע.
לעומת זאת, הנך מוזמן להגיע לפגישה עם מנהלת אגף מש"א, הגב’ אושרת גני גונן, ע"מ לעיין באסמכתאות המבוקשות ובפרוטוקול ועדת השימוע בכל עת שתיבחר.

פרוטוקול הדיון בוועדת הפיטורים וכן החלטת ועדת הפיטורים מדברים בעד עצמם על ההליכים שננקטו בעניינו של מר הרוש ועל שיקול הדעת שהופעל בעניין זה. למעלה מהדרוש יש לציין כי וועדת הפיטורים אף שקלה את האפשרות להציע למר הרוש את ביטול מינויו למשרת סמנכ"ל ושיבוצו במשרה אחרת אשר אינה מחייבת תואר אקדמי, ברם מכיוון שהשכר בגינה נמוך בצורה משמעותית משכרו של מר הרוש כסמנכ"ל ומכיוון שמיקומה הארגוני הינו זוטר , לא מצאה שיהיה זה מן הראוי להציע לו זאת. יש לציין, כי גם לא נעשתה פניה מצדו של מר הרוש לעניין זה.
הנהלת העירייה סבורה כי ההחלטה שנתקבלה בעניינו של מר הרוש הינה החלטה ראויה, מידתית ושקולה.
ראוי יהיה להיזהר עד מאד בניסיון לשרבב את חברי הועדה לוויכוח המכוער המתנהל בעניין סיום העסקתו של מר הרוש.

2. לעניין הזימון לוועדת הביקורת הרי ש:
א. צר לי שהנך מזמן אותי בטווח זמנים כזה קצר מכיוון שביום א’ באותה שעה מתקיימת הרמת כוסית חגיגית של עובדי העירייה.
ב. ככל שידוע לי, ועדת ביקורת מוסמכת לדון בנושאים הקשורים לדו"ח המבקר ולדוחות ביקורת נוספים ובעניין זה כמובן שאשמח להיות מזומן ולספק מידע ככל שניתן. יש לציין עם זאת, שנושא פיטוריו של דני הרוש איננו נימנה בין נושאי דוח הבקורת שנדון בוועדה.
ג. לעומת זאת, כמובן שאשמח לגלול בפני חברי המועצה את הדברים בצורה מלאה כמענה לשאילתא (במידה ותוגש) בישיבת המועצה הקרובה".

כך או כך, הנה המייל לחברי מועצת העיר בכפר סבא, במלואו:

שלום רב לחברי מועצת העיר בכפר סבא.
אני פונה אליכם בבקשה להתייחסות לפיטוריו של דני הרוש, סמנכ"ל העירייה שפוטר לפני שבועיים.
נראה שיש מי שנוח לו שהפרשה הזו בדומה לאחרות תתאדה ותיעלם מעל פני השטח. לא כך יהיה אני מבטיחה.
אולי הוא לא יחזור לעבודה אך אדאג שכל בית בכפר סבא יידע על השערוריה הזו!

אני מנהלת מאבק נגד פיטוריו של הרוש – עובד מצטיין שנתן את נשמתו בעבודה, ולעובדים.
הרוש נבעט לביתו בטענה כי משרד האוצר דרש את פיטוריו.
מר הרסגור הנדין מסר בתגובה כך. והדוברות מסרה תגובה דומה.

ובכן, בדקתי היטב ולמשרד האוצר אין קשר לפיטורים! הם אפילו משתוממים וכועסים שייחסו להם דרישה כזו.
לדני הרוש לא הוצעה עבודה אחרת בעירייה ! הוא פוטר מהיום למחר! לאחר 35 שנות מסירות.
יכול להיות שהוא התבקש להשלים תואר. אין ויכוח על האמירה הזו והיא לא מעניינת כלל.

תכלס, ניתן היה להמיר התואר בעשרות שנות ניסיון?
ניתן היה להציע לדני הרוש עבודה אחרת?

אני פונה לכל אחד ואחת מכם ומבקשת להעלות שאילתא דחופה למועצת העיר או הצעה לסדר המציעה כי העירייה תחזור בה מהפגיעה בעובד המסור ותחזיר את הרוש לתפקיד סמנכל העירייה בו כיהן 4 שנים או מנהל אגף איכות הסביבה או כל תפקיד אחר שיימצא מתאים.

כאמור- אין דרישה של משרד האוצר או משרד הפנים לפטרו! זו המצאה!! ויש לי את זה כתוב!
העירייה אינה עסק פרטי של אף אחד. העירייה מעסיקה עובדים על פי כישוריהם.

לא מעיפים סתם כך ביום בהיר אחד עובד מסור, שבועיים לפני החגים ומספרים לעיתונות שמשרד האוצר דרש לפטרו!
אשמח לתת למי מכם שיבקש את הטל של דני הרוש לאמת את דבריי.

אני מבקשת התייחסותך האישית לפרשה והתייחסות גם לטענתי בנוגע להמצאה הפרועה לגבי הדרישה כביכול של משרד האוצר לפטרו.

ברמה האישית אעיר כי אני תמהה מדוע לא נשמע קולו של אף אחד פומבית?! לא חורה לכם? לא מזעזע אתכם שמתנהגים כך לאיש משפחה רגע לפני החג?

תודה רבה
מחכה לתגובתך
אירית מרק

תגובות