בית העלמין החדש בכפר סבא פרדס חיים יהפוך לבית העלמין הירוק הראשון בישראל

עבודות הפיתוח כללו, בין השאר, רמפת גישה לנכים לחלקות החדשות, ריצוף שבילים חדשים, הותקנה מערכת תאורה המאפשרת הלוויות גם בשעות הלילה
חברה קדישא כפר סבא משלימה בימים עבודות פיתוח וניקיון בית העלמין פרדס חיים בעיר. עבודות הפיתוח, בעלות של מיליוני שקלים, כללו בין היתר, הצבה של רמפת גישה לנכים שנוספה לחלקה הוותיקה ולחלקות החדשות. נבנו חומות ודרכי גישה מהצד המערבי של בית העלמין, רוצפו שבילים רחבים המתאימים בין השאר גם לנכים בכיסאות גלגלים, הושלמה נטיעת מאות עצים ושתילים, והותקנה מערכת מים והשקיה מודרנית. כמו כן הותקנה מערכת תאורה חדשה אשר תאפשר לוויות בשעות הלילה.

עבודות הפיתוח של בית העלמין הן השלב הראשון בתוכנית כוללת להרחבת בית העלמין. במסגרת התוכנית נרכשו עוד 15 דונמים של קרקעות אשר יאפשרו חלקות קבורה, והוגשו תכוניות לאישור בעירייה להקמת מבני שירות ורחבת הספדים חדשה לבאי בית העלמין. בשלב השני מתכננת חברה קדישא לפרוס נקודות ישיבה והמתנה ולגדר את בית העלמין גם על מנת לצמצם את תופעת גניבת המתכות.

מוטי אלבוים, מנכ"ל חברה קדישא כפר סבא: "המטרה הפיכת בית העלמין בכפר סבא לאחד מבתי העלמין המודרניים והנעימים ביותר בישראל. אנו עושים כמיטב יכולתנו שבית העלמין יהיה מקום שנעים לבוא עליו למרות הנסיבות הקשות שאנשים מבקרים בו. עלות השיפוץ הנוכחי שהגיע למילוני שקלים היא רק השלב הראשוני בהרחבת בית העלמין. הנהלת חברה קדישא קיבלה החלטה להפוך את בית העלמין לבית העלמין הירוק הראשון בישראל –אנחנו מתקינים מערכות סולאריות , הבנייה תהיה בניה ירוקה וכן שמנו דגש על מיחזור מים".

תגובות