בית קידר – בית חם בלב הקהילה

שאול קידר, עובד סוציאלי מוסמך, היה זה שהקים את הבית לפני 20 שנה. שאול ראה בדבר שליחות אישית ומפעל חיים 
אני מגיעה לבית ואת פני מקבלים בכל שבוע קרן, זיוה וברק, וככל שאני נכנסת לעומק הבית אני חשה מיד את המעטפת החמה והנעימה של צוות הבית והדיירים. כן, זוהי בדיוק התחושה. אל הבית הזה הגעתי לראשונה יחד עם חברת המועצה סימה פרי, במטרה להכיר את המקום ולבדוק את האפשרות להתנדב בו.

כמי שגדלה בסביבה, שלא בהכרח מודעת ומכירה את הנושא הכה מורכב של בעלי המוגבלות השכלית -התפתחותית, נשאבתי במסגרת ההתנדבותית שלי בבית, לתוך עולמם החברתי הפעיל, והמלא שמחת חיים של דיירי הבית, לצד הצוות המקצועי המכיל והתומך, הפועל ללא לאות על מנת לטעת בדיירים אמון וכוח, תוך שמירה על ערכים כמו בחירה והתנהלות חופשית בקהילה – העצמת הפרט הלכה למעשה.

מהו בית קידר?

שאול קידר, עובד סוציאלי מוסמך, היה זה שהקים את הבית לפני 20 שנה. שאול ראה בדבר שליחות אישית ומפעל חיים, וממשיך לנהל אותו ולהוביל את עבודת הצוות המקצועי בצניעות, בענווה וברוחב לב שכל כך מאפיינים את אישיותו.
בית קידר הוא בית לדיירים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, אשר גרים בקהילה ומתפקדים באופן עצמאי. חלקם הגדול משולב בתעסוקה בשוק החופשי ויוצא בכל בוקר לתעסוקה נתמכת בגני ילדים, בתי אבות ובמפעלים שונים בעיר רעננה. מדובר בתעסוקה שיש בה ערכיות ושמהווה נתינה לקהילה, כשם שהבית עצמו מקבל מהעיר רעננה ומהקהילה התומכת.
בבית מתקיימת במהלך השבוע פעילות פנאי ענפה בתחומים רבים, כשהדגש הוא על קידום הדיירים ומיצוי הפוטנציאל המקסימאלי שלהם לעצמאות בכל תחומי החיים . 

בבית מתקיימת פעילות ספורט רב תחומית נרחבת בהובלתו של ברק קידר – בנו וממשיך דרכו של האב שאול קידר.
קיימת נבחרת בכל תחום: פטאנק, כדורגל, כדורסל בנות, כדורסל בנים, טניס שולחן, שחייה בכול הרמות – טיפולית (הידרותראפיה), לימודית ותחרותית. הנבחרות משתתפות בתחרויות של Special Olympics , ומביאות הרבה כבוד לחבריהן ולבית. שורת המדליות המוצגות בגאווה ולראווה בבית, הן העדות להשקעה, להתמדה ולהצלחה של הדיירים בבית קידר.
בית קידר רואה בספורט כלי להעצמת הדיירים, לפיתוח מיומנויותיהם האישיות והחברתיות, דבר המקנה תחושת מסוגלות לכל אחד ואחת.

מעבר לכך, קיימים שיתופי פעולה רבים בתחום הספורט גם עם מכבי אלקטרה תל אביב, הפועל תל אביב, ושיתוף פעולה מיוחד בין נבחרת בנות אוסטרובסקי–מכבי רעננה, המחזיקות בגביע המדינה בכדורסל בנות, שאימצו את נבחרת כדור סל בנות של בית קידר בהובלת יוני דנישבסקי מאמן הנבחרת.

הבית מעודד פעילות התנדבותית ועומד בקשר איתן עם מחלקת ההתנדבות של עיריית רעננה בניהולו של דורון בכר. בזכות קשר זה מתאפשרת פעילות התנדבותית ענפה, הן של מתנדבים באופן פרטני והן של קבוצות מתנדבים כמו מעגל נשים למשל, שאימצו את בית קידר במשך שנתיים וערכו פעילות תרבותית מופלאה למען הדיירים: קונצרטים והופעות של מיטב אמני ישראל, טיולי ג’יפים וימי כיף.

מאז יום הקמתו של הבית, לפני 20 שנה, קיים קשר חם ואיתן עם ראש עיריית רעננה, מר זאב ביילסקי , שסייע רבות בהקמתו של הבית וממשיך ללוות את הצוות והדיירים עד עצם היום הזה.

בחג החנוכה הקרוב, נחגוג יום הולדת לבית קידר, ונציין 20 שנה של מעורבות, ופעילות חברתית וקהילתית. גולת הכותרת של ערב זה, תהיה הערכה והוקרה למתנדבים הרבים ולפעילים החברתיים שנותנים מכישוריהם ומזמנם, למען דיירי בית קידר לאורך השנים הללו.

בית קידר מפעיל דף פייסבוק, הפתוח לקהל הרחב ומעודד חברויות חדשות עם הבית, בו מתועדים פעילויות הדיירים בתחומים השונים, הצלחותיהם, והישגיהם האישיים. האתר מנוהל במקצועיות רבה, כשגולת הכותרת היא Positive Exposure – חשיפה חיובית של הדיירים לקהילה ושל הקהילה אליהם כחלק מערכי הבית.

יישר כוח לשאול קידר, שמפעל חייו קרם עור וגידים, והתפתח לצד הערכים שטבע בכל באי הבית, ומהווים מושא להתרגשות גדולה, במיוחד לנוכח ההישגים אליהם הצליחו להגיע כל דייר ודיירת, בזכותו של צוות מקצועי, מכיל ותומך.
בהערכה ובהוקרה רבה,

תגובות