חברת מועצת העיר, נציגת מרצ, פליאה קטנר, מסרבת לחשוף כמה שילם הציבור על נסיעתה לחו”ל

תום שנה ראשונה לבחירות: קשה להאמין אבל בין המתנגדות הכי גדולות בעבר לנסיעת חברי מועצה לחו”ל על חשבון הציבור הייתה חברת המועצה פליאה קטנר ממרצ

במשך חמש שנים היא וחבריה ביקרו בחריפות את מי שהיה נציג מרצ בעבר במועצה יאיר אברהם. הם ביקרו אותו על נסיעה לחו"ל על חשבון הציבור, על כך שנכנס לקואליציה. על כך שקולו לא נשמע.

ובזכות הביקורת הזו וביקורת חריפה לא פחות נגד ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו עליה הקפידו הקפדה יתרה מול הציבור, הם הפכו לאלטרנטיבה אופוזיציונרית, הנאבקת כביכול נגד עוולות. כך לפחות האמין ציבור גדול מאוד שסייע להם להדיח את יאיר אברהם.

מאוחר יותר האמין הציבור, שיפעלו בשקיפות, ללא משוא פנים, יתנגדו באומץ לעוולות ויתמכו במאבקי תושבים והעניק להם כח רב במועצה בזכות אמונה זו = ארבעה מנדטים. 

חשוב לציין שראש העירייה יהודה בן חמו האמין באמונה שלמה שהולכת להיות לו אופוזיציה קשה מאוד במועצה עם מרצ החדשים בתוכה. 

ברם, מה רבה הייתה הפתעתו והפתעת הציבור עוד יותר, כאשר טרם חלפו ימים מספר מאז הבחירות וכבר הכוחות האופוזיציוניים עד לא מכבר הפכו לקואליציה הממושמעת ביותר לפחות בשני העשורים האחרונים. זה בתמורה לשכר והטבות שקיבל היו"ר עילאי הרסגור הנדין שסגר כאמור מיד לאחר הבחירות הסכם קואליציוני עם בן חמו. הבעיה הגדולה בסיפור שמרוב להיטותו להכנס לקואליציה שכח הרסגור הנדין שצריך להיאבק על כמה שיותר תיקים, אחריות, והסתפק בתיק איכות הסביבה בלבד. 

יהודה בן חמו נשם לרווחה. הגרעין הקשה פוצח, בן חמו מיקם את הנדין הצעיר רחוק מהעין בלשכה חדשה ברחוב משה דיין ובעבור כל אלה, קנה לו שקט מוחלט סביב שולחן המועצה. מוחלט עד כדי כך שמקהלת מרצ הצטרפה לחברי המועצה ישנים חדשים הנוהגים לתקוף ולבקר את האופוזיציה על תקן קבוע.

מילא לשבת בקואליציה. זה יכול להיות בסדר אם יש לך עמוד שדרה ואתה לא מתכופף ומנופף אצבע בעבור כל גחמה, אבל לשבת בשקט במועצת העיר ולתקוף את הופוזיציה כאשר אלה מעלים הצעות לסדר בנושאי חינוך וכדומה?! לנזוף בנציגת הורים ולעלוב בה קבל עם ונוכחים "את פופוליסטית כי לא הצלחת להכנס למועצה"…ועוד כהנה וכהנה. צריף לשפשף את העיניים בכדי לראות ולהאמין. 

כשמבקשים מעילאי הנדין תגובה על מאבק ההורים בנושא האנטנות הוא אומר "גם לי יש אנטנה מול המשרד"…

כשמבקשים ממנו להצטרף למאבק תושבי השכונה הירוקה הסובלים ממפגעי ריח קשים הוא אומר ש"עובדים על זה"…הבעיה קיימת כבר שנים. 

במועצת העיר הוא אוהב לתקוף את יאיר לפיד ולדבר על מרצ ברמה הארצית. הוא הצליח להסתכסך עם מספר לא מבוטל של חברי מועצה. אפילו אלה מהקואליציה זעים באי נוחות כשהוא פותח את הפה במועצת העיר. זה ארוע לכשעצמו די נדיר אבל כאמור, הוא אוהב לדבר על מרצ וטירה וכדומה. שאר חברי המועצה פחות אוהבים את זה ובצדק. יש מספיק עניינים אצלינו בעיר שראוי לדבר עליהם במועצה!

הגברת פליאה קטנר לא מדברת בכלל במועצה. תנודתיות מהצד שלה רואים רק כשהיא מרימה את האצבע אל על כשהקואליציה מתבקשת לאשר את בקשות ראש העירייה. ובל נשכח שהיא הגישה הצעה חשובה מתחילת הקדנציה: אוכל טבעוני בשולחן מועצת העיר. קטנר אוהבת לאכול טבעוני.

נחזור להנדין. כשמבקשים ממנו להיאבק על עובד עירייה שפוטר אחרי 35 שנה הוא אומר שמשרד האוצר דרש את  פיטוריו של דני הרוש. כשמסבירים לו שזו המצאה הוא מתעקש שאין מה לעשות, אבל לא טורח לברר העניין לאשורו. מיותר לציין שלא גינה או יצא למאבק בעד דני הרוש איתו עבד צמוד בשנה האחרונה. 

שני החברים האחרים בסיעה יהודה יוגד ורוויטל לן כהן הם האור בחבורה הזו. אפשר לסמוך עליהם כשפונים אליהם. אפשר לסמוך עליהם שהם יתנגדו לכל עוולה ובאופן אישי אני מאמינה שיתנגדו גם בקול רם. נראה. ימים יגידו. 

מספר 2 של הנדין, הגברת פליאה קטנר הולכת איתו יד ביד בקו הערכי כביכול כבר שנים. גם היא השתתקה לחלוטין מאז הבחירות. היא מצטלמת בהתלהבות של נערה בת 16 עם ראש העירייה יהודה בן חמו בכל הזדמנות ואף נסעה איתו כעת לגרמניה לשבוע במסגרת ערים תאומות.

כמה עלתה הנסיעה הזו למשלם המיסים? היא מסרבת בכל תוקף לחשוף. יצויין כי המשלחת האחרונה שהגיעה מגרמניה לכפר סבא לשבוע עלתה למשלםהמיסים 85 אלף שקלים (!!!( = התקציב השנתי של ערים תאומות הלך למימון טיולי המשלחת בארץ. 

בן חמו מינה את פליאה קטנר ליו"ר ועדת ערים תאומות. לא פחות. היא זו המאשרת משלחות לכאן ולכאן. 

בשנים האחרונות ניהלתי מאבק עיקש בנושא. בזכות מאבק שלא ירד מסדר היום, הצלחתי לגרום לכך שהמועצה הורידה את תקציב הבזבוזים המיותר הזה ממאתיים וחמישים אלף שקלים למאה אלף שקלים. גם זה מחפיר כשמבזבזים את זה על טיולים לחו"ל. אבל לפחות הצלחתי להקטין התקציב. אין סיכוי שהם יסכימו לוותר על התענוג…

בזכות המאבק שניהלתי, נשמעה ביקורת ציבורית חריפה מאוד נגד בזבוז כספי ציבור על נסיעות נבחרי ציבור לחו"ל על חשבון הציבור ואירוח משלחות בסכומי עתק על חשבון הציבור. ממרצ הציבור ציפה לגנות זאת. אם לא לגנות, לפחות למנוע חד משמעית. 

מרצ החדשים לא רק שלא מונעים והראשונים לנסוע לחו"ל על חשבון הציבור, הם גם מסרבים לחשוף לציבור כמה זה עלה לנו. ארבע שפעמים פנינו לגברת קטנר בשאלה כמה עלתה הנסיעה לחו"ל. היא סרבה לחשוף. הנדין ענה שהוא בחופשה פרטית בחו"ל. 

מיד לאחר הבחירות שלח חבר מרצ דב עילם מכתב סליחה לאלפי בוחרי מרצ. הוא ביקש סליחה על שהתאמץ לשכנע אותם להצביע עבור מרצ החדשים. זה היה מכתב קשה וכואב של חבר שחש נבגד. חבר שחש שעבדו עליו.

יהודה בן חמו יכול לחכך ידיים בהנאה עצומה. השקט הזה והעדנה יימשכו עד סוף הקדנציה. וכל עוד מרצ בפנים, אז כן, גם הנסיעות לחו"ל על חשבון הציבור.


תגובות