טיפים לבחירת טבעת נישואין

טבעת הנישואין מסמלת את ברית האהבה בין שני בני הזוג, את המחויבות ההדדית ואת מיסוד הקשר 
בחירת טבעת הנישואין היא רגע מרגש עבור כל אישה שעומדת להתחתן. אז כיצד לבחור את הטבעת המושלמת, שגבר חלומותיך יענוד על האצבע שלך בערב החופה? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לבחור את טבעת הנישואין שלך:

הרי את מקודשת לי

לפי היהדות, החתן אינו מחויב לענוד טבעת נישואין, אלא רק הכלה. מנהג זה מצביע על כך שהיהדות אינה מתייחסת לנשים בצורה שוויונית, ולאחר החתונה האישה הופכת להיות "שייכת" לבעלה. זוגות רבים בוחרים שגם הגבר יענוד טבעת נישואין, על מנת להדגיש את עקרון ההדדיות שבברית הנישואין. אז האם לקנות טבעת אחת או שתי טבעות נישואין? זה תלוי בהשקפת העולם שלכם.

קריטריונים לטבעת נישואין כשרה

האם את חולמת על טבעת נישואין בעיצוב מיוחד, שאין לאף אחת אחרת בעולם? חשוב לדעת שההלכה היהודית קובעת מספר כללים אשר הופכים את טבעת הנישואין לכשרה לקידושין. לפי ההלכה טבעת נישואין כשרה צריכה להיות: עשויה מחומר אחד (לא לערבב יחד שתי מתכות שונות, למשל כסף וזהב), חלקה מבפנים ואילו בחלק החיצוני יכולים להיות עיטורים אך אסור שתהיה אבן משובצת בטבעת.

כמו כן, קובעת ההלכה היהודית שהחתן צריך לשלם על הטבעת בכספו, ולסיים לשלם עליה לפני החתונה. כך שאם תכננתם על טבעת יקרה שתוכלו לשלם בהרבה תשלומים בכרטיס אשראי, תחשבו פעמיים. לפי ההלכה טבעת הנישואין צריכה להיות "שווה פרוטה", כלומר שווה לפחות 5 אגורות. כאן ההלכה באה לקראת מי שלא יכול להרשות לעצמו טבעת יקרה. השאלה היא אם את מוכנה להסתפק במועט?

התאמה אישית

אחרי שהבנו מהי טבעת כשרה, אפשר להתפנות להעדפות האישיות שלך. העיצוב צריך להיות לפי טעמך האישי, אל תתפתי ללכת אחרי טרנדים שחולפים עם הזמן. חשוב שהטבעת תהיה לך נוחה, אז אל תשכחי למדוד. כדאי להתחשב בבחירת הטבעת גם בגוון העור שלך ובאורך האצבעות ולראות שהטבעת נראית טוב על היד שלך. זה יעזור לך להחליט האם את רוצה טבעת דקה או עבה, טבעת מזהב צהוב או מזהב לבן ועוד. אפשר לקחת בחשבון גם התאמה לטבעת אירוסין, במקרה שתרצי לענוד את הטבעות אחת ליד השנייה.

אל תדחי את ההחלטה לרגע האחרון

חנויות התכשיטים יציעו לך מגוון רחב של טבעות נישואין, ולמרות זאת ישנן נשים שמעדיפות טבעת שעוצבו במיוחד עבורן על ידי מעצבת אליה הגיעו דרך אתר זה או בעקבות המלצות – במקרה כזה, קחי בחשבון שזמן העבודה יכול לקחת כמה שבועות. אם תקדימו להזמין את הטבעת כמה חודשים מראש, זה יכול לאפשר לחתן לשלם עליה בכמה תשלומים ולסיים את התשלום לפני ערב החופה.

לקחת את ההחלטה בפרופורציה

לפעמים כל החלטה בהכנות לחתונה מרגישה החלטה גורלית: כיצד לבחור את הטבעת המושלמת שלא תרד מהאצבע שלך לעולם, את שמלת הכלה שהכי מתאימה לך, כיצד לבחור את סידורי הפרחים, את המוזיקה, את העיצוב הנכון לעוגה, את רשימת המוזמנים ועוד אינסוף החלטות שצריך לקחת בתהליך ההכנות לחתונה.

לכן זוגות רבים נמצאים בלחץ נפשי בתקופת ההכנות לחתונה. אך אפשר גם להירגע ולקחת הכל בפרופורציות. בסופו של דבר, מה שחשוב זה להשקיע בתקשורת בין בני הזוג וליצור חיי נישואין מוצלחים שמבוססים על אהבה, אמון ותמיכה הדדית. מבטיחה לך שעיצוב הטבעת לא באמת תכריע כמה תהיי מאושרת בחיי הנישואין שלך.

תגובות