כפר סבא: האם עץ הפיקוס הענק בכניסה לשוק הורעל?

ירוק הולך ונעלם בכפר סבא: בעץ נמצאו קידוחים הנראים לכאורה כי אלמונים קדחו בו ככל הנראה בכדי להזריק לו חומר שייבש אותו

לדברי אייל ברגמן, פעיל במשמר האילנות ההערכה היא כי העץ הורעל.

העירייה לא הגישה תלונה במשטרה בטענה כי אין להם תמונה להוכחה – כך לפחות נאמר לברגמן "גם בגילוי גופת אדם נפתחת חקירה מבלי קשר אם יש תלונות של הרצח ברגע ביצועו. העירייה שהיא בעלת הנכס (=עצים) מחויבת בכל מקרה של חשד הרעלה, להגיש תלונה כדי לפתוח בחקירה משטרתית (מבלי כל קשר האם יש או אין להם הוכחות בפועל). למרות שסביר שהמשטרה תסגור התיקים הללו יש בכך אמירה והרתעה מסוימת לגבי המבצעים". 

ברגמן  פנה למחלקה המשפטית של העירייה כדי שיורו למחלקת גינון להגיש מעתה תלונות למשטרה "מחלקת הגינון ציינו בפניי כי 50%מהעצים הנכרתים כל שנה ברחבי העיר, יש לגביהם חשד שהורעלו.

ברגמן הוסיף וציין כי ניסה לקבל מידע מקק"ל ומהעירייה על מספר העצים שקיבלו אישור לכריתה, לדבריו ללא הצלחה. "מחלקת הגינון היא מחלקה עייפה".

יעקב איילון, אדריכל נוף ופעיל נוסף במשמר האילנות סיפר כי היה ביום עיון בנושא גיזום, העתקה וכריתת עצים. "המדיניות עברה שינויים מקלים מצד אחד ואכיפה/ ענישה מצד שני. פקיד היערות מאשר כמעט תמיד כריתת עץ בשטח פרטי, לפי המוטו: מי שאינו רוצה עץ בחצר שלו, ייעשה הכל כדי להרוג אותו. זה עניין של תרבות. חובה לבקש היתר כריתה גם בשטח פרטי, אבל היד קלה הרבה יותר מאשר בשטח ציבור".

אילון ביקר בשוק כדי לבדוק את הפיקוס "ניתן לשפר את מצב העץ בצורה ניכרת: צריך נכונות וכסף כדי להתחיל בעבודה לאלתר. 
במקומות אחרים משקיעים כסף כדי לשקם עצים, לא נראה לי שבכפר סבא זה המצב. עובדה שהעירייה לא ניסתה לעשות דבר. אין בידיה את הידע והם יודעים שייעוץ עולה כסף תרתי משמע: הייעוץ ויישום ההמלצות. לכן הם מתעלמים. אינני יודע אם הפיקוס הורעל, זה טעון בדיקה".

ברח’ הרצל, מול בית הכנסת ישנו פיקוס ותיק באותו מצב. "אינני יודע כמה השקיה ניתנה, אבל מנת השקיה לעץ בגודל כזה היא לפחות 200 ליטר, ולא רק בערוגה שלו". 

פעילה נוספת במשמר האילנות, נירה סיפרה כי הייתה בשוק וושוחחה עם  שרית מחנות הפרחים המטפלת בעץ, משקה אותו. "כרגע יש צמחיה של עלווה חדשה העירייה מודעת. הוזמן אגרונום". 

לצפיה בסרטון שהופק ע"י אתר ביקורת בונה

תגובות