עיריית כפר סבא מאמצת המלצותיו של עו”ד מנשה אליאס: רפורמה באגף ההנדסה

אמנם באיחור של שלוש שנים מאז הגיש עו”ד אליאס את ההצעה לסדר וניסה בכל דרך לקדם פתרון שיקצר הבירוקרטיה לטובת האזרחים, אך נראה שסוף סוף זה יקרה
לפני שלוש שנים ניסה עו"ד מנשה אליאס לקדם בכל דרך את הרפורמה באמצעות הצעה לסדר וסידרת מכתבים ששלח בנושא. למרות שההצעה התקבלה והובטח לו כי הנושא יטופל, רק עתה, שלוש שנים אחרי, תצא הרפורמה אל הדרך. 

כך או כך, מטרת הרפורמה הינה הקלה וקיצור הליכי תכנון ורישוי הבניה בהתאם לתקנות והנחיות משרד הפנים.

במסגרת הרפורמה יינתן פטור מקבלת היתר למבנים פשוטים כגון פרגולות, גגונים ומחסנים שבנייתם הינה משמעותית לחיי היום יום של התושב, אך היא אינה מהווה הפרעה למרחב הציבורי עירוני.

בנוסף, תוגבר השקיפות בכל הקשור לתהליכי תכנון ובנייה. תושבים המבקשים להקים בשטחם הפרטי מבנים כגון פרגולות, גגונים, מצללות, מחסנים, פאנל סולרי ועוד יוכלו בקרוב לקבל פטור מקבלת היתר בנייה, וזאת בעקבות רפורמה חדשה המיושמת ומקודמת בימים אלה באגף ההנדסה בעירית כפר סבא בהתאם לתקנות החדשות והנחיות משרד הפנים. מטרת הרפורמה החדשה הינה לשפר ולקצר את לוחות הזמנים של תהליכי הרישוי לקבלת היתרי בנייה. הרפורמה באגף ההנדסה מחולקת למספר תחומים. ראשית בהתאם לתקנות התכנון והבנייה אותם אישרה הכנסת, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא הנחיות מרחביות לגבי עבודות הפטורות מהיתר בנייה במרחב התכנון המקומי בכפר סבא.

בתקנות הפטור כלולים פריטים שבנייתם והתקנתם הינה משמעותית לחיי היום יום של הפרט, אך היא אינה מהווה הפרעה למרחב הציבורי עירוני. על פי ההחלטה החדשה פרטי בנין ומבנים קטנים יהיו פטורים מהצורך לקבל היתר אם הם יעמדו בכללים הבאים: הם פשוטים מבחינה הנדסית, אין בהם כדי ליצור סיכון, הפרעה, מטרד או מפגע סביבתי של ממש, השפעתם על חזות הבניין, על הסביבה ועל אפיין ומאפייניהן, מעטה, הם לא פוגעים בשלד הבניין וביציבותו או במערכות הבניין ואינם נמצאים בתחום מגרש, אתר, מתחם או בניין המיועדים לשימור.
בנוסף, תאפשר הרפורמה שקיפות רבה יותר בכל הקשור להמלצות שיאושרו בוועדת תכנון ובנייה. הציבור יוכל לראות את כל התוכניות בטרם יתקבלו אישור רשמי בוועדה ועוד.

כמו כן, קיבלה הועדה המקומית סמכויות נוספות שמקנות לה עצמאות וגמישות רבה יותר באישור תכניות עירוניות, סמכויות שהיו עד עתה בידיה הוועדה המחוזית בלבד. נושא זה יזרז בלי ספק את תהליכי קבלת ההחלטות בכל הקשור לקבל החלטות ולביצוע תכניות במתחם העירוני האורבני.

יהודה בן חמו ראש העירייה "עיריית כפר סבא חרתה על דגלה את שיפורו המתמיד של השירות לתושב . אני מאמין כי באמצעות הפטור מקבלת היתרים, בזכות הגדלת הסמכויות לוועדה המקומית והשקיפות נוכל להעניק לשירות מהיר יעיל ומיטבי לתושבים וע"י כך לקדם פרויקטים רבי היקף למען התושבים".

מהנדס העיר ארז אייזנר: "אגף הנדסה על כל מחלקותיו הוציא בימים אלה הנחיות מרחביות ונערך ליישום הרפורמה הכל במטרה להקל על התושבים ולקצר את הליכי תכנון ורישוי הבנייה בהתאם לתקנות החדשות ולהנחיות משרד הפנים. התהליכים הינם חדשים מורכבים , לשם כך אנו עומדים לרשותכם ומקווים לשיתוף פעולה פורה, סבלנות והבנה".

תגובות