סיגל שטרית, מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים בעיריית כפר סבא יזמה רעיון חדש לראשונה בארץ

פעמון בית ספר שיזכיר לתלמידים את כללי בטיחות בדרכים
בתי הספר היסודיים התחדשו השנה בצלצול "פעמון הזה"ב", צלצול ייחודי, אשר יושמע במערכת הכריזה הבית ספרית לתלמידים המסיימים את יום הלימודים.

פעמון הזה"ב הינו שיר ילדים עליז וקליט המיועד להתנגן במערכת הכריזה בסיום יום הלימודים כתחליף לצלצול, ולהזכיר לילדים לשמור על כללי זהירות בדרכים בשובם מבית הספר לביתם.

כללי הזה"ב שבשיר נכתבו בהתייעצות עם פרופ’ דני שטרוזמן, מומחה לבטיחות בדרכים.

בין השאר מדברות מילות השיר על: היזהרו על חייכם תמיד שמרו. אל תחצו כביש לבד, תחצו עם מבוגר בלבד, שמרו על חייכם. לכו רק על המדרכה, המדרכה היא בטוחה, שמרו על חייכם. מהכביש שמרו מרחק, זכרו הכביש אינו משחק, שמרו על חייכם. הצלצול מצלצל ומזכיר לכולכם, הישמרו בדרכים. אם תשמרו על כללי הזהירות תגיעו הביתה בטוחים.

השיר מופיע במס’ גרסאות ויותאם לבתי הספר הממלכתי, הממלכתי דתי והחרדי ויושם דגש המתאים למגזר המיועד.

יהודה בן חמו ראש העירייה:"אני מודה לסיגל שיטרית מנהלת הרשות לבטיחות בדרכים בעירייה על יוזמה שמטרתה להציל חיים. אני מקווה כי התלמידים יפנימו את הכללים וישמרו על עצמם".

סיגל שטרית, מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים "כל נפש היא עולם מלא. אל לנו לזלזל במצבי הסכנה האורבים לפתחנו . לקיחת אחריות והתנהגות נכונה בדרך התבררה כמצילת חיים . ולכן, מחובתנו הבסיסית להעלות למודעות את הסכנות, כללי זהירות, אמצעי הגנה וכל מידע בנושא ולהנחילם לעצמנו ולילדנו. פעמון הזה"ב הינו הקליט ועליז ויסייע לתלמידים לשנן את כללי הזהירות ולנהוג על פיהם".

תגובות