11 חודשי מאסר בפועל על תושב כפר סבא שגידל קנאביס בדירתו

הנאשם גידל בדירתו ברח’ קפלנסקי בכפר-סבא מעבדת סמים הכוללת 297 שתילים של סם מסוג קנבוס במשקל 5,500 גרם נטו, שהונחו בכל רחבי הבית, כאשר הם מחוברים למערכת תאורה, איוורור ודישון המסייעים לגידול הסם המסוכן

הנאשם כבן 63 שנים, גרוש ואב לחמישה ילדים. הנאשם אינו עובד ומתקיים מקיצבה של ביטוח לאומי בשל בעיות רפואיות מהן סובל – בעיות אורטופדיות, בעיות בלב ומחלת סרטן בעור. לפני כשנה עבר אירוע מוחי. לפיכך, ועל מנת להקל על הכאבים מהם סובל, החל משנת 2007 הנאשם בעל אישור לקבלת קנבוס רפואי ונמצא במעקב רפואי במסגרת טיפולית.

ההיסטוריה העבריינית של הנאשם מעלה כי הנאשם ביצע בשנים 2009-2006 עבירות דומות לעבירה הנוכחית, בגינן נדון לעונשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רשיון נהיגה וקנס. ממאסרו האחרון שוחרר במהלך שנת 2012.

הנאשם נטל אחריות מלאה על מעשיו והביע חרטה על התנהגותו. תיאר הרקע לביצוע העבירה, השימוש בסמים באותה תקופה והחשש כי הכמות שאושרה לו על ידי משרד הבריאות לא תספיק עבורו על מנת להקל על הכאבים שחש. לדבריו, בעבר אושר לו על ידי משרד הבריאות לגדל סמים וכשנתפס בגידולם מעבר למותר, הופסק לו הרשיון לגידול הסמים. הנאשם הדגיש כי גידל הסמים לצריכתו העצמית בלבד ולא היה בכוונתו לעשות בכך כל שימוש אחר.

על פי גזר הדין, הנאשם הקים לו בדירתו בכפר-סבא "מפעל" לייצור והפקה של סמים, אשר כלל החזקה של אמצעי דישון, חיבור תאורה מתאימה, אמצעי איוורור, החזקה של גביעים לשתילת השתילים, מד חום ומכשיר לפיזור אדים. שתילי הסם הוחזקו על ידו בכל רחבי הבית וכמות השתילים היתה גדולה ביותר – 297 שתילים.

ואכן, משקלו של הסם שהפיק הנאשם – 5.5 ק"ג; החזקה הקבועה בחוק; נסיבות הייצור והגידול והודאתו של הנאשם בהחזקה שלא לצריכה עצמית, מלמדים על כך שהנאשם גידל את הסם והחזיק בו שלא לצריכתו העצמית, זאת חרף העובדה, שלא נתפסו ברשות הנאשם סכומי כסף המלמדים על אספקה לאחרים או על סחר בסם.

ד. בהתחשב בנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, כמו גם במדיניות הענישה הנוהגת, קבע השופט כי הודאת הנאשם במיוחס לו, שיתוף הפעולה של הנאשם עם המשטרה בחקירה והחסכון בזמן שיפוטי יקר – כל אלה ייזקפו לזכותו "התכנון שקדם לביצוע העבירה, האמצעים בהם הצטייד הנאשם, כמות הסם שייצר, נסיבות החזקת הסם שלא לצריכה עצמית והעובדה שבעברו של הנאשם שתי עבירות דומות בגינן הוטלו עליו 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שרות ו-15 חודשי מאסר בפועל – כל אלה מטים את הכף להחמרה עם הנאשם. מאידך – מצבו הרפואי של הנאשם, אשר התדרדר למן ביצוע העבירה האחרונה וריצוי עונש המאסר, העובדה שחידש את הקשר המשפחתי עם בתו בשנה האחרונה, באופן שהביא לשיפור וליציבות בתפקודו, העובדה ששהה שנה שלמה בתנאים מגבילים, האמור בתסקיר שרות המבחן וההודאה באשמה – בכל אלה יש כדי למתן את התוצאה העונשית בעניינו של הנאשם".

בית המשפט בכפר סבא גזר על הנאשם 11 חודשי מאסר לריצוי בפועל,ו- 7 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים וקנס בסך 8,000 ₪ כמו גם 5 חודשי פסילת רשיון נהיגה בפועל, החל מיום שחרורו. הנאשם יתייצב לריצוי מאסרו ביום 9.11.14 בשעה 10:00 בבית סוהר הדרים,

תגובות