5 תוספי תזונה החשובים לגופנו

מחקרים רבים מוכיחים שיש תוספי תזונה שטובים כמעט לכולם ובכל עת
בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבות שבנטילת תוספי תזונה לטיפול בבעיות בריאות ממוקדות או להשלמת חסכים תזונתיים. תוספי התזונה השתפרו פלאים הן באיכות והן ברכיבים השונים, שבשילוב סינרגטי, מסייעים לפעילות תקינה בגוף.
הבעיה היא שהשוק מוצף בתוספי תזונה עד כדי כך שיש מי שמתבלבלים לגבי תוספי התזונה החיוניים ביותר ולא יודעים כיצד לשלב נכון בין התוספים.

אומנם כדי לבחור את תוספי התזונה המומלצים והנכונים ביותר עבורכם, רצוי לערוך בדיקות דם מקיפות וכן להיוועץ עם רופא, אך מחקרים רבים מוכיחים שיש תוספי תזונה שטובים כמעט לכולם ובכל עת. אלה הם תוספי תזונה שמשפרים את התזונה וחסרים כמעט לכולנו. לפניכם המלצה על 5 תוספי תזונה פופולאריים ומומלצים במיוחד.

אומגה 3 לגוף ולנפש

אומגה 3 מכילה מספר חומצות שומן חשובות, כשהחיונית מביניהם, שהגוף לא יכול לייצר בעצמו, הינה חומצה אלפא-לינולנית. ממחקרים עולה שלאומגה 3 יש השפעות חיוביות מאוד במספר רמות, ברמה הפיזיולוגית, אומגה 3 מסייעת בהורדת רמות הטריגליצרידים במערכת הדם, מקלה במחלות כרוניות כמו כאבי פרקים וברמה המנטאלית, משפרת את הריכוז, הזיכרון, ונחשבת נוגדת דיכאון.

כדי להגיע לאפקט המבוקש, יש ליטול לפחות 1.1 גרם ליום לאישה ו-1.6 גרם לגבר, אך המלצה זו תלויה במשקל ובצריכת האנרגיה היומית וכן במטרה שברצונכם להשיג. כמו כן, חשוב לוודא שהמוצר מכיל כמה שיותר חומצות שומן טהורות מסוג אומגה 3. כדאי להעדיף את התוסף בקפסולות ג’ל לספיגה מקסימאלית.

B12 למערכת עצבים תקינה

הויטמין חסר במיוחד אצל צמחונים, אך גם אצל אנשים רבים שהתזונה שלכם אינה עשירה מספיק בויטמין מסוג זה. ל-B12 יש חשיבות רבה למערכת עצבים תקינה, ומחסור בוויטמין זה עשוי להביא לאנמיה, תופעות נוירולוגיות שונות ואצל נשים בהריון גם להפלות טבעיות. המקורות התזונתיים לויטמין B12 הם בשרים, דגים, ביצים, אך יש לצרוך מהם כמות גבוהה במיוחד כדי שבגוף יהיה מספיק ויטמין B12 ולכן, כדאי להשלים את החסר בקפסולות או בסירופ B12. בשנים האחרונות, מחקרים הוכיחו שיש להעדיף B12 מסוג מתיל ששומרת על ה-DNA, בעלת ספיגה גבוהה במיוחד.

סמבוק שחור לחיזוק מערכת החיסון

בעונות הסתיו והחורף, שגובר הצורך בנטילת תוספי תזונה לחיזוק מערכת החיסון וההתמודדות עם נגיפים הנפוצים בעונה הקרה כמו שפעת, הסמבוק השחור נכנס לתמונה. פרחי העץ ידועים מזה שנים רבות בהשפעתם החיובית על מערכת החיסון – נוגדי דלקות, נוגדי חמצון עוצמתיים, מכילים ויטמינים חשובים כמו ויטמין C, מסייעים בניקוי וטיהור הגוף. הסמבוק השחור מכיל גם רכיבים שמעודדים הזעה מוגברת של הגוף וכך תורמים לניקוי ולטיהור שלו, כמו כן, הוא נחשב לחומר מכייח שיעיל במקרה של שיעולים.

תוספי תזונה להתמודדות עם נשירת שיער

אנשים רבים ובעיקר נשים אחרי לידה או במהלך שינויים הורמונאליים, מתח ולחץ, סובלים מאובדן שיער – נשירה מוגברת, קצוות שרופים, שיער דליל. יש תוספי תזונה המסייעים מאוד להגברת קצב צמיחת ונפח מראה השיער. ניתן לבחור ליטול כל תוסף בנפרד או לחפש פורמולה המשלבת את התוספים החיוניים לבניית השיער בפורמולה אחת כגון תוסף הנקרא פורקפיל. בין התוספים לחיזוק השיער ניתן למצוא ויטמין D3 הנלחם בתופעה של קרקפת מתקלפת או B6 שמעודד היווצרות קרטין, אבץ שחשוב מאוד לחיוניות מראה השיער וציסטאין המעודד צמיחה מחודשת.

תוספים להפרעות קשב וריכוז

רבים מרגישים קשיי ריכוז, הסבלנות פוקעת מהר, הם לא מצליחים להתמיד או להשלים משימות או לשמור על רצף וגם אם אינם אובחנו כבעלי הפרעות קשב וריכוז, הרי שהקושי היומיומי לתפקד בצורה תקינה מונע מבעדם להתקדם בחיים. כדי לטפל בהפרעות קשב וריכוז חשוב להתחיל שינוי תזונתי ולהשלים את החסרים בפורמולות שונות המכילות רכיבים חשובים לרגיעה ולשיפור הקשב והריכוז, ביניהם אומגה 3, אבץ וגם צמחים סיניים כמו סנטלה, בקופה, אלביציה, ג’יסנג ואדמונית הידועים בספרות המדעית כבעלי תרומה קוגניטיבית לתאי המוח כמו שיש בתוסף ריכוזית.
המאמר באדיבות פרמה גורי – המשווקת תוספי תזונה המכילים ויטמינים, מינרליים ותמציות צמחים החיוניים לגופנו.

תגובות