הכירו את איריס שגב, הסופר נני מכפר סבא

איריס שגב, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בחינוך, החליטה לתעל את הידע הרב שרכשה במהלך השנים ולסייע למשפחות הזקוקות להדרכה ואימון ואף פיתחה מודל הוליסטי המחולל פלאים

שגב, מורה מוסמכת לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד. מאבחנת דידקטית. מדריכת הורים ומאמנת בני נוער.

עובדת מזה 25 שנה במערכת החינוך בתפקידים הוראתיים וניהוליים "במסגרת עבודתי אני מסייעת לתלמידים ומשפחותיהם להתגבר על קשיים בתחום הלימודי האישי החברתי והמשפחתי. "בעקבות הידע והניסיון הרבים שצברתי פיתחתי מודל TPS במתייחס ליחסי הגומלין שבין התלמיד לבין הוריו ומערכת החינוך. זהו מודל הוליסטי על פיו קשיים באחת מהמערכות האלה יזלגו גם אל המערכת השנייה. לכן יש לתת יעוץ והכוונה לתלמיד ומשפחתו תוך שיתוף גורמים במערכת החינוך כגון מחנכת ויועצת".

הייעוץ אשר שגב נותנת מקנה לתלמיד ולמשפחתו כלים להתמודדות יעילה עם האתגרים מולם הוא ניצב בבית ובבית הספר. "אני נפגשת עם התלמיד ומשפחתו ויחד אנו מחליטים על תוכנית עבודה אופטימלית עבורו. במקביל אני נמצאת בקשר עם גורמים מבית הספר כדי שהתהליך יהיה כוללני ויעיל. על מנת להפוך את התהליך לידידותי לתלמיד – קיימת אפשרות לקיים את המפגשים בביתו".

בעבודתה היא נפגשת מידי יום עם מתבגרים רבים המתקשים להתמודד עם אתגרי גיל ההתבגרות. פעמים רבות הקשיים מועצמים עקב בעיות תקשורת בין המתבגר להוריו "לעיתים הקושי מול ההורים צומח כבר בשנות הילדות הראשונות בעידן המודרני נדרשים ההורים למשימה הלא פשוטה של הענקת סביבה תומכת ובטוחה לילד על ידי הצבת גבולות ברורים. "אי לכך אני ממליצה על הדרכה הורית כבר בגיל צעיר מאד. גם במקרים הללו אני מגיעה אל בית המשפחה- צופה במתרחש ואחר כך מעניקה להורים הדרכה מעשית מאוד בהתאם לצורך הספציפי של המשפחה".

תהליכי הייעוץ וההדרכה הם קצרי מועד ובדרך כלל מסתכמים ב5-10 פגישות. "אם אתם מתקשים או רוצים לקבל ייעוץ אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר ולצלוח יחד את ההתבגרות".

תגובות