מיכל האס מצור יגאל: פעילה למען משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

 סיפורה של מיכאל האס מצור יגאל מהווה השראה ודוגמה לנחישות של אם ומשפחה אוהבת ותומכת המגדלת ארבעה ילדים, ביניהם תאומים שאחד מהם בעל צרכים מיוחדים
לפני 22 נולדו למיכל האס מצור יגאל, ילדיה הראשונים, זוג תאומים. כבר בהיותו תינוק, אובחן תומר, אחד מן התאומים, בבעיות בכליות. לקראת גיל שנה, ההבחנה התרחבה גם לאיחור התפתחותי וליקוי ראייה.

בגיל שנתיים, נכנס תומר לגן פרטי מיוחד, ושם הגיע המפגש הראשון עם הורים אחרים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. באותו מפגש נעשתה גם ההיכרות הראשונה עם ארגון קשר, מהם למדו להכיר את הזכויות המגיעות להם כהורים לילד מיוחד, דרכי סיוע ובעיקר, שהם שייכים למשפחה גדולה, אוהבת ותומכת, שנמצאת שם בשבילה בכל שלב בדרך.

מיכל הייתה בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית בזמן הולדת התאומים, אך לא עבדה בתחום, אלא במשאבי אנוש. לאחר ההתמודדות עם מצבו של תומר, החליטה מיכל לחזור לתחום אותו למדה, ואף עשתה תואר שני בעבודה סוציאלית.

כשתומר אובחן, היא נעזרה רבות בארגון קשר, שסייע לה להתאקלם לתפקידה החדש כאמא לילד בעל צרכים מיוחדים, וכעת היא בעמדה שהם היא יכולה להגיש את אותה עזרה להורים אחרים במצב דומה. מיכל מספרת שהיא קיבלה המון כוח מהארגון, והכוח הזה עובר ישירות גם אל הילדים, ומסייע להם להתפתח ולהתקדם.

מיכל החלה להיות פעילה מאוד עבור משפחות נוספות במצב דומה לשלה. ואף היא הקימה את מרכז ח"צ וקשר בצור יגאל, אשר משמש כמרכז חברתי לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

לפני כ-4 שנים הצטרפה מיכל לארגון קשר, שלטענה הוא מקום העבודה הכי שלם שיכול להיות עבורה. הארגון מאפשר לה גם להיות עובדת סוציאלית וגם אמא.
מיכל גם מפעילה את פרוייקט שמ"ש (שיקום משפחתי שלם) ששם דגש על החיבור בין הורה להורה.

מיכל מספרת שאחיו התאום של תומר הוא הדבר הכי טוב שקרה לו. הוא מעולם לא עשה לתומר הנחות בשום דבר, והם גדלו כאחים תאומים לכל דבר, שיחקו ורבו והשתוללו, ועד היום הקשר ביניהם הוא מאוד חזק.

לתאומים יש עוד שני אחים קטנים, בן 17 ובת 13, שמעידים שלגדול במשפחה מיוחדת מעניק הרבה מאוד כוח, הבנה וחמלה, לכל המשפחה. הם מעולם לא ויתרו גם על טיולים משפחתיים, למרות המגבלות של תומר. הם תמיד מצאו דרך לעשות את זה, בין אם זה להחזיק יד ביד, או להרים את תומר במנשא מיוחד, תמיד אפשר למצוא דרך, ובכל טיול כולם מאוד נהנו.
תומר עשה שירות לאומי, וכיום הוא חי מחוץ לבית, הוא נוסע לבד באוטובוס וגם עובד.

ערב התרמה לארגון קשר

ארגון קשר, הפועל למען משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, מקיים ב-25/11 ערב התרמה בהנחיית נורמן עיסא ובהשתתפות שלום חנוך ומשה לוי

עוד באירוע, התערוכה "אמנים מעצבים קשר" והופעות מרגשות של הזמר דניאל עמית – נער עם אוטיזם )ממשתפי התכנית אקס פקטור) והמשורר איל שחל – נער עם דיספרקסיה, המתבטא באמצעות תקשורת חלופית

בישראל כ-330,000 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. ארגון קשר, הינו ארגון לשינוי חברתי, הפועל עם ולמען אותן משפחות.
הארגון פועל במגוון רבדים החל ממתן מידע, תמיכה וליווי אישי ומקצועי, דרך פרויקטים חברתיים רבים להעצמת הורים ומשפחות מיוחדות, פעולות להדגשת חשיבות ההורים ומומחיותם, פעילות חקיקה ועוד.

ביום שלישי, ה-25/11, יקיים הארגון את ערב ההתרמה השנתי שלו. האירוע יתקיים באולם סמולרש באוניברסיטת ת"א ויכלול את ההופעה "יציאה" של שלום חנוך ומשה לוי וכן הופעה של הזמר דניאל עמית, נער עם אוטיזם וקול מיוחד, ממשתתפי התוכנית אקס פקטור.

בנוסף, תתקיים בערב מצגת שירה של איל שחל – נער משורר עם דיספרקסיה (הפרעה שמהותה קושי בתכנון השפה והתנועה) המתבטא בעיקר באמצעות כתיבה, ומשתף בחוויות האישיות שלו באופן מרגש מתוך זווית ראיה ייחודית. באירוע ידברו גם אימו וסבתו של איל, על הדרך המשותפת כמשפחה.
את הערב ינחה השחקן נורמן עיסא, שהינו חבר בוועד המנהל של ארגון קשר.

מלבד ההופעות, יישא דברים גם יואב קריים, היו"ר החדש של ארגון קשר ופעיל חברתי למען אנשים עם מוגבלויות, ויספר עד כמה המשפחה האישית שלו היא המפתח להצלחתו.

בלובי האולם תיערך התערוכה "אמנים מעצבים קשר" כשהאוצרת היא איה ברנהרד רבסקי (מייצרים תרבות). בתערוכה יוצגו וימכרו יצירות של אומנים, חברי כנסת ואנשים מוכרים נוספים, אשר כולם עיצבו את המילה "קשר" העשויה מעץ. בין היוצרים ח"כ אילן גילאון, הזמר אלון אולארצ’יק, השחקנים דנה דבורין, אסף אשתר, יובל המבולבל ודני לשמן, המעצב ירון אליאסי, העיתונאית מירב בטיטו, הצלמת עדי אדר ורבים אחרים.

כל ההכנסות מהאירוע משמשות לפעילות עבור משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. עלות כרטיס נעה בין 250 ₪ ל-1000 ₪. ניתן גם לקנות כרטיסים ב-150 ₪ ולהעבירם הלאה עבור משפחות מיוחדות.

כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון: 02-6236116 או במייל: telaviv@mrkesher.org.il

תגובות